  • 11. Data: 2002-01-09 15:52:33
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Szafranr" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a1hm8r$po6$1@h1.uw.edu.pl...
    > pewnie z ekonomicznego punktu widzenia najlepiej byłoby poczekać zbierajšc
    > intensywnie pienišzki, ale jakos nie chce mi się ten rok czekać
    >
    > łatwiej oddać te 1.5tys miesięcznie od razu

    Gdzieś chyba jest błąd w przecinku (ja pisałem o wielokrotnie wiekszej
    kwocie spłaty)
    Ja pytałem na jak długo.
    Przy 20% stopie po 20 latach robi się prawie 40 razy tyle co wartość kredytu
    W Polsce nie opłaca się brać wieloletnich kredytów konsumpcyjnych. Są zbyt
    drogie.
    A teoretycznie każdy przeciętny Polak po najwyżej 10 latach zarobi na
    mieszkanie.
    Nawet te w walutach wymienialnych na dłużej niż 2 lata to ogromne ryzyko
    (będzie u nas krach "argentyński" ?)
    Chyba, że ktoś ma "nieudokumentowane" dochody, a kredyt jest "zasłoną dymną"

  • 12. Data: 2002-01-09 16:23:39
    Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek)

    Dnia Wed, 9 Jan 2002 16:07:31 +0100, Szafranr napisał(a):

    >mieszkanie dajmy na to kosztuje 150tys (takie co mnie interesuje)
    >prowizja agencji wynosi około 3 % wartoœci transakcji - 4.5tys
    >u notariusza należy zostawić około 5-6% (podatek wpisy, itd.) - ok. 7tys
    >czyli, żeby wzišć kredyt na mieszkanie na 100% trzeba miec 12tys zł

    Nie, te wszystkie wydatki wchodzą w koszty inwestycji, czyli 100% to będzie
    te 165 tys zł przy cenie mieszkania 150 tys.

    Krzysztof Miodek

    University of Lodz | "Never trust a computer you can lift"
    m...@m...uni.lodz.pl | IBM Emerging Markets Program speaker
    http://www.miodek.math.uni.lodz.pl/

  • 13. Data: 2002-01-10 06:49:44
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    PKO BP ma jakis kredyt na 100%, taka czytalem ulotke, myslalem ze ktos cos
    wiecej wie o tym.
    A co z odsetkami ktore minister Belka obiecywal oddawac kredytobiorcom, czy
    cos juz wiadomo?

  • 14. Data: 2002-01-10 08:48:47
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Szafranr" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzieś chyba jest błąd w przecinku (ja pisałem o wielokrotnie wiekszej
    > kwocie spłaty)

    Nie ma błędu. 1,5 tys., a nie jak pisałeś 15 tys.

    Lacer

  • 15. Data: 2002-01-10 20:25:26
    Od: Jacek Sztajnke <s...@w...pl>

    On Wed, 9 Jan 2002 10:22:58 +0000 (UTC)
    Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> wrote:

    > Czy mogę
    > mieć problemy z uzyskaniem kredytu i gdzie najlepiej po niego startować?
    > Aha, i z jakim wyprzedzeniem?

    Formalnosci w banku mogą trwać 2-3 miesiecy.

    J.

  • 16. Data: 2002-01-11 16:00:16
    Od: <l...@p...onet.pl>

    > Formalnosci w banku mogą trwać 2-3 miesiecy.
    >
    > J.

    Albo 6 dni roboczych (GEBM).

    lacer

  • 17. Data: 2002-01-12 16:24:34
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > Albo 6 dni roboczych (GEBM).

    Albo 3 tygodnie w Deutche Bank, po czym dowiadujesz sie, ze jestes zbyt
    ryzykownym klientem :)
    Ja tak mialem. Na szczescie w ING BSK udalo sie wszystko zalatwic w 3 dni :)

    I to sie nazywa Bank :)))))))))))))))))) Polecam goraco !

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl / Euromoney.pl