  • 1. Data: 2006-08-28 17:35:45
    Temat: Ktory bank wyrobi 2-ga KK przy minimum formalnosci?
    Od: "Adam" <...@w...pl>

    Mam KK Visa Fortis Banku z limitem >5000.
    Na jej podstawie chcialbym wyrobic sobie KK o podobnym limicie w jakims
    innym
    banku, bez koniecznosci likwidowania pierwszej karty.

    Prowadze wlasna DG.
    Moj problem polega na tym, ze (bardzo chwilowo) mam klopoty z plynnoscia.
    Przez ostatnie 3 miesiace nie mialem przychodu, ale to dlatego, ze robie
    duzy projekt i lada chwila dostane z niego kase. W kazdym razie odpadaja
    banki, w ktorych musialbym podawac dochody za ostatnie 3 miesiace.

    Czy jest jakis bank, ktory zalozy mi 2-ga karte przy minimum formalnosci?
    Moge przedstawic 2 dokumenty ze zdjeciem, oraz 3 ostatnie wyciagi z karty.
    Na jednym z nich jest informacja, ze zrobilem przesuniecie oplat na nastepny
    miesiac.
    Moge tez pokazac dokumenty zalozycielskie firmy.
    Natomiast nie chcialbym deklarowac dochodow, pokazywac PIT-ow, itd.

    Czy jest w ogole taki bank?

  • 2. Data: 2006-08-28 17:57:51
    Od: "Adam" <...@w...pl>

    Dodam jeszcze, ze mam na tej karcie duze obroty.
    Z punktu widzenia banku jestem chyba klientem idealnym, bo mam praktycznie
    wyciagniete z karty wszystko co sie da i splacam jedynie kwote minimalna.

  • 3. Data: 2006-08-28 18:09:10
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    begin --> Mon, 28 Aug 2006 19:57:51 +0200, w
    <ecvaqi$273t$1@news2.ipartners.pl>, "Adam" <...@w...pl> napisał(-a):

    > Dodam jeszcze, ze mam na tej karcie duze obroty.
    > Z punktu widzenia banku jestem chyba klientem idealnym, bo mam praktycznie
    > wyciagniete z karty wszystko co sie da i splacam jedynie kwote minimalna.

    Lepiej ci chyba będzie wziąć debet/kredyt w rachunku?

  • 4. Data: 2006-08-28 18:22:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <...@w...pl> napisal(a):
    > Mam KK Visa Fortis Banku z limitem >5000.
    > Na jej podstawie chcialbym wyrobic sobie KK o podobnym limicie w jakims
    > innym
    > banku, bez koniecznosci likwidowania pierwszej karty.

    Rajfi. Trzeba podac dochody, ale nie sprawdzaja.

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-08-28 20:44:33
    Od: "Adam" <...@w...pl>

    > Rajfi. Trzeba podac dochody, ale nie sprawdzaja.

    Na pewno nie sprawdzaja?
    A za jaki okres trzeba podac?
    Czy mozna gdzies podejrzec, jakie pytania mi zadadza lub jaki formularz
    podsuna w oddziale?
    Czy to, ze na wyciagu z Fortisa bedzie informacja o skip payment, nie
    przeszkodzi mi w przeniesieniu? (Zgodnie z regulaminem Fortisu 2 razy w roku
    mozna sobie przesunac splate na kolejny miesiac).

    Bylem na stronie Rajffeisena i tam niby jest formularz uwzgledniajacy
    przeniesienie, ale jest bardzo szczegolowy, pytaja o wydatki mieszkaniowe,
    inne wydatki, zarobki zony, itd. Wiec nie wiem, czy to nie jest przypadkiem
    formularz standardowy.

  • 6. Data: 2006-08-28 20:56:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <...@w...pl> napisal(a):

    > Na pewno nie sprawdzaja?
    > A za jaki okres trzeba podac?

