  • 11. Data: 2003-07-24 18:51:53
    Temat: Re: Kupowanie na aukcji (karta/przelew)
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Gumbi" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:10540-1059044394@as1-
    > Chciałbym kupić na aukcji eBay pewną rzecz. Mam Visę Elektron, ale w Sieci
    > ta karta nie jest akceptowana. Mogę poprosić tatę, żeby zapłacił swoją
    VISĄ.
    > Ale czy jest możliwe, że jak wygram aukcję to po prostu w banku wpłacę
    > pieniądze na konto, które gościu mi poda. I po jakim czasie on ta kasę
    > dostanie (z banku, nie z poczty) Bo w regulaminie aukcji o tym nic nie
    > znalazłem, a z angielskiego taki dobry to znowu nie jestem. Widziałem coś,
    > że nie doradzają takiego kupna, ale nie wiem, czy tak można, czy nie?

    po 1 - musisz miec pewnosc ze dasz rade zaplacic (paypal odpada - raczej
    musisz uzgodnic ze sprzdajacym czy akceptuje tzw moneyorder - np za
    posrednictewm bidpay.com (to oczywiscie kosztuje)
    po 2 = jednak radzilbym licytowac jako "twoj ojciec" bo tranzakcja platnosci
    przez osobe trzecia moze byc po prostu zle odebrana ! zaloz wiec konto "niby
    ojca" i licytuj z tego konta aby byla zgodnosc danych adresowych
    licytujacego z danymi karty platniczej

    przy tych 2 warunkach masz prawie zero klopotow i strachu
    :-)
    milych zakupow

  • 12. Data: 2003-07-25 07:07:23
    Od: Piotr Kania <p...@n...gazeta.pl>

    Gumbi wrote:

> [...]
    > znalazłem, a z angielskiego taki dobry to znowu nie jestem. Widziałem coś,
    > że nie doradzają takiego kupna, ale nie wiem, czy tak można, czy nie?

    czesc,

    jesli na ebayu w USA to mozesz skorzystac z payingfast.com. Wysla do
    sprzedajacego money order a ty im placisz karta kredytowa. Prowizja
    miedzy 1 a 5 USD.
    /pk

  • 13. Data: 2003-07-25 11:33:44
    Od: "Gumbi" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Gumbi" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    l...
    > Witam,
    > Chciałbym kupić na aukcji eBay pewną rzecz.

    Dobra, widzę, ze to trochę skomplikowane. Chciałbym po prostu iść do banku i
    wpłacić pieniądze na konto bankowe tego gościa, a on wtedy by mi wysłał to
    co wygram. Czy tak można (żadnych czeków itp, po prostu przelew na konto).

  • 14. Data: 2003-07-25 11:37:03
    Od: "Gumbi" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Gumbi" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > co wygram. Czy tak można (żadnych czeków itp, po prostu przelew na konto).

    PS.
    Czy to jest właśnie "money order"? bo on to akceptuje.

  • 15. Data: 2003-07-25 12:21:30
    Od: "OLY" <o...@a...com>

    "Gumbi" <g...@i...pl> wrote in message
    ..
    > Użytkownik "Gumbi" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > PS.
    > Czy to jest właśnie "money order"? bo on to akceptuje.

    Money Order to sie kupuje na kazdej poczcie w USA. A sa jeszcze
    International Money Order, ale przez sprzadajacego sa juz inaczej
    traktowane, bo widzisz, normalny US Money Order to jest 100% cash i
    natychmiast mozna go zamienic na gotowke, natomiast te miedzynarodowe to
    trzeba przewaznie wplacic do banku i czekac az sie 'zkliruja' co moze zajac
    i tydzien.