  • 1. Data: 2017-05-17 23:42:41
    Temat: Kto ma doświadczenie z kartami w Niemczech?
    Od: witek <w...@g...pl>

    Jakieś problemy z Visami czy Mastercard?
    A jeśli tak to co zabrać w zamian.

  • 2. Data: 2017-05-18 08:04:58
    Temat: Re: Kto ma doświadczenie z kartami w Niemczech?
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 17.05.2017 witek <w...@g...pl> napisał/a:

    > Jakieś problemy z Visami czy Mastercard?

    Pewnie zależy od sklepu. W Realu płaciłem bez problemu
    Mastercardem (AK).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2017-05-18 08:08:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zdarzały się jakieś sklepy bez naklejki i nieprzyjmujące Visy (a tylko EC/MC), ale
    lata lecą.

    -----

  • 4. Data: 2017-05-18 08:27:24
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Jakieś problemy z Visami czy Mastercard?
    > A jeśli tak to co zabrać w zamian.

    Teraz się trochę poprawiło, ale jeszcze niedawno to była tragedia. Mimo
    wszystko na prowincji trafienie na miejsce, gdzie przyjmowane są tylko
    ichnie GeldKarte i EC, i jakieś zupełnie lokalne (miejscowych maleńkich
    banków) nie należy do rzadkości. Podobnie z bankomatami. Niby jest
    naklejka Visy i MasterCarda, a przy próbie wypłaty dostajesz komunikat,
    że karta nie obsługiwana.

    Podpis w sklepie to normalka. Kasjerka zazwyczaj jeszcze sprawdza z tym
    na odwrocie karty. Płacisz trzydziesty raz w tym samym miejscu, s
    kasjerką jesteś na ty, a ona dalej sprawdza. Bo tak jest w instrukcji!

    A i uważaj na napis "keine Kreditkarten". Masz marne szanse na
    przekonanie kasjerki, że płacisz debetówką, jeśli to Visa albo
    MasterCard. Zazwyczaj nie będzie chciała nawet spróbować zrealizować
    transakcji. To podobno dlatego, że jakieś większe prowizje są od
    kredytówek, choć transakcja prawdopodobnie by przeszła.

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2017-05-18 10:18:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Zdarzały się jakieś sklepy bez naklejki i nieprzyjmujące Visy (a tylko EC/MC), ale
    lata lecą.

    Żeby się samemu nie nabrać i nie wprowadzać innych w błąd, należy sobie uświadomić,
    że w przypadku Niemiec EC nie oznacza dawnego eurocard (kart wydawanych przez
    europay, kupione przez mastercarda - i zostało z tego europay tylko "E" w skrócie
    EMV) - czyli kart EC/MC, tylko oznacza electronic cash, czyli ich lokalny debetowy
    system (https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cash).
    Więc jeśli gdzieś jest tylko naklejka EC, to nie da się zapłacić ani visą ani mc.

  • 6. Data: 2017-05-18 15:09:43
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/18/2017 1:27 AM, Grzexs wrote:

> [...]
    > transakcji. To podobno dlatego, że jakieś większe prowizje są od
    > kredytówek, choć transakcja prawdopodobnie by przeszła.

    Dzieki za konkrety.
    Jak jest na stacjach benzynowych przy autostradach?
    Jak pamietam z 10 lat temu nie miałem kłopotu.

    W innych miejscach gdzie bede to raczej duze miasta, wiec zakładam, że
    raczej tez nie powinno być problemu.
    W małych miejscowościach raczej nie bede się zatrzymywał bo nie mam też
    po co.

    A ktoś przejeżdzał przez Włochy? :)

  • 7. Data: 2017-05-18 15:31:29
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Po strasznie egzotycznych krajach jeździsz jak na pierwszy raz ;-)
    A co myślisz o 50-100 euro w kieszeni?

    -----

  • 8. Data: 2017-05-18 16:39:54
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Dzieki za konkrety.
    > Jak jest na stacjach benzynowych przy autostradach?

    A nie wiem, staram się tam nie tankować.

    > Jak pamietam z 10 lat temu nie miałem kłopotu.
    >
    > W innych miejscach gdzie bede to raczej duze miasta, wiec zakładam, że
    > raczej tez nie powinno być problemu.

    Prowincja to także "trochę dalej od centrum miasta". Zapewne wiesz, jak
    niemieckie miasta wyglądają - w centrum ciut gęściej, a dookoła małe
    domki rozlazłe po okolicy na wielkiej przestrzeni.

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2017-05-18 20:16:50
    Od: szsz <s...@a...pl>

    > A ktoś przejeżdzał przez Włochy? :)

    ja placilem na stacjach (i w sklepach) i VC i MC zarowno we Wloszech jak
    i w Niemczech; nie bylo problemu; mialem karty debetowe ale podlaczone
    do konta walutowego - mBank, NestBank i TM

    problem mialem jedynie na bramkach autostradowych (tylko nie pamietam
    czy we Wloszech czy we Francji), raz sie na bramce dalo zaplacic a raz
    nie (potem juz nie probowalem)

    m.

  • 10. Data: 2017-05-19 00:42:33
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/18/2017 8:31 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Po strasznie egzotycznych krajach jeździsz jak na pierwszy raz ;-)
    > A co myślisz o 50-100 euro w kieszeni?

    Na waciki to mam.
    Pytam o np rezerwacji hotelu czy też lokalu na wieksze kwoty.
    Nie chce mi sie wozic 5 -10 tys, bo nikt nie akceptuje kart kredytowych
    inne niz lokalnego skoku lub tez wymaga przelewu bankowego 10 dni wczesniej.