  • 1. Data: 2002-08-08 21:35:34
    Temat: Lukas - aktualizacja sald do bankomatow
    Od: Dawid Lorenz <e...@m...org>

    niedawno otworzyłem e-Konto w Lukasie. jak ogólnie wiadomo, bank ten
    nie realizuje transakcji on-line (jeśli coś przekręcam, to wybaczcie,
    jestem laikiem w tych kwestiach), w związku z czym kasa nie jest
    widoczna w bankomacie (tzn. na VE) natychmiast po otrzymaniu przelewu.
    to samo usłyszałem na infolinii, gdzie poinformowano mnie, że nowe
    saldo w bankomatach powinno być widoczne nastepnego dnia roboczego po
    wpłacie. jak dotąd ok.

    teraz jednak mam wątpliwości co do tego - i to jak najbardziej
    pozytywne. :) dzisiaj bowiem otrzymałem przelew na swoje konto w
    Lukasie. wg relacji osoby, która mi kasę wpłacała, przelew został
    zlecony dziś (8.08 br.) niedługo po godzinie 12:00. około godziny
    18:00 kasa ta była już na koncie (sprawdzilem przez internet). ciekaw
    byłem kiedy nowe saldo będzie widoczne w bankomacie i będąc wieczorem
    w mieście zahaczyłem o bankomat BZWBK i sprawdziłem dostępne środki.
    spodziewałem się, że nic nie będzie, a nowe saldo zobaczę najwcześniej
    jutro rano. było około 22:45 i ku mojemu zdumieniu kasa już była
    widoczna! :-o

    wróciłem do domu i próbowałem to przeanalizować. wg informacji jakie
    posiadam, to w Lukasie sesje przychodzące (księgowanie) następuje w
    godzinach: 12:00, 16:00, 18:00 (wg infolinii). natomiast ktoś tu na
    grupie podawał informację, że salda z Lukasa do BZWBK są aktualizowane
    w godzinach 8:00 i 18:00, natomiast z BZWBK do bankomatów o 7:30,
    11:30 i 15:30. czyli wg tych informacji, przy założeniu, że przelew
    przyszedł do mnie sesją przychodzącą o 16:00, w bankomacie zobaczyłbym
    go dopiero jutro, po godzinie 11:30!

    czy ktoś mógłby oświecić mnie jak to możliwe? co na to użytkownicy
    Lukasa z większym stażem? być może posiadam złe informacje, ale po
    prostu ciekawi mnie czy to zwykły przypadek, zrządzenie losu bez
    szansy na powtórzenie, czy też takich "niespodzianek" mogę w Lukasie
    spodziewać się częściej? nie ukrywam, żeby byłbym z tego powodu bardzo
    kontent. :]

    --
    [del] * http://dawid.evad.lorenz.from.zielona.gora.adl.pl

  • 2. Data: 2002-08-08 21:39:50
    Temat: Re: Lukas - aktualizacja sald do bankomatow
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Dawid Lorenz wrote in news:sOBSPbzoIPeYSDGYVOXHWi75hG4b@4ax.com:

> [...]
    > szansy na powtórzenie, czy też takich "niespodzianek" mogę w Lukasie
    > spodziewać się częściej? nie ukrywam, żeby byłbym z tego powodu bardzo

    Więc ostatnio coś się w tej sprawie zmieniło w kierunku większej
    onlinowości. Ja mam doświadczenia w drugą stronę: pobieram gotówkę z
    bankomatów BZWBK. Do niedawna rozliczenie następowało po 2-3 dniach,
    ostatnio dwukrotnie było w dniu pobrania (widoczne na WWW i to nawet bez
    odświeżania salda).
    Raczej generalnie należy się spodziewać coraz sprawniejszej wymiany
    danych.

  • 3. Data: 2002-08-08 22:27:06
    Od: "tompus" <t...@f...onet.pl>

    Witam,

    Nie chcę otwierać nowego tematu, bo mój traktuje mniej więcej o tym samym.
    Otórz dlaczego składając dowolną dyspozycję telekonsultantowi Lukasa
    dotyczącą konta (np. ustanowienie nowego odbiorcy przelewów, otwarcie kanału
    dostępu) na efekt przychodzi nam czekać do południa następnego dnia? Czy oni
    składane im dyspozycje zapisują na kartkach, aby później wklepać je do
    komputera? Jeżeli nie, to co jest barierą wobec onlinowego załatwiania
    takich spraw?

