  • 21. Data: 2006-08-29 06:37:07
    Temat: Re: Ktory bank wyrobi 2-ga KK przy minimum formalnosci?
    Od: m...@g...com

    Adam wrote:

    > Juz mam. W innym banku. Chyba zaden bank nie oferuje zalozenia nowej
    > pozyczki w rachunku na podstawie starej, bez nakazu splacenia starej?

    Multibank proponuje (albo conajmniej proponował). Przeniosłem tam rok temu
    swoją linię kredytową z Citi, ze znacznym zwiększeniem limitu. Niestety
    multi tak ma że się tam łazi z papierami wszelkimi do us.... śmierci. To
    tego brakuje, to tamtego .... w sumie około 3 miesiące to trwało.

    p. m.

  • 22. Data: 2006-08-29 08:06:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Adam napisał(a):

    > Dlatego nie rozumiem, dlaczego PIT nie jest tozsamy z informacjami o moich
    > dochodach.

    Bo widzisz, Polska to taki dziwny kraj, ze kazdy kombinuje jak moze. Sa
    specjalne karty kredytowe dla nauczycieli (korepetycje nierozliczane z
    nikim), lekarzy (wiadomo, ze biora pod stolem + dzialalnosc prywatna),
    prawnikow itp. A przy DG tez nie trzeba ujawniac wszystkiego co sie
    zarabia. I banki o tym wiedza.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 23. Data: 2006-08-29 10:26:33
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Adam napisał(a):

    > Dzieki, ze odpisujesz. Wyjasnij mi jeszcze prosze powyzsze zdanie.
    > Przeciez jezeli prowadze legalnie DG, to musze co miesiac wysylac do US
    > PIT-a,
    > w ktorym podaje, jaki mialem przychod, jakie koszty, itd.
    > Dlatego nie rozumiem, dlaczego PIT nie jest tozsamy z informacjami o moich
    > dochodach.

    Są ludzie, którzy nie osiągają żadnych dochodów w rozumieniu ustawy - a
    żyją, więc je osiągają.

    Można osiągać dochody za granicą, z lokat etc. - w ostateczności można
    (co nie jest zgodne z prawem) unikać płacenia podatków, można otrzymać
    spadek, sprzedać samochód - lub trudnić się prostytucją czy płacić jakiś
    ryczałt.

    Banku nie interesuje skąd kto ma pieniądze - póki nie uczestniczy sam w
    przstepstwie, np. praniu pieniędzy - tylko, czy jesteś w stanie spłacać
    zobowiązania.

    Powyższe da się ustalić ze sporym prawdopodobieństwem w oparciu o
    historię konta.

    Jeżeli ktoś np. wpłaca regularnie kilka tysięcy złotych - a potem je
    wydaje, czy robi lokaty - to raczej ma - i można domniemywać, że będzie
    miał.

    Z PIT-em można robić różne sztuczki - np. dopisać zero, dostać
    prezentatę - a potem złożyć korektę.
    Jest to oszustwo - niemnej "na papierze" wygląda jak prawda.

    Pzdr: Witek

  • 24. Data: 2006-08-29 10:42:57
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Można też wygrać w lotto 20 mln przy kumulacji, ale zabawne jest to, że
    wówczas nieliczne banki wydałyby KK. Zakładam, że ktoś ze szczęścia
    zrezygnował z pracy i nie ma mozliwości dostarczenia zaświadczenia o
    dochodach.

  • 25. Data: 2006-08-29 10:53:35
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Szymon napisał(a):
> [...]
    > wówczas nieliczne banki wydałyby KK. Zakładam, że ktoś ze szczęścia
    > zrezygnował z pracy i nie ma mozliwości dostarczenia zaświadczenia o

    Przy takiej wygranej można zabezpieczyć kartę lokatą :-))

    Znam osoby, które nie pracują, a dochody czerpią z inwestycji -
    kapitałowych czy w nieruchomości - - mają problem z wykazaniem
    regularnych dochodów i uzyskaniem kretytu w jakiejkolwiek formie - nie
    są to więc przykłady abstrakcyjne.

    Pzdr: Witek

  • 26. Data: 2006-08-29 15:04:31
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Przy takiej wygranej można zabezpieczyć kartę lokatą :-))

    Nie każdy bank ma taką opcję. Odnoszę wrażenie, że wręcz mają nieliczne...

  • 27. Data: 2006-08-29 16:39:45
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Szymon napisał(a):

    > Nie każdy bank ma taką opcję. Odnoszę wrażenie, że wręcz mają nieliczne...

    No i właśnie o to chodzi - nie każdy bank zadowala się prowizjami z
    transakcji kartą, szczególnie spłacaną w GP.
    Nie każdemu też przychodzi do głowy, że ktoś, kto może zabezpieczyć
    kartę lokatą ma być może inne potrzeby, na których można zarobić.

    Generalnie najlepszy klient to taki, który ma pewne świadczenie - np.
    etatowy urzędnik lub emeryt (najlepiej dawne SB) - i duży apetyt na
    wydatki, by prędzej czy później zaczął się zadłużać przy gwarancji spłaty.

    Ale to już całkiem inna bajka.

    Pzdr: Witek