  • 1. Data: 2005-02-24 14:06:16
    Temat: Lufthansa - oplata za transakcje karta?
    Od: Pasztetowa <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kupowalem pare dni temu bilet Lufthansy za posrednictwem ich strony
    internetowej (transakcja dokonana w PLN).
    Platnosc visa electron inteligo.
    W momencie dokonania zakupu zablokowali na karcie pieniadze: tyle ile
    stalo na stronie Lufthansy (lacznie ze wszystkimi oplatami, podatkami
    itp.).
    Wczoraj zdjeli z karty kwote o kilkadziesiat zlotych wyzsza. Co ciekawe,
    w opisie dokonanej transakcji dalej widnieje pierwotna kwota, na jaka
    opiewa bilet.
    Oczywiscie na infolinii nikt nic nie wiedzial, kobieta powiedziala
    jedynie, ze nie potrafi tego wyjasnic ani mi pomoc i ze nie jestem
    pierwsza osoba, ktora dzwoni w tej sprawie.
    Jacys niepowazni.
    Czy ktos spotkal sie z podobna praktyka?
    Czy Lufthansa (a chyba raczej firma obslugujaca ich transakcje kartami)
    pobiera jakas ukryta oplate za platnosc karta? Slyszalem, ze chyba cos
    podobnego jest w wizzair.

    pozdrawiam

    Pasztetowa

  • 2. Data: 2005-02-24 14:28:23
    Temat: Re: Lufthansa - oplata za transakcje karta?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Pasztetowa <p...@p...onet.pl> writes:

    > Czy Lufthansa (a chyba raczej firma obslugujaca ich transakcje kartami)
    > pobiera jakas ukryta oplate za platnosc karta? Slyszalem, ze chyba cos
    > podobnego jest w wizzair.

    Zapewne potraktowano cie przeliczeniem ceny PLN->EUR->USD->PLN.

    Teraz sie znowu rozpeta dyskusja, czy transakcja opiewajaca na kwote w
    zlotowkach jest krajowa czy zagraniczna...

    MJ

  • 3. Data: 2005-02-24 15:54:32
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <2...@c...fuw.edu.pl>, m...@f...edu.pl says...

    > Zapewne potraktowano cie przeliczeniem ceny PLN->EUR->USD->PLN.
    >
    > Teraz sie znowu rozpeta dyskusja, czy transakcja opiewajaca na kwote w
    > zlotowkach jest krajowa czy zagraniczna...

    Hehe... nawet w tej dyskusji uczestniczylem ... powiem ci tyle, ze jako
    klient banku nie interesuje mnie czy to jest tranzakcja krajowa
    zagraniczna czy moze dokonana za posrednictwem banku rozliczeniowego w
    innej galaktyce. Klient podpisal zgode na obciazenie konta na X zlotych
    i tyle powinno byc pobrane z rachunku (chyba nadal na slipach na samym
    dole przy podpisie jest formulka mowiaca o zgodzie klienta na obciazenie
    konta na ww kwote

    AP

  • 4. Data: 2005-02-24 16:19:18
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Czy Lufthansa (a chyba raczej firma obslugujaca ich transakcje kartami)
    > pobiera jakas ukryta oplate za platnosc karta?

    Tak.

    Z dobrze pinformowanych źródeł wiem, że jest to zaplanowana, dobrze
    skoordynowana akcja Powiernictwa Pruskiego i Ziomkostw.
    Cała nadzieja w LPR - podobno już się zajęli tą sprawą.

    Pozdrawiam z piastowskiego Wrocławia
    Jacek

  • 5. Data: 2005-02-24 16:31:56
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Pasztetowa napisał(a):

    > Czy ktos spotkal sie z podobna praktyka?

    http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=cs729d
    %247h9%241%40news.elsat.net.pl&rnum=1&prev=/groups%3
    Fq%3Dinsubject:wizzair%2Bauthor:nawara%26hl%3Dpl%26l
    r%3D%26selm%3Dcs729d%25247h9%25241%2540news.elsat.ne
    t.pl%26rnum%3D1

    Najpierw polecam zapoznanie się z tematem identycznym.

    Jednak UWAGA UWAGA! inteligo UZNAJE takie reklamacje. :-)

    Powinieneś złozyć reklamację w inteligo i zostanieo na uznana.

