  • 1. Data: 2002-01-08 12:30:20
    Temat: NN - mam plakac czy sie smiac?
    Od: "Mariusz Miechowski" <f...@p...onet.pl>

    Ponad 4 lata ubezp. na zycie z funduszem typu "mieszany".
    Na zestawieniu [koniec 2001] ok.250 tzw jednostek, ktore dzisiaj chodza po
    36,- pln.

    W grudniu 18, bylem rozwiazac umowe, podobno maja 30 dni na to.
    27 grudnia poszla jeszcze jedna rata (automat w banku - zapomnialem), ktora
    sobie zaksiegowali na 18 grudnia... bardzo ciekawe zamiast odbic zwrot.

    Tak sie dowiaduje dzisiaj ze:
    - zadnych informacji finansowych i o jednostkach nie dostane (oddzwaniali)
    - maja kupe liczenia bo musza mi zabrac jeszcze od tego co mam jakas
    prowizje, która by sobie pomalutku stracali przez 25 lat
    - brak informacji ile to odliczenie ma wyniesc, dowiem sie jak dostane 10%
    tego co wynika z prostego liczenia... :(((

    Ktos ma informacje ile % jest odliczenia i czy legalnie.
    Moze ja takich odliczen nie mam w umowie i powinienem jeszcze raz ja
    przeczytac?
    Jest napisane wyraznie w rozliczeniu ze MAM 250 jednostek, to co ja ich juz
    nie mam?

    Friend

  • 2. Data: 2002-01-08 12:31:32
    Temat: Re: NN - Nacjonalne Nederlandy - oczywiscie
    Od: "Mariusz Miechowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Miechowski" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a1eopo$4nq$1@news.onet.pl...

  • 3. Data: 2002-01-08 13:46:48
    Od: kwitek <k...@f...net.pl>

    No coż kupiłes Niderlandy....

  • 4. Data: 2002-01-08 16:53:49
    Temat: Re: NN - mam plakac czy sie smiac?
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@o...gda.osk.pl>

> [...]
    > Ponad 4 lata ubezp. na zycie z funduszem typu "mieszany".
    > Na zestawieniu [koniec 2001] ok.250 tzw jednostek, ktore dzisiaj chodza po

    Odp. do tytułu postu... Śmiać się, ale z siebie samego! Kto po paru latach
    zrywa umowę, która w swych założeniach jest spisana na min. 20 lat...

    > Ktos ma informacje ile % jest odliczenia i czy legalnie.

    Jest to opłata administracyjna (stała) i koszt ubezpieczenia (to już wyższa
    matematyka - ryzyko ubezpieczeniowe, opłata reasekuracyjna itp...)

    > Moze ja takich odliczen nie mam w umowie i powinienem jeszcze raz ja
    > przeczytac?

    Oj tak poczytaj sobie umowę, tam wszystko jest napisane... Co jest dla
    Ciebie najbardziej opłacalne? Kontynuować umowę - wtedy koszty umowy staną
    się śmiesznie małe w porównaniu z zyskami z funduszu...

    > Jest napisane wyraznie w rozliczeniu ze MAM 250 jednostek, to co ja ich
    juz
    > nie mam?

    No właśnie je masz... Wartość wykupu Twojej polisy to wartość jednostek
    określona wg ceny sprzedaży pomniejszona o pozostałe do pokrycia opłaty za
    koszty początkowe... Proste?

    RJCz

  • 5. Data: 2002-01-08 18:46:27
    Od: "Mariusz Miechowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał J. Czekała" <r...@o...gda.osk.pl> napisał w
    wiadomości news:a1f86v$fu3$1@news.tpi.pl...
> [...]

    latach
    > zrywa umowę, która w swych założeniach jest spisana na min. 20 lat...

    Śmiałbym się gdybym wkładał te pieniądze do normalnego banku i miał jakieś
    16 tys. na koncie.
    Licząc po cenie jednostem to "mam" około 9 tys. bez tych odliczeń...
    Takie postępowanie kompletnie zniechęca do dalszej współpracy,
    a agent mówił że strasznie im spada ilość takich ubezpieczeń - nie jestem
    wyjątkiem.
    Jeszcze ciekawe jest to że on musie też oddać kasę z prowizji które miał
    "przeze mnie" z ostatnich 2 lat.
    Czy to prawda - współczuję mu.

    Dzięki za informacje Rafale, konkretniejsze też by się przydały...

    Friend

  • 6. Data: 2002-01-08 19:22:08
    Od: "skarus" <s...@p...fm>

    > Śmiałbym się gdybym wkładał te pieniądze do normalnego banku i miał jakieś
    > 16 tys. na koncie.

    A tak z ciekawości to ile uzbierałeś na koncie bankowym do tej pory i czy
    więcej niż w NN?

    > Licząc po cenie jednostem to "mam" około 9 tys. bez tych odliczeń...
    > Takie postępowanie kompletnie zniechęca do dalszej współpracy,

    Ale gdybyś kopnął w kalendarz to osoba uposazona dostała by duzo więcej niż
    16 tysięcy.
    Pytanie tylko, czy kupowałeś ubezpieczenie czy lokatę?

> [...]
    > wyjątkiem.
    > Jeszcze ciekawe jest to że on musie też oddać kasę z prowizji które miał

    Nie współczuj w NN jeżeli klient płaci 2 lata to agent nie musi oddawać
    prowizji.