  • 21. Data: 2017-05-21 09:28:22
    Temat: Re: Kto ma doświadczenie z kartami w Niemczech?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 08:56:49 +0200, cef napisał(a):

    > Tylko pamiętaj, że u nas (tzn w Polsce) w byle zieleniaku
    > zapłacisz kartą i to zbliżeniowo a w Niemczech
    > sam stopień "oterminalowania" jest niewielki.

    U nas w zieleniaku to niekoniecznie, natomiast w Niemczech ze dwa lata
    temu prowizje Visy i MC spadly, i terminale zobaczysz teraz np w Lidlu

    J.

  • 22. Data: 2017-05-21 10:02:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-21 o 09:28, J.F. pisze:

    > U nas w zieleniaku to niekoniecznie, natomiast w Niemczech ze dwa lata
    > temu prowizje Visy i MC spadly, i terminale zobaczysz teraz np w Lidlu

    We wszystkich trzech czy czterech zieleniakach, gdzie robię zakupy mają
    terminale,
    więc traktuję to jako normę :-)
    I przyjmują każdą kwotę a nie od iluś tam.

  • 23. Data: 2017-05-21 14:33:32
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ee, to biorę ze 2000 na ewentualne mandaty i jadę z kartą.

    Osobowym?
    Nie mieć na wierzchu/w schowku noża/scyzoryka bo z jakiegoś powodu nie
    lubią.
    Kamerki (rejestratory) chyba też zakazane.
    Była przed laty awantura: w Niemczech karano Polaków za brak apteczki,
    w odwecie w Polsce zaczęto karać Niemców za brak gaśnicy. Zanim strony
    przypomniały sobie o istnieniu konwencji wiedeńskiej.
    Jeżeli ktoś ma aktualne informacje to może skorygować.

    Arek

    PS. Podobnie było na Zalewie Szczecińskim, którego wody wg Niemców są
    zdecydowanie śródlądziem, w Polsce traktowano je jako "morskie wody
    wewnętrzne" chciaż morskiej wody tam na jak lekarstwo. Wlepiano więc kary
    za brak stosownego wyposażenia zależnego od "rodzaju wód". Była to część
    wojny między polskimi a niemieckimi armatorami a chodziło głównie o
    dokuczenie promom "wolnocłowym" (alkohole!).
    A tuż przed wejściem do WE (dziś UE) promy te, zarówno polskie jak
    niemieckie solidarnie pływały pod banderą Panamy... :)

  • 24. Data: 2017-05-21 14:50:43
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie za brak apteczki, lecz za brak rękawiczek jednorazowych w apteczce ;-))

    -----

  • 25. Data: 2017-05-22 10:39:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-21 o 10:02, cef pisze:

    > We wszystkich trzech czy czterech zieleniakach, gdzie robię zakupy mają
    > terminale,
    > więc traktuję to jako normę :-)
    > I przyjmują każdą kwotę a nie od iluś tam.

    U nas, na placu koło hali targowej, jest zestaw chyba ponad 20
    zieleniaków. Nie wiem ile z nich ma terminale, ale w chyba 4, które żona
    preferuje, są. Nie wykluczam, że wszystkie mają.
    P.G.

  • 26. Data: 2017-05-23 11:13:09
    Od: Piotr Miller <p...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 May 2017 17:42:33 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:

    >Pytam o np rezerwacji hotelu czy też lokalu na wieksze kwoty.
    >Nie chce mi sie wozic 5 -10 tys, bo nikt nie akceptuje kart kredytowych
    >inne niz lokalnego skoku lub tez wymaga przelewu bankowego 10 dni wczesniej.

    Hej,
    bez najmniejszych problemów płaciłem kartami kredytowymi mBanku w
    Czechach, Austrii, Włoszech i Niemczech. Przez wszystkie te kraje
    przejeżdżałem kilkukrotnie w ciągu ostatnich lat. W Austrii
    przebywałem w okolicah Serfaus-Fiss-Ladis. Płaciłem w sklepach Spar i
    Lidl oraz za narty i jedzenie na stoku. Nigdy najmniejszych problemów.
    Dodatkowo, poza kartami kredytowymi, mam jeszcze konto walutowe w
    rzeczonym banku i podpiętą do niego wypukłą kartę debetową. Nią też
    płaciłem za paliwo na autostradzie, za przejazdy autostradą we
    Włoszech i wypłacałem pieniądze z pierwszego lepszego bankomatu w
    Limone Sur Garda, Weronie, Wenecji, Padwie, Rimini... Zero problemów.
    Cywilizacja już tam dotarła :-)
    W Niemczech najcześciej płaciłem kartami na autostradzie za jedzenie i
    paliwo. Działały bez zarzutu.
    --
    Pozdrawia,
    P.E.T.E.R.: Positronic Electronic Troubleshooting and Exploration Replicant

  • 27. Data: 2017-05-23 12:38:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Miller" napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    >przebywałem w okolicah Serfaus-Fiss-Ladis. Płaciłem w sklepach Spar i
    >Lidl oraz za narty i jedzenie na stoku. Nigdy najmniejszych

    Tylko wiesz - w niemieckim lidlu to sie terminale pojawily jakies 2
    lata temu.

    https://www.netto-online.de/blog/2015/07/jetzt-bei-n
    etto-gebuehrenfrei-mit-der-kreditkarte-zahlen/
    https://www.welt.de/finanzen/article160309983/Hier-k
    oennen-Sie-mit-Kreditkarte-zahlen.html

    Aczkolwiek w jakims Aldim zdarzylo mi sie wczesniej zaplacic karta.

    A z kolei teraz mBank narzucil takie koszty za przewalutowanie, ze
    chyba lepiej z gotowka pojechac :-)
    Ewentualnie z karta walutowa.

    J.

  • 28. Data: 2017-05-26 08:41:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/21/2017 7:33 AM, Arek wrote:
    > Osobowym?
    > Nie mieć na wierzchu/w schowku noża/scyzoryka bo z jakiegoś powodu nie
    > lubią.

    a to zupełnie inna sprawa.

    we Francji np radze miec zapasową parę okularów bo mozecie dalej nie
    pojechac.

    i w 4 literach maja konwencje wiedenskie francuskie i wszystkie inne.
    Sprawdzone organoleptycznie.

  • 29. Data: 2017-05-26 08:42:32
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/21/2017 7:50 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie za brak apteczki, lecz za brak rękawiczek jednorazowych w apteczce ;-))

    juz sobie to zdaje wytlumaczyli, ze wyposazenie samochodu ma spelniac
    przepisy kraju w ktorym jest zarejestrowany

  • 30. Data: 2017-05-26 13:17:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]
    > pojechac.
    >
    > i w 4 literach maja konwencje wiedenskie francuskie i wszystkie inne.

    Ja czytałem, o okularch w Hiszpanii. Ale na razie się nie wybieram.
    Kamerek nie lubią jeszcze w Austrii i Szwajcarii..

    Arek