  • 1. Data: 2003-02-08 13:25:36
    Temat: Makro i gotowka...
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    Czy nie wydaje sie wam, ze placenie w hurtowniach "Makro Cash & Carry"
    gotowka, jest lekko nieprzystajace do czasow? Mamy DG, wiec czasem tam
    jade kupic wiecej artykulow, zeby bylo taniej. I za kazdym razem mnie
    szlag trafia bo najpierw musze isc do bankomatu a potem moge dopiero
    placic w kasie :( Czy inne europejskie Makro tez tak maja?
    --
    lex

  • 2. Data: 2003-02-08 13:29:38
    Temat: Re: Makro i gotowka...
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:b230e5$tt$1@news2.ipartners.pl...
    > Czy nie wydaje sie wam, ze placenie w hurtowniach "Makro Cash & Carry"
    > gotowka, jest lekko nieprzystajace do czasow?

    Zwroc uwage na nazwe ;) Cash & Carry

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2003-02-08 14:06:51
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

    > Czy nie wydaje sie wam, ze placenie w hurtowniach "Makro Cash & Carry"
    > gotowka, jest lekko nieprzystajace do czasow? Mamy DG, wiec czasem tam
    > jade kupic wiecej artykulow, zeby bylo taniej. I za kazdym razem mnie

    "zeby bylo taniej" to nie akceptuja kart platniczych :-) Platnosc karta
    platnicza powoduje, ze sklep musi odprowadzic prowizje w wysokosci 2-5% od
    wartosci transakcji dla centrow rozliczeniowych, co powoduje obnizenie marzy
    sklepu.

    Z pozdrowieniami,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 4. Data: 2003-02-08 14:21:33
    Od: "olo" <n...@d...pl>

> [...]
    > platnicza powoduje, ze sklep musi odprowadzic prowizje w wysokosci 2-5% od
    > wartosci transakcji dla centrow rozliczeniowych, co powoduje obnizenie

    po 1-sze nie sądzę żeby wielka sieć sklepów płaciła 2% za obsługę - tyle to
    mniej wiecej płaci mały sklep więc takie Makro byłoby w stanie wytargować
    sporo lepsze warunki

    po 2-gie obrót gotówkowy też ich kosztuje - choćby to że dla bezpieczeństwa
    muszą utrzymywać skarbiec, pracowników ochrony, organizować konwój z gotówką
    itd itd

    ja myślę że u nich to kwestia przyzwyczajenia - zauważ że już teraz w Makro
    można np. kupować w systemach ratalnych co parę lat temu było nie do
    pomyślenia

  • 5. Data: 2003-02-08 14:44:14
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

    > po 1-sze nie sądzę żeby wielka sieć sklepów płaciła 2% za obsługę - tyle
    > mniej wiecej płaci mały sklep więc takie Makro byłoby w stanie wytargować
    > sporo lepsze warunki

    Mozna prosic o wiecej informacji ? Dane jakie posiadam z Polcardu przecza
    temu co piszesz, ale mozliwe, ze sa inne rozwiazania i warunki o ktorych nie
    wiem.

    > po 2-gie obrót gotówkowy też ich kosztuje - choćby to że dla
    bezpieczeństwa
    > muszą utrzymywać skarbiec, pracowników ochrony, organizować konwój z
    gotówką

    Dwa piersze to niezaleznie od tego musza posiadac, natomiast napewno roznica
    jest w transporcie gotowki i ubezpieczeniu. Natomiast mysle ze sa to
    zdecydowanie mniejsze koszty anizeli koszt prowizji z kart (przynajmeniej
    wedle informacji jakie posiadam obecnie).

    > ja myślę że u nich to kwestia przyzwyczajenia - zauważ że już teraz w
    Makro
    > można np. kupować w systemach ratalnych co parę lat temu było nie do
    > pomyślenia.

    Co do przyzwyczajenie to zapewne masz racje. Natomiast czy system ratalny
    jest obslugiwany przez Makro czy firme zewnetrzna ?

    Pozdrowienia,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 6. Data: 2003-02-08 15:03:52
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    "Leszek A. Szczepanowski" wrote:

> [...]
    > szlag trafia bo najpierw musze isc do bankomatu a potem moge dopiero
    > placic w kasie :( Czy inne europejskie Makro tez tak maja?

    firmy tego typu zarabiaja miedzy innymi na obrocie pieniadzem,
    dlatego kazdy dzien dysponowania gotowka jest cenny, gdyby
    musieli czekac na rozliczanie transakcji kartowych i placic
    prowizje to mniej by im sie to oplacalo

  • 7. Data: 2003-02-08 15:08:43
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:b230e5$tt$1@news2.ipartners.pl...

    > placic w kasie :( Czy inne europejskie Makro tez tak maja?

    w 1996 roku w Makro w okolicach Lewisham (na południe od Londynu) placilem
    karta w stoisku "alkohole i papierosy". Czy za inne artykuły
    w kasach ogólnych można było płacić nie pamiętam.

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 8. Data: 2003-02-08 15:48:55
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > po 1-sze nie sądzę żeby wielka sieć sklepów płaciła 2% za obsługę -
    > tyle to mniej wiecej płaci mały sklep więc takie Makro byłoby w
    > stanie wytargować sporo lepsze warunki

    Placi. A marza Makro czesto nie przekracza tej wartosci (co nie znaczy, ze
    ZAWSZE nie przekracza:)

    > po 2-gie obrót gotówkowy też ich kosztuje - choćby to że dla
    > bezpieczeństwa muszą utrzymywać skarbiec, pracowników ochrony,
    > organizować konwój z gotówką itd itd

    A zauwazyles, ze w MC&C w KAZDEJ hali jest oddzial BPHPBK?:-) A jakbys tak
    sie rozejrzal, to bys zobaczyl dziwne orurowanie z kazdego stanowiska
    kasowego w pewna strone :)

    > ja myślę że u nich to kwestia przyzwyczajenia - zauważ że już teraz w
    > Makro można np. kupować w systemach ratalnych co parę lat temu było
    > nie do pomyślenia

    Ale nie robi tego MAkro, tylko posrednik.

    Poza tym pragne przypomniec, ze wspomniany wyzej bank ze wspomnianym wyzej
    sprzedawca dawno temu wprowadzili karte platnicza. Dlatego tez terminale
    Polcardu sa przy kazdej kasie.

    M.

  • 9. Data: 2003-02-08 16:16:33
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> wrote:

    > Poza tym pragne przypomniec, ze wspomniany wyzej bank ze wspomnianym wyzej
    > sprzedawca dawno temu wprowadzili karte platnicza. Dlatego tez terminale
    > Polcardu sa przy kazdej kasie.

    Sa, ale kupic na ta karte moga tylko wybrani. Bodajze klienci
    ze zlota karta czy jakos tak, albo ktorych obroty z Makro
    przekraczaja jakies magiczne X zl. Wiec, skoro oni moga, to
    czemu ja nie moge?
    --
    lex

  • 10. Data: 2003-02-08 16:47:32
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@m...oliwa.gda.osk.pl>

> [...]
    > szlag trafia bo najpierw musze isc do bankomatu a potem moge dopiero
    > placic w kasie :( Czy inne europejskie Makro tez tak maja?

    ZTCW to można płacić kartami BPHPBK ;-)
    RJCz