    Date: Thu, 26 Jan 2006 19:01:51 +0100
    From: Wilhelmina <o...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ktory bank wybrac

    > czym sie różni przelew przykonywany przez ciebie a tego wykonywanego przez
    > bank jeżeli oba wykonuje ... bank? generalnie rozumiem twoje przesądy ale
    > mówiąć bardzo ogólnie szanse na złamianie zabezpieczeń online jest tysiące
    > razy mniejsze niż wykonanie transakcji za pomocą karty przypiętą do tego
    > rachunku tak wiec lepiej zrezygnować z karty niż internetu.

    totez ja nie mowie o zlamaniu zabezpieczen, tylko o mojej nieuwadze
    (zapomne sie wylogowac), niewygodzie (musze sprawdzac te certyfikaty,
    tudziez nie logowac sie na kompach bez przynajmniej 4 programow
    antywirusowcyh i kilku firewalli).

    A jak chodzi o karty do rachunku to nie sadze, zebys mial karte do
    rachunku na ktorym trzyman kase rownowartosci samochodu lub mieszkania -
    prawda??

    I raczej nie wydaje mi sie ze sa to przesady, zwazywszy na rady
    udzielane przez banki. Przykladowy cytat ponizej :-)

    "Jak chronić e-konto
    - Włącz powiadamianie o aktualizacjach systemu i instaluj łaty
    poprawiające bezpieczeństwo.
    - Jeśli możesz, nie używaj do transakcji Internet Explorera. W Mozilli i
    Operze "dziury" znajdowane są dużo rzadziej. Pamiętaj o aktualizacji
    tych aplikacji.
    - Zabezpiecz komputer osobistą zaporą ogniową. Możesz też zainstalować
    program antywirusowy. Regularnie pobieraj najnowsze sygnatury i skanuj
    system.
    - Nie wykonuj transakcji z komputerów, do których dostęp mają inni (np.
    w kafejce internetowej lub w pracy).
    - Chroń token, hasła jednorazowe i klucz.
    - Nieufnie traktuj wszystkie nietypowe e-maile od banku. Nie ulegaj
    prośbom o podawanie haseł, PIN-ów, numerów kart kredytowych itp. Banki
    nigdy nie proszą o zalogowanie się w celu weryfikacji danych!
    - Bądź czujny w przypadku podejrzanego zachowania się systemu
    transakcyjnego (np. nagłego wylogowania). Nie wahaj się dzwonić na
    infolinię.
    - Zablokuj kanały, z których nie korzystasz (telefon lub WAP)."

    =========
    http://www.olga.prv.pl - moje podroze, te male i te duze...

    GG: 1262644
    e-mail: o...@p...fm