  • 1. Data: 2002-01-08 12:25:00
    Temat: visa oraz ecmc w europie
    Od: n...@o...com (nelis)

    Czesc,
    placilem ostatnio (jeszcze przed 01.01) Visa Qualiflyer w Amsterdamie.
    rachunek byl przygotowany w guldenach i euro (chociaz pewnie
    ostatecznie chargowali mnie w guldenach).
    po tym jak przyszlo mi rozliczenie z banku okazalo sie kwota jest
    dziwnie duza.
    wzialem kalkulatow, pogrzebalem w sieci w poszukiwaniu kursow NBP i
    okazalo sie ze w tym dniu euro bylo po 3.65 (kurs sredni), a bank
    zdarl ze mnie jakby bylo po 3,8.

    a teraz kilka pytan w zwiazku z tym:
    1) kto tak naprawde ze mnie zdarl: visa czy pekaosa? a moze oba?
    2) czy gdybym placil ec/mc, to by wyszlo taniej?

    Sporo jezdze po europie i generalnie uzywam sluzbowej Visy Business z
    ShitiBanku, ale niedlugo wyjezdzam do niemiec na pol roku i bede
    placil nie tylko sluzbowa karta ale i swoja prywatna znacznie czesciej
    niz 'sporadycznie'. stad kolejne pytania:

    3) czy bardziej oplaca wyrobic sobie rachunek w niemieckim banku i
    placic niemiecka Visa, czy moze nie ma to znaczenia?
    4) ktos ma doswiadczenie w tym temacie? wszelkie rady/uwagi mile
    widziane.

    z gory dzieki i pozdrawiam,
    rafal urbanelis

  • 2. Data: 2002-01-08 12:29:39
    Temat: Re: visa oraz ecmc w europie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > placic niemiecka Visa, czy moze nie ma to znaczenia?
    > 4) ktos ma doswiadczenie w tym temacie? wszelkie rady/uwagi mile

    A to nie jest Dulden->dolar->zlotowka???

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 3. Data: 2002-01-08 17:58:51
    Od: "Pawel P. Baran" <d...@u...univ.szczecin.pl>

    > A to nie jest Dulden->dolar->zlotowka???

    Oczywiście, że jest. Tzn. teraz euro-dolar-złotówka. Dlatego warto mieć
    Maestro choćby (bardzo popularne w Europie), żeby przeliczali tylko
    euro-złotówka. Zawszeć to jedne widełki mniej do zapłacenia, czyli taniej.
    Nawet jak kurs niekorzystny.

    Paweł

  • 4. Data: 2002-01-08 18:08:39
    Od: "Pawel P. Baran" <d...@u...univ.szczecin.pl>

    > Nawet jak kurs niekorzystny.

    BTW: wie ktoś, jak ma się kurs stosowany przy rozliczaniu Maestro przez LG
    do kursu np. Pekao SA? Bo właśnie chcę pożegnać ten drugi, ale nie wiem, czy
    nie nazbyt pochopnie... (Gdyby miało się okazać, że całoroczne oszczędności
    zje mi wyższa prowizja z wakacji w Eurolandzie)

    Paweł

  • 5. Data: 2002-01-08 19:42:35
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

> [...]
    > nie nazbyt pochopnie... (Gdyby miało się okazać, że całoroczne oszczędności
    > zje mi wyższa prowizja z wakacji w Eurolandzie)

    LG stosuje bardzo dobre kursy wymiany. Nie wiem, jak
    wyglądają one na tle PekaoSA, ale przypuszczam, że
    na "przesiadce" nie stracisz. Pamiętaj tylko o nietypowo
    naliczanej prowizji za wypłatę z bankomatu Maestrem
    oraz o dodatkowej prowizji za bezgotówkowe transakcje
    zagraniczne robione MC.

    L.

  • 6. Data: 2002-01-08 21:36:24
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > 3) czy bardziej oplaca wyrobic sobie rachunek w niemieckim banku i
    > placic niemiecka Visa, czy moze nie ma to znaczenia?
    zdecydowanie rachunek tam - bedziesz placil bez przeliczania walut.
    jelsi tylko firma bedzie Ci palcic na taki rachunek. (a pewnie bedzie)

    a jak karte polska, to Ec/Mc jest w Europie oplacalniejsze niz VISA,
    ale o tym juz ktos pisal (karte do tamtejszego rachunku to dowolna...
    byle bezprowizyjna ;))

    pozdrawiam

    romek

  • 7. Data: 2002-01-09 08:53:09
    Od: "Pawel P. Baran" <d...@u...univ.szczecin.pl>

> [...]
    > naliczanej prowizji za wypłatę z bankomatu Maestrem
    > oraz o dodatkowej prowizji za bezgotówkowe transakcje

    Och, wielkie dzięki, w takim razie idę zamykać konto w PekaoSA :-)
    Właśnie od wczoraj mam już aktywne Maestro LG.
    Jeśli chodzi o Mastercarda - to nie mam zamiaru się o niego ubiegać, więc
    na razie niestraszne mi ich prowizje.

    Paweł

    PS A co do szczegółów - to widzę, że rzeczywiście trza jeszcze postudiować
    TOiP, żeby wyciąganie pieniążków z bankomatu zbytnio mnie nie zubożyło :)

  • 8. Data: 2002-01-09 09:15:22
    Od: "Pawel P. Baran" <d...@u...univ.szczecin.pl>

    > PS A co do szczegółów - to widzę, że rzeczywiście trza jeszcze postudiować
    > TOiP, żeby wyciąganie pieniążków z bankomatu zbytnio mnie nie zubożyło :)

    Właśnie sprawdziłem - i te 10zł+1% wydaje mi się dość duże... No, ale reszta
    jest ok. Kiedy będzie dostępny test porównawczy w warunkach bojowych? :)

    Paweł

  • 9. Data: 2002-01-09 20:33:55
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > Kiedy będzie dostępny test porównawczy w warunkach bojowych? :)

    Jest już od dosyć dawna. Polecam lekturę archiwum grupy,
    a konkretnie:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&rnum=1&selm=9q
    2esv%24auq%241%40news.tpi.pl

    L.