    Nie pamiętam, chyba 3 miesiące. WIesz, ja też mam DG i wiem, że nie
    sprawdzają ;-)

    > Czy mozna gdzies podejrzec, jakie pytania mi zadadza lub jaki formularz
    > podsuna w oddziale?

    Standardowy. Ale nie przejmuj się, z wydatkami możesz naściemniać, to
    jest nieweryfikowalne, a te dochody, to wiesz - przenosiłem kartę z
    limitem X. Dochód BRUTTO (!), czyli bez odliczonego ZUSu, zdrowotnego
    i podatków, wychodził mi w granicach 40%*X i taki zadeklarowałem. Dostałem
    bez zająknięcia kartę z limitem 130%*X. Co jest o tyle ciekawe, że
    dochód netto przedsiębiorcy, przy takim (niskim) dochodzie brutto,
    robi się mikroskopijny i wynosi jakieś 25%*X :)

    Wiesz, chyba nie znajdziesz banku, gdzie Cię nie zapytają w formularzu
    ile zarabiasz. Zatem szukaj takiego, który przynajmniej nie sprawdza.
    Oczywiście podanie fałszywych danych można uznać jako wyłudzenie
    kredytu, ale... Zakładam, że nie chcesz się na tej karcie zadłużać. A
    jeśli chcesz, to w Twojej obecnej sytuacji lepiej tej karty nie bierz,
    bo cienko skończysz, lepiej pożyczyć od rodziny na żarcie i ograniczyć
    inne wydatki. Wiesz, jak jest - skończysz projekt, ale to nie oznacza,
    że dostaniesz kasę. :)

    > Czy to, ze na wyciagu z Fortisa bedzie informacja o skip payment, nie
    > przeszkodzi mi w przeniesieniu? (Zgodnie z regulaminem Fortisu 2 razy w roku
    > mozna sobie przesunac splate na kolejny miesiac).

    Laska skserowała wyciąg w ogóle nie czytając. Nie wiem, czy ktoś to w
    ogóle czytał. Następnego dnia rano oddzwoniła, że decyzja pozytywna.
    Tam chyba poza sprawdzeniem w BIKu to nie ma żadnej weryfikacji. :)
    Strasznie 'ciągną' podobno klientów, bez oglądania się na cokolwiek.
    Aczkolwiek karta ma wady - nie widać np. blokad w podglądzie internetowym, a
    na dzień dobry naliczyli opłatę za wydanie, które w promocji być nie miało.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-08-28 20:57:12
    Od: "Adam" <...@w...pl>

    > na dzień dobry naliczyli opłatę za wydanie, które w promocji być nie
    > miało.

    Sciagneli to z rachunku karty?

  • 8. Data: 2006-08-28 20:59:34
    Od: "Adam" <...@w...pl>

    Ostatni wyciag, jaki mam, jest za okres do 15 lipca. Nowszego jeszcze nie
    dostalem.
    Czy to wystarczy?

    Jakie informacje banki wymieniaja miedzy soba?
    Czy jezeli w momencie wyrabiania pierwszej karty zarabialem 5000, a teraz
    powiem,
    zgodnie z prawda, ze srednia wychodzi mi 3000, to inne banki sie o tym
    dowiedza? To znaczy o tym, ze spadla mi srednia zarobkow.
    Czy to nie przekresli mozliwosci uzyskania w Raiffeisenie drugiej karty z
    takim samym limitem, jaki Fortis dal mi dla zarobkow 5000?

  • 9. Data: 2006-08-28 21:03:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <...@w...pl> napisal(a):

    > Sciagneli to z rachunku karty?

    Tak, ale złożyłem reklamację
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2006-08-28 22:10:00
    Od: "Adam" <...@w...pl>

    >Lepiej ci chyba będzie wziąć debet/kredyt w rachunku?

    Juz mam. W innym banku. Chyba zaden bank nie oferuje zalozenia nowej
    pozyczki w rachunku na podstawie starej, bez nakazu splacenia starej?