  • 1. Data: 2003-07-24 10:59:05
    Temat: Kupowanie na aukcji (karta/przelew)
    Od: "Gumbi" <g...@i...pl>

    Witam,
    Chciałbym kupić na aukcji eBay pewną rzecz. Mam Visę Elektron, ale w Sieci
    ta karta nie jest akceptowana. Mogę poprosić tatę, żeby zapłacił swoją VISĄ.
    Ale czy jest możliwe, że jak wygram aukcję to po prostu w banku wpłacę
    pieniądze na konto, które gościu mi poda. I po jakim czasie on ta kasę
    dostanie (z banku, nie z poczty) Bo w regulaminie aukcji o tym nic nie
    znalazłem, a z angielskiego taki dobry to znowu nie jestem. Widziałem coś,
    że nie doradzają takiego kupna, ale nie wiem, czy tak można, czy nie?

  • 2. Data: 2003-07-24 11:05:36
    Temat: Re: Kupowanie na aukcji (karta/przelew)
    Od: "OLY" <o...@a...com>

    "Gumbi" <g...@i...pl> wrote in message
    l...
> [...]
    > znalazłem, a z angielskiego taki dobry to znowu nie jestem. Widziałem coś,
    > że nie doradzają takiego kupna, ale nie wiem, czy tak można, czy nie?

    Cos nie jasno piszesz. Zrozumialem, ze mieszkasz w Polsce, nie akceptuja Ci
    tego Electrona. Ale w jakim banku Ty chcesz wplacic pieniadze dla goscia
    ktory ma aukcje w USA? Kto sie na to zgodzi? Tu sie placi poprzez Pay pal
    albo za pomoca karty kredytowej, chociaz to ostatnio coraz wiecej osob
    wyklucza ze wzgledu na koszty prowizji. Jak wogole udalo Ci sie
    zarejestrowac na ebay z karta z Polski?

  • 3. Data: 2003-07-24 11:18:18
    Od: "Marcin Doliwa" <N...@w...pl>

    Użytkownik "OLY" <o...@a...com> napisał w wiadomości
    >... Tu sie placi poprzez Pay pal
    > albo za pomoca karty kredytowej, chociaz to ostatnio coraz wiecej osob
    > wyklucza ze wzgledu na koszty prowizji. Jak wogole udalo Ci sie
    > zarejestrowac na ebay z karta z Polski?

    Chyba ci sie troche pomieszal ebay z paypalem, na ebayu polacy moga
    spokojnie sie rejestrowac zarowno jako kupujacy i sprzedajacy(nie ma
    problemow z polskimi kartami), co do platnosci to polecam bidpay.com, sam
    ostatnio w ten sposob placilem i nie narzekam, paypal odpada bo jest
    niedostepny dla polakow.

    Marcin Doliwa

  • 4. Data: 2003-07-24 11:33:23
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Gumbi" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znalazłem, a z angielskiego taki dobry to znowu nie jestem. Widziałem coś,
    > że nie doradzają takiego kupna, ale nie wiem, czy tak można, czy nie?

    skorzystaj z bidpay.com
    oczywiście możesz zapłacić albo kartą wypukłą, albo visą electron z inteligo

    wielokrotnie testowane i działa, a bidpay to instytucja godna zaufania i
    możesz jej podać numer karty bez obaw

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-07-24 11:43:16
    Od: "OLY" <o...@a...com>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
> [...]
    inteligo

    > wielokrotnie testowane i działa, a bidpay to instytucja godna zaufania i

    Ale nie kazdy akceptuje BidPay i w tym jest problem

  • 6. Data: 2003-07-24 11:51:34
    Od: "Marcin Doliwa" <N...@w...pl>

    > Ale nie kazdy akceptuje BidPay i w tym jest problem

    Kazdy nie, ale conajmniej 90% sprzedajacych tak, wiec problem jest niewielki
    :)

    Marcin Doliwa

  • 7. Data: 2003-07-24 11:59:00
    Od: "Paweł - sklep.pko.pl" <b...@u...pko.pl>

    Tak z ciekawości - płaciłes cos przez BidPay ponad 300 - 400 usd ?

    bo od dłuższego czasu obserwuję niespotykane obostrzenia - potrafią odrzucać
    płatności większe niz jakaś ich norma

    swoja drogą mam u nich bardzo ciekawą sytuację - sam jestem bardzo
    zainteresowany jak skończy się reklamacja

    otóż zapłaciłem sobie w bidpayu za aukcję, po 24 godzinach przyszedł mail że
    transakcja zaakceptowana itd - wszystko super
    na następny dzień zdenerwowany sprzedawca wysyła mi maila że bidpay napisał
    mu żeby mi nie wysyłał towaru, płatnośc jest wstrzymana ............

    totalne zdziwienie bo nic takiego wcześniej mi się nie działo, nie
    otrzymałem również żadnego maila od bidpaya
    po zalogowaniu na stronę i zobaczeniu listy tranaskcji dowiaduję się że
    .......płatność została anulowana na wniosek kupującego (czyli
    mój)............
    wysyłam więc do bidpaya kilka maili na różne adresy z pytaniem kiedy to
    dokładnie prosiłem ich o wstrzymanie transakcji - zero odpowiedzi
    po kolejnych kilku dniach napisałem dość ostrego maila - że po 1-sze nigdy
    nie prosiłem o wstrzymanie transakcji, po drugie blokada środków zniknęła
    już w międzyczasie i pojawiło się obciążenie karty - wobec tego uznaję że
    oszukali mnie i składam reklamację do mojego banku
    na to wszystko otrzymałem jednego maila z informacja że zainteresuja się
    sprawą - po czym zwrócili mi na kartę pieniądze tyle że pomniejszone o
    prowizję bidpay !!!
    tego już było za wiele więc zgłosiłem reklamację całej transakcji w banku -
    sprawa trwa od miesiaca póki co nic sie nie dzieje - dzwonił tylko raz pan z
    banku i powiedział że to nietypowe i pierwszy raz o czymś takim słyszą,
    kwota ich prowizji niby niewielka ale wkurzyli mnie ostro

    więc z bidpayem też różnie bywa

  • 8. Data: 2003-07-24 12:01:43
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "OLY" <o...@a...com> napisał w wiadomości

    > Ale nie kazdy akceptuje BidPay i w tym jest problem

    nie musi bidpay
    wystarczy, że akceptuje money transfer, a 95% ludzi w stanach to akceptuje

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2003-07-24 16:01:32
    Od: "OLY" <o...@a...com>

    > Użytkownik "OLY" <o...@a...com> napisał w wiadomości

    > nie musi bidpay
    > wystarczy, że akceptuje money transfer, a 95% ludzi w stanach to akceptuje

    A jak zrobisz money transfer z Polski? Czy w tym celu trzeba isc do banku i
    jesli tak to jak to w Polsce wyglada?

  • 10. Data: 2003-07-24 17:03:57
    Od: "Paweł - sklep.pko.pl" <b...@u...pko.pl>

    > A jak zrobisz money transfer z Polski? Czy w tym celu trzeba isc do banku
    > jesli tak to jak to w Polsce wyglada?

    z kontekstu sądzac przedpiszcy chodziło chyba o money order - czyli np taki
    sposób jak bidpay czy payingfast
    - ty płacisz kartą, klient w usa dostaje list z czymś a'la czek - te czeki
    może sobie spieniężyć praktycznie wszędzie