    From: Piotr Miller <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kto ma doświadczenie z kartami w Niemczech?
    Date: Tue, 23 May 2017 11:13:09 +0200

    On Thu, 18 May 2017 17:42:33 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:

    >Pytam o np rezerwacji hotelu czy też lokalu na wieksze kwoty.
    >Nie chce mi sie wozic 5 -10 tys, bo nikt nie akceptuje kart kredytowych
    >inne niz lokalnego skoku lub tez wymaga przelewu bankowego 10 dni wczesniej.

    Hej,
    bez najmniejszych problemów płaciłem kartami kredytowymi mBanku w
    Czechach, Austrii, Włoszech i Niemczech. Przez wszystkie te kraje
    przejeżdżałem kilkukrotnie w ciągu ostatnich lat. W Austrii
    przebywałem w okolicah Serfaus-Fiss-Ladis. Płaciłem w sklepach Spar i
    Lidl oraz za narty i jedzenie na stoku. Nigdy najmniejszych problemów.
    Dodatkowo, poza kartami kredytowymi, mam jeszcze konto walutowe w
    rzeczonym banku i podpiętą do niego wypukłą kartę debetową. Nią też
    płaciłem za paliwo na autostradzie, za przejazdy autostradą we
    Włoszech i wypłacałem pieniądze z pierwszego lepszego bankomatu w
    Limone Sur Garda, Weronie, Wenecji, Padwie, Rimini... Zero problemów.
    Cywilizacja już tam dotarła :-)
    W Niemczech najcześciej płaciłem kartami na autostradzie za jedzenie i
    paliwo. Działały bez zarzutu.
    --
    Pozdrawia,
    P.E.T.E.R.: Positronic Electronic Troubleshooting and Exploration Replicant