  • 1. Data: 2006-01-25 19:39:48
    Temat: Ktory bank wybrac
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    Witam,

    Zastanawiam sie nad zmiana banku i nie wiem ktora oferte sposrod
    dostepnych na rynku wybrac.
    Moze okresle moje kryteria:

    W kwestii ROR:
    - oprocentowanie w zasadzie dowolne
    - linia kredytowa, czy jak sie to nazywa na karcie mi jest niepotrzebna
    - oplata za karte minimalna
    - dostep on-line (i to najlepiej jakis sensowny - np. z haslami
    jednorazowymi m-banku mi sie podoba, natomiast wpisywanie niektorych
    liter z hasla jak w ING jest do niczego)

    Inne kwestie:
    - bank nie moze byc tylko wirtualny - chce zeby mial siedzibe :-)
    - w ING jest cos takiego jak konto OKO - dobrze oprocentowane, na ktore
    mozna przelewac pieniadze o dowolnej porze dnia i nocy - to jakby ten
    bank mial cos podobnego
    - idealnie byloby gdyby niektore konta/rachunki mogly nie byc
    udostepnione przez internet, lub dostepne tylko do wgladu (nie wierze
    tajnosci internetu)

    Dodam, ze ING odpada, bo z niego wlasnie mam zamiar zrezygnowac.

    pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi

    willa

    =========
    http://www.olga.prv.pl - moje podroze, te male i te duze...

    GG: 1262644
    e-mail: o...@p...fm

  • 2. Data: 2006-01-25 21:12:05
    Temat: Re: Ktory bank wybrac
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 25 Jan 2006 20:39:48 +0100, Wilhelmina napisał(a):

    > - idealnie byloby gdyby niektore konta/rachunki mogly nie byc
    > udostepnione przez internet, lub dostepne tylko do wgladu (nie wierze
    > tajnosci internetu)

    w takim razie pozostaje ci poduszka - no chyba że myslisz że komunikacja
    międzybankowa odbywa się listowanie :D

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-01-25 21:40:12
    Od: Przemek <c...@s...poczta.pf.pl>

    ...@...c napisał(a):

    > w takim razie pozostaje ci poduszka - no chyba że myslisz że komunikacja
    > międzybankowa odbywa się listowanie :D

    Jeżeli nie poduszka ;) to Nordea bądź Multibank.
    Różnica jeżeli chodzi o te konto nazwijmy lokacyjne to w Multibanku
    niższe oprocentowanie, ale może dowolną ilość razy w miesiącu wybierać
    kasę a w Nordei wyższe oprocentowanie, ale możesz tylko raz. Każdy
    kolejny to prowizja w wysokości 0,2% wypłacanej kwoty min. 10 PLN

    Oczywiście oba nie spełniają warunku o dostępności niektórych kont tylko
    do wglądu.
    Przemek

  • 4. Data: 2006-01-25 21:53:50
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    ...@...c napisał(a):

    > w takim razie pozostaje ci poduszka - no chyba że myslisz że komunikacja
    > międzybankowa odbywa się listowanie :D

    Mysle, ze sie nie odbywa.
    Natomiast zabezpiecznie niektorych bankow wydaja mi sie srednie. Gdzie
    jedynym zabezpieczeniem jest jedno haslo (ktorego moge zapomniec) i do
    tego za kazdym razem gdy wchodze na strone radza mi solidnie sprawdzic
    certyfikaty itp.
    Wiec wole do niektorych kont (z wieksza gotowka) nie miec dostepu
    on-line i nie zastanwiac sie, czy akurat komputer, z ktorego sie lacze
    ma odpowiednie zabezpieczenia czy nie.

    Ot i co.
    A przeplywy miedzybankowe tudziez wewnatrzbankowe i kwestia ich
    zabezpieczen nie lezy juz na mojej glowie.

    willa

    =========

  • 5. Data: 2006-01-25 22:46:46
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 25 Jan 2006 22:53:50 +0100, Wilhelmina napisał(a):

> [...]
    > jedynym zabezpieczeniem jest jedno haslo (ktorego moge zapomniec) i do
    > tego za kazdym razem gdy wchodze na strone radza mi solidnie sprawdzic

    no faktycznie skandal :D

    > Wiec wole do niektorych kont (z wieksza gotowka) nie miec dostepu
    > on-line i nie zastanwiac sie, czy akurat komputer, z ktorego sie lacze
    > ma odpowiednie zabezpieczenia czy nie.

    można po prostu nie podpisać udostępnienia konta online a do drugiego
    podpisać i bedzie co chcesz.

    > Ot i co.
    > A przeplywy miedzybankowe tudziez wewnatrzbankowe i kwestia ich
    > zabezpieczen nie lezy juz na mojej glowie.

    czym sie różni przelew przykonywany przez ciebie a tego wykonywanego przez
    bank jeżeli oba wykonuje ... bank? generalnie rozumiem twoje przesądy ale
    mówiąć bardzo ogólnie szanse na złamianie zabezpieczeń online jest tysiące
    razy mniejsze niż wykonanie transakcji za pomocą karty przypiętą do tego
    rachunku tak wiec lepiej zrezygnować z karty niż internetu.

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2006-01-26 18:01:51
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

> [...]
    > razy mniejsze niż wykonanie transakcji za pomocą karty przypiętą do tego
    > rachunku tak wiec lepiej zrezygnować z karty niż internetu.

    totez ja nie mowie o zlamaniu zabezpieczen, tylko o mojej nieuwadze
    (zapomne sie wylogowac), niewygodzie (musze sprawdzac te certyfikaty,
    tudziez nie logowac sie na kompach bez przynajmniej 4 programow
    antywirusowcyh i kilku firewalli).

