    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lombard
    Date: Sun, 20 Jan 2019 09:30:38 +0100
    <q1l7jf$ev5$1@node1.news.atman.pl> <q1likv$hlk$1@node2.news.atman.pl>
    <q1motk$k06$1@node2.news.atman.pl>
    <5c3f02fc$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c405c4a$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c406432$0$499$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <1...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <a...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <q1sguq$vse$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <8...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <9...@g...com>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Cóż, co do bzdur to lepiej sobie przemyśleć, zanim zacznie się je gadać.
    > Oczywiście KW opisuje pojedyncza nieruchomość. Są one jednak tak
    > różne, że szukając cechy wspólnej znajdziesz jedną - jest to rzecz, a
    > rzecz ma właściciela/i.

    Nie. Spokojnie Kamil Jońca może być wpisany w wielu księgach wieczystych
    jako właściciel, więc nijak KW nie jest związane z właścicielem (Nawet
    pod tym samym sądem, żeby nie było).

    > I jeśli właściciele chcą znieść współwłasność, trzeba kogoś spłacić, albo
    nieruchomość podzielić - tworząc nowe KW, albo sprzedać w części lub w całości.
    > Nieruchomość może mieć przeróżne składniki - ale jednego właściciela/jeden zespół
    współwłaścicieli w określonych częściach.
    > Scalić w jedną KW można wszystko, co ma tego samego właściciela i
    > geograficznie podlega pod jeden sąd. Przy różnych właścicielach nie
    > można.

    No ale w tym momencie sam sobie zaprzeczyłeś - oprócz właściciela musi
    się zgadzać sąd. :P

    Poza tym życzę Ci powodzenia w scaleniu "działki gruntu" i "lokalu w
    budynku".

    Ksiega wieczysta opisuje nieruchomość. To że czasami ta nieruchomość
    może sie składać z kilku "części" (np. działek) to inna kwestia.

    > Ale nie o to chodzi.
    > Pytanie, jak to mają spółdzielnie - i czy ktoś zna numer KW jakiegoś
    spółdzielniowego osiedla?
    > Oraz numer KW lokalu wyodrębnionego ze spółdzielni?

    WA4M / 00193431 / 4

    Wydaje mi sie że to może być dobry przykład.

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Victory uber allies!