    PS a ja dalej uważam, że aby byc w zgodzie z własnym regulaminem - nie
    powinni ;-P

  • 6. Data: 2005-02-24 16:36:31
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    AP dnia 02/24/2005 04:54 PM napisał(a) co następuje:

> [...]
    > klient banku nie interesuje mnie czy to jest tranzakcja krajowa
    > zagraniczna czy moze dokonana za posrednictwem banku rozliczeniowego w

    A powinno, bo reguluje to regulamin konta i karty, której używasz.

> [...]
    > i tyle powinno byc pobrane z rachunku (chyba nadal na slipach na samym
    > dole przy podpisie jest formulka mowiaca o zgodzie klienta na obciazenie

    No rzeczywiście, znów rozpęta się ta dyskusja :) OCZYWIŚCIE, masz prawo
    żądać, by bank obciążył konto KWOTĄ TRANSAKCJI. Regulamin stwierdza, że
    WSZYSTKIE TRANSAKCJE ZAGRANICZNE są wykonywane w walucie rozliczeniowej
    dla karty, czyli w USD. Konto obciążane jest kwotą będącą równowartością
    kwoty wyrażonej w walucie rozliczeniowej (czyli zawierającej prowizję
    Visy, prowizję banku od przewalutowania) po kursie banku. Transakcja ma
    miejsce w Niemczech (tak podejrzewam, skoro to Lufthansa), walutą jest
    PLN. Lufthansa dostaje dokładnie tyle PLNów, ile płacisz (BYĆ MOŻE
    przeliczonych na EUR, ale to już reguluje umowa Lufthansy z bankiem albo
    CA), CA autoryzuje transakcję na X PLN, Visa przelicza to na kwotę w USD
    (doliczając prowizję), wysyła informację do banku, bank przelicza kwotę
    w USD po swoim kursie na kwotę w PLN i obciąża konto. KONIEC. Jest to
    zgodne z regulaminem konta i karty Inteligo, na który zgadzasz się
    podpisując umowę. Czy to jest ładnie czy nieładnie, praktycznie czy
    niepraktycznie, moralnie czy nie moralnie - inna bajka.

    INNE BANKI w regulaminach stwierdzają, że TRANSAKCJE WYKONYWANE W
    WALUCIE INNEJ NIŻ PLN są przeprowadzane w walucie rozliczeniowej (którą
    jest np. EUR albo USD), więc obciążyłyby konto kwotą równą kwocie
    transakcji równą tej widocznej na stronie www (czyli pierwotną ilość PLNów).

    Nie, nie dam się sprowokować do dalszej dyskusji, a to co napisałem,
    napisałem po to, by inicjator wątku nie musiał grzebać w archiwum :-)

    Marek

  • 7. Data: 2005-02-24 17:16:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > PS a ja dalej uważam, że aby byc w zgodzie z własnym regulaminem - nie
    > powinni ;-P

    A ja się obawiam, że jakby dobrze pogrzebać, to jakąś dyrektywę na ten
    temat by sie znalazło. Podobnie, jak z przelewami w euro.

    M.

  • 8. Data: 2005-02-24 17:57:45
    Od: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl>

    *Wojciech Nawara* napisał(a):

    /ciach.../

    http://42.pl/url/b0m - małe i pocieszne :)

    Na przyszłość, może się przyda: http://42.pl/url/

    Gree

  • 9. Data: 2005-02-24 18:01:36
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Gree napisał(a):

    > http://42.pl/url/b0m - małe i pocieszne :)
    >
    > Na przyszłość, może się przyda: http://42.pl/url/

    Nie przepadam za tym. Tbird nie tnie linków, a za taki link z serwisu
    linkowego nie jestem pewien ile podziała...

    Z kolei oryginalny będzie żyć tak długo jak same google. :-)

  • 10. Data: 2005-02-24 18:17:58
    Od: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl>

    *Wojciech Nawara* napisał(a):

    > Nie przepadam za tym. Tbird nie tnie linków, a za taki link z serwisu
    > linkowego nie jestem pewien ile podziała...

    Ten skracacz URLi jest podany w FAQ pl.internet.pomoc. IMHO podziała
    jeszcze sporo czasu... ;)

    > Z kolei oryginalny będzie żyć tak długo jak same google. :-)

    Co prawda to prawda :)

    BTW - śledziłem Waszą dyskusję (głównie Twoją i Glenn) na temat Wizzair
    ale z tego co widzę to za krótko. Nie wiedziałem, że się z tego taki
    tasiemiec zrobił :-P

    Gree