    A jak chodzi o karty do rachunku to nie sadze, zebys mial karte do
    rachunku na ktorym trzyman kase rownowartosci samochodu lub mieszkania -
    prawda??

    I raczej nie wydaje mi sie ze sa to przesady, zwazywszy na rady
    udzielane przez banki. Przykladowy cytat ponizej :-)

    "Jak chronić e-konto
    - Włącz powiadamianie o aktualizacjach systemu i instaluj łaty
    poprawiające bezpieczeństwo.
    - Jeśli możesz, nie używaj do transakcji Internet Explorera. W Mozilli i
    Operze "dziury" znajdowane są dużo rzadziej. Pamiętaj o aktualizacji
    tych aplikacji.
    - Zabezpiecz komputer osobistą zaporą ogniową. Możesz też zainstalować
    program antywirusowy. Regularnie pobieraj najnowsze sygnatury i skanuj
    system.
    - Nie wykonuj transakcji z komputerów, do których dostęp mają inni (np.
    w kafejce internetowej lub w pracy).
    - Chroń token, hasła jednorazowe i klucz.
    - Nieufnie traktuj wszystkie nietypowe e-maile od banku. Nie ulegaj
    prośbom o podawanie haseł, PIN-ów, numerów kart kredytowych itp. Banki
    nigdy nie proszą o zalogowanie się w celu weryfikacji danych!
    - Bądź czujny w przypadku podejrzanego zachowania się systemu
    transakcyjnego (np. nagłego wylogowania). Nie wahaj się dzwonić na
    infolinię.
    - Zablokuj kanały, z których nie korzystasz (telefon lub WAP)."

    =========

  • 7. Data: 2006-01-27 21:29:03
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 26 Jan 2006 19:01:51 +0100, Wilhelmina napisał(a):

    > totez ja nie mowie o zlamaniu zabezpieczen, tylko o mojej nieuwadze
    > (zapomne sie wylogowac),

    serwer sam cie wyloguje po chyba 3 minutach

    > niewygodzie (musze sprawdzac te certyfikaty,

    same się ładują

    > tudziez nie logowac sie na kompach bez przynajmniej 4 programow
    > antywirusowcyh i kilku firewalli).

    nie trzeba kilku firewalli wystarczy jeden a dobrze ustawiony. Natomiast to
    co piszesz to podstawy bezpieczeństwa surfowania na necie a nie bankowości
    online.

    > A jak chodzi o karty do rachunku to nie sadze, zebys mial karte do
    > rachunku na ktorym trzyman kase rownowartosci samochodu lub mieszkania -
    > prawda??

    no nie ale jezeli nie masz tam duzej kasy to przeciez przez internet tez ci
    nie ukradną wiecej niz karty - nie sądzisz?

    > I raczej nie wydaje mi sie ze sa to przesady, zwazywszy na rady
    > udzielane przez banki. Przykladowy cytat ponizej :-)

    widze i..... nie ma tam niczego co nie jest oczywiste -

    > "Jak chronić e-konto
    > - Włącz powiadamianie o aktualizacjach systemu i instaluj łaty
    > poprawiające bezpieczeństwo.

    no oczywiste - ustawiasz jedną opcje w windows

    > - Jeśli możesz, nie używaj do transakcji Internet Explorera. W Mozilli i
    > Operze "dziury" znajdowane są dużo rzadziej. Pamiętaj o aktualizacji
    > tych aplikacji.

    Oczywiste - zawsze najbardziej popularna przeglądarka jest nabardziej
    narażona na wyszukiwanie w niej dziur. Teraz najlepiej używac firefoxa
    który jest obłsugiwany przez wiekszość banków poprawnie.

    > - Zabezpiecz komputer osobistą zaporą ogniową. Możesz też zainstalować
    > program antywirusowy. Regularnie pobieraj najnowsze sygnatury i skanuj
    > system.

    oczywiste niezależnie od zastosowania kompa

    > - Nie wykonuj transakcji z komputerów, do których dostęp mają inni (np.
    > w kafejce internetowej lub w pracy).

    jasna sprawa - chyba że lubisz rozdawać swoje dane setkom trojanów w nim
    zainstalowanym

    > - Chroń token, hasła jednorazowe i klucz.

    ... tak jak kluczyki do domu

    > - Nieufnie traktuj wszystkie nietypowe e-maile od banku. Nie ulegaj
    > prośbom o podawanie haseł, PIN-ów, numerów kart kredytowych itp. Banki
    > nigdy nie proszą o zalogowanie się w celu weryfikacji danych!

    to akurat raczej oczywiste - nie wierzymy w każdy email który do nas
    przychodzi (patrz piramidki, wujkowie z australi, super okazja itd)

    > - Bądź czujny w przypadku podejrzanego zachowania się systemu
    > transakcyjnego (np. nagłego wylogowania). Nie wahaj się dzwonić na
    > infolinię.

    tu troche przesadzili - w polsce systemy chodza bardzo dziwnie raz szybiej
    raz wolniej :)

    > - Zablokuj kanały, z których nie korzystasz (telefon lub WAP)."

    rozsądne co do zasady nie podpisywać w ogóle tych kanałów (np telefon i
    wap).

    --
    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2006-01-28 18:16:20
    Od: "JotKa" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek" <c...@s...poczta.pf.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście oba nie spełniają warunku o dostępności niektórych kont tylko
    > do wglądu.

    W zasadzie gdyby przyjąć, że w przypadku Multibanku nie dysponuje kartą
    kodów jednorazowych i zdefiniowanymi przelewami to niczego nigdzie nie
    przeleje.
    Czyli tylko do wglądu. :-)

    --
    Pozdrawiam,