    Pozdr.
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-08-08 22:28:48
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Tak to prawda, że wymiany danych zaczynają być coraz częstsze(2-3 razy)dziennie.

    Lukas nie podaje tego oficjalnie dla bezpieczeństwa, na wypadek jakiegoś
    opóźnienia. W niedługim czasie planuje się podobno 'pełen' on-line.

    Cześć

  • 5. Data: 2002-08-08 22:34:13
    Od: <p...@p...onet.pl>

    TAK SAMO ODBLOKOWANIE DOSTĘPU LUB ZMIANA HASŁA DO E-BANKU.

    ZGADZAM SIĘ TO OGROMNA WADA !!! POWINNI TO JAK NAJSZYBCIEJ ZMIENIĆ, ABY NIE
    PRZEGRAĆ Z NOWOCZESNYMI KONTAMI ON-LINE.

    CZEŚĆ

  • 6. Data: 2002-08-08 22:39:25
    Od: "tompus" <t...@f...onet.pl>

    > (widoczne na WWW i to nawet bez
    > odświeżania salda).
    Mówisz o przycisku "Aktualizuj" w zakładce "Stan konta"? Wybaczcie moją
    dociekliwość, ale zawsze myślałem, że przycisk ten służy do odświeżania
    stanu konta o te operacje, które zostały dokonane po wejściu na stronę i w
    trakcie jej oglądania. Ale dzisiaj wszedłem na stronę Lukasa chcąc
    sprawdzić, czy oczekiwany przelew już doszedł. System twierdził, że nie.
    Nacisnąłem owy przycisk i... nagle okazało się, że przelew już znajduje się
    na moim koncie. Było późno w nocy, więc sytuacja nadejścia przelewu w tym
    czasie nie wchodziła w grę. Jaka jest więc jego funkcja i dlaczego system
    podaje aktualne dane dopiero po jego naciśnięciu?
    Pozdr.
    Wojtek

  • 7. Data: 2002-08-09 05:59:01
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    tompus wrote in news:aiurus$ca0$1@news.tpi.pl:
    > Mówisz o przycisku "Aktualizuj" w zakładce "Stan konta"?
    Tak.

    > moją dociekliwość, ale zawsze myślałem, że przycisk ten służy do
    > odświeżania stanu konta o te operacje, które zostały dokonane po
    > wejściu na stronę i w trakcie jej oglądania.
    Nie, aktualizacja automatyczna w tle odbywa się tylko raz na dobę ok. 5
    rano.
    Pozniej musisz to nacisnąć, aby widzieć aktualne dane.

  • 8. Data: 2002-08-09 06:44:31
    Od: "Tobi" <z...@p...onet.pl>

    nie wiem skad Wasze watpliwosci co do aktualizacji na www Lukasa - przeciez
    jest tam podana godzina na ktora stan konta jest podany i dopiero jesli
    kliniecie na aktulizacje, system sprawdzi i jesli serwer nie jest padniety,
    poda Wam nowe info na biezaca godzine! przeciez godzina jest jak byk!

    Tobi

  • 9. Data: 2002-08-09 06:47:33
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Tez zalozylem niedawno konto w LUKAS. Ten przycisk aktualizowania jest
    ZALOSNY. Z tego co mi wiadomo tylko LUKAS ma taki przycisk, prawda ????
    Wnioskuje, ze rozreklamowany system obslugi witryny - jest przestarzaly i
    prymitywny !!!!!
    "TAK POWINNO BYC W KAZDYM BANKU" - slowa co najmniej na wyrost.

    Pozdro :))
    Negatyw

  • 10. Data: 2002-08-09 06:48:32
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    > W niedługim czasie planuje się podobno 'pełen' on-line.

    Podaj definicje "w niedlugim czasie" ... :))

    Pozdro
    Negatyw