  • 1. Data: 2003-02-08 10:42:52
    Temat: Użyczona karta płatnicza Maestro
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam.

    ING Bank Śląski do rachunku firmowego spółki z o.o. wydaje kartę płatniczą na
    nazwisko prezesa.
    Prezes przekazuje swoją kartę innej osobie, która wypłaca z bankomatu znaczną
    ilość pieniędzy i ją przywłaszcza.
    Czy jest możliwość wyegzekwowania od (byłego już) prezesa skradzionych spółce
    pieniędzy?

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 2. Data: 2003-02-08 11:18:57
    Temat: Re: Użyczona karta płatnicza Maestro
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > ilość pieniędzy i ją przywłaszcza.
    > Czy jest możliwość wyegzekwowania od (byłego już) prezesa skradzionych spółce

    Co na to Twój adwokat???

  • 3. Data: 2003-02-08 11:42:14
    Od: p...@p...onet.pl

    > Co na to Twój adwokat???

    Jeszcze nie zna sprawy.
    Ta sytuacja miała miejsce w firmie mojego starego. W poniedziałek zaczną kogoś
    ścigać, tylko że ten kto wypłacał kasę nie ma nic na siebie a były prezes jest
    majętnym człowiekiem - stąd pytanie jak gościa dosięgnąć?

    Pzdr

  • 4. Data: 2003-02-08 11:42:46
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

    > Czy jest możliwość wyegzekwowania od (byłego już) prezesa skradzionych
    spółce
    > pieniędzy?

    Dlaczego nie powinno byc mozliwosci ? Pobranie gotowki z bankomatu w
    zaleznosci od przyjetych zasad ksiegowania jest zaksiegowane jako zaliczka
    dla prezesa lub pobranie gotowki z kasy lub jeszcze inaczej. Jednak prezes
    nadal powinnien byc odpowiedzialny za rozliczenie sie ze Spolka z pieniedzy,
    jesli tego nie zrobil to IMHO Spolka moze dochodzic swoich praw tak jak w
    kazdym innym przypadku.

    Z pozdrowieniami,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 5. Data: 2003-02-08 11:44:59
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Z  pozdrowieniami,
    >
    > --
    > Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

    Też tak sądzę :-)
    To, że użyczył kartę komuś innemu to już problem prezesa - tak myślę, tylko czy
    mam rację?

    Pzdr

  • 6. Data: 2003-02-08 13:08:22
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Też tak sądzę :-)
    > To, że użyczył kartę komuś innemu to już problem prezesa - tak myślę,
    tylko czy
    > mam rację?

    Sprawdz na stronach banku regulamin dotyczacy zasad uzytkowania kart.
    ^^^^^^

    Powinno pisac, ze zakazane jest uzyczanie karty jak rowniez udostepnianie
    kodu pin...czyli wlasciciel karty (karta byla imienna jednak) odpowiada za
    wszystkie transakcje, a jesli ktos cos kupil na jego konto, to powinien
    splacic wlasciciel karty a najwyzej dochodzic praw cywilnie od osoby ktorej
    ja dal

    pozdr Krzysztof