  • 1. Data: 2003-02-08 14:36:39
    Temat: Tańsze przelewy zagraniczne
    Od: "Tomson" <t...@a...alto.com.pl>

    Czy ktoś z Państwa może poradzic mi w jaki sposób najtaniej wykonac przelew
    zagraniczny do niemiec ?

    W chwili obecnej korzystam z usług multibanku przelewając jednorazowo
    srednio 400 - 500 EUR.

    Koszt takiej operacji wynosci wraz z kosztami beneficjenta ok 40PLN

    Byłbym wdzięczny za poradę

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2003-02-08 19:26:40
    Temat: Re: Tańsze przelewy zagraniczne
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Tomson" <t...@a...alto.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > srednio 400 - 500 EUR.
    >
    > Koszt takiej operacji wynosci wraz z kosztami beneficjenta ok 40PLN

    Jak to ma być przelew to się nie da. Najtańsza metoda to konto w Deutsche
    Bank (Polska) i karta u Niemieckiego partnera. Wtedy Ty wpłacasz na swoje
    kontow Polsce, a ta druga osoba wyciąga _bez_prowizji_ kasę z bankomatów
    niemieckiego Deutsche Bank.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-02-09 17:59:25
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b234oc$1vm$1@atlantis.news.tpi.pl>, Tomson wrote:
    > Czy kto? z Pa?stwa mo?e poradzic mi w jaki sposób najtaniej wykonac przelew
    > zagraniczny do niemiec ?
    >
    > W chwili obecnej korzystam z us?ug multibanku przelewaj?c jednorazowo
    > srednio 400 - 500 EUR.
    >
    > Koszt takiej operacji wynosci wraz z kosztami beneficjenta ok 40PLN

    Po niemieckiej stronie wybrac bank ktory jest korespondentem BRE SA i
    jednoczesnie nie pobiera oplat za przelewy przychodzace, lub pobiera
    niewielkie. Na przyklad w polsce kredyt bank nie pobiera oplat za
    przelewy przychodzace z zagranicy do 100 USD, a powyzej oplata 0.15%
    min 3 zl, co dla 500 EUR oznacza wlasnie 3 zl. Tylko znalezc taki bank
    w Niemczech.

    Multi pobiera za przelew 21 zl (czy dolicza 5 zl za komunikat SWIFT? -
    nie wiem, niech ktos sie wypowie). Powinno dac sie ograniczyc calosc
    kosztow do ponizej 30 zl jesli sie wybierze tanszy bank odbierajacy.

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl