  • 11. Data: 2017-05-19 00:43:25
    Temat: Re: Kto ma doświadczenie z kartami w Niemczech?
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/18/2017 9:39 AM, Grzexs wrote:

    > A nie wiem, staram się tam nie tankować.

    > Prowincja to także "trochę dalej od centrum miasta". Zapewne wiesz, jak
    > niemieckie miasta wyglądają - w centrum ciut gęściej, a dookoła małe
    > domki rozlazłe po okolicy na wielkiej przestrzeni.

    raczej bede w tych hotelach blizej centrum.

  • 12. Data: 2017-05-19 06:56:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Europa to dziwny kołchoz, w jakimś Etape1/Formula1 we Francji żadnej mojej karty nie
    chcieli przyjąć i jeszcze udawali (ewidentnie!), że nie znają angielskiego.
    Może odśwież wątek "Jak załozyć konto (rachunek) w Niemczech?"?

    -----
    > Nie chce mi sie wozic 5 -10 tys, bo nikt nie akceptuje kart kredytowych inne niz
    lokalnego skoku lub tez wymaga przelewu bankowego 10 dni wczesniej.

  • 13. Data: 2017-05-19 07:36:59
    Temat: Re: Kto ma przygłup.
    Od: "Tadek" <l...@f...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości

    > Europa to dziwny kołchoz,

    Zobaczyli przygłupa i potraktowali jak przygłupa.

  • 14. Data: 2017-05-19 08:07:40
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-05-18 o 15:09, witek pisze:
    > Dzieki za konkrety.
    > Jak jest na stacjach benzynowych przy autostradach?
    > Jak pamietam z 10 lat temu nie miałem kłopotu.

    Przy Autostradach i w większości sieciowych stacji nie ma problemu nawet
    z AMEX - przetrenowane.
    W Większości sklepów też bez problemu płacę walutową Master Card
    T-Mobile (Alior) wliczając w to średnie sklepiki osiedlowe. Kiedyś
    największy kłopot miałem w Kauflandach, ale od paru lat już problemu nie ma.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 15. Data: 2017-05-19 08:09:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-05-18 o 20:16, szsz pisze:
    > problem mialem jedynie na bramkach autostradowych (tylko nie pamietam
    > czy we Wloszech czy we Francji), raz sie na bramce dalo zaplacic a raz
    > nie (potem juz nie probowalem)

    We Włoszech na większości bramek nie działają karty debetowe -
    kredytówki bez problemu w moim wypadku.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 16. Data: 2017-05-19 08:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 May 2017 17:42:33 -0500, witek napisał(a):

    > Na waciki to mam.
    > Pytam o np rezerwacji hotelu czy też lokalu na wieksze kwoty.
    > Nie chce mi sie wozic 5 -10 tys, bo nikt nie akceptuje kart kredytowych

    Hotele to raczej akceptuja, stacje benzynowe tez, lepsze restauracje
    takoz, ale ogolnie mozna sie zdziwic. Nie bylo to tak popularne jak u
    nas - i nadal ciagle nie jest. Albo terminal jest - ale obsluguje
    tylko lokalne wynalazki.
    Ale bankomaty maja :-)

    No i ostanio sie zdziwilem w druga strone - mala stacja benzynowa,
    kolejka do kasy bo jedna czynna - podchodzi obsluga do drugiego
    stanowiska ... i pyta czy ktos chce zaplacic karta.
    I zostalem obsluzony bez kolejki.

    Ciekawosc mnie zzera o co chodzi - promocja jakas ?
    Ale przy okazji pokazuje, ze jak popularne karty w niemieckim
    spoleczenstwie - kilka osob przede mna uzywa jednak gotowki.
    [sprawdzic czy prowizja nie sa obciazani]

    J.

  • 17. Data: 2017-05-19 23:08:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-17 o 23:42, witek pisze:
    > Jakieś problemy z Visami czy Mastercard?
    > A jeśli tak to co zabrać w zamian.

    Problemy to były 15-20 lat temu.
    Kiedyś chyba tu opisywałem jak trzeba było walczyć, żeby
    poróbowali przyjąć płatność "elektronem".
    Większość niuansów (np EC) już opisano.

    Teraz to już chyba tylko kłopoty byłyby możliwe na całkowitym zadupiu,
    gdy to zadupie jest blisko centrum :-)
    Płaciłem w miejscach do których się wybierasz róznymi kartami,
    debetówkami, chargowymi, kredytówkami, płaskimi i tłoczonymi -
    bez zawirowań. Jakieś 5 lat temu w hotelu udało mi się nawet zapłacić
    jeszcze w żelazku.

  • 18. Data: 2017-05-21 00:15:43
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/19/2017 4:08 PM, cef wrote:

> [...]
    > debetówkami, chargowymi, kredytówkami, płaskimi i tłoczonymi -
    > bez zawirowań. Jakieś 5 lat temu w hotelu udało mi się nawet zapłacić

    ee, to biorę ze 2000 na ewentualne mandaty i jadę z kartą.

  • 19. Data: 2017-05-21 01:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 May 2017 23:08:53 +0200, cef napisał(a):
    > Problemy to były 15-20 lat temu.
    > Kiedyś chyba tu opisywałem jak trzeba było walczyć, żeby
    > poróbowali przyjąć płatność "elektronem".
    > Większość niuansów (np EC) już opisano.

    Ostatni problem mialem rok temu.

    Pani przyklada, wsadza, przeciaga, az w koncu olsnienie - np przeciez
    Visy nie obslugujemy, tylko EC.

    J.

  • 20. Data: 2017-05-21 08:56:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-21 o 00:15, witek pisze:

    > ee, to biorę ze 2000 na ewentualne mandaty i jadę z kartą.

    Tylko pamiętaj, że u nas (tzn w Polsce) w byle zieleniaku
    zapłacisz kartą i to zbliżeniowo a w Niemczech
    sam stopień "oterminalowania" jest niewielki.