  • 101. Data: 2019-11-20 07:52:31
    Temat: Re: Kredyt indeksowany - zwrot spreadu?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-19 o 23:26, J.F. pisze:
    > A jesli miales od poczatku mozliwosc splaty w euro bez spreadu, to juz w
    > ogole nie ma podstaw ... ale to tylko moim skromnym zdaniem.

    I na szczęście to Twoje zdanie jest bardzo skromniutkie bo ma w dupie
    całą argumentację sądów w Polsce i w UE ;-)

    Przypomnę: Jeśli banki faktycznie wypłaciłyby FRANKI a klient wpłącał
    FRANKI. To nie było by TEMATU.

    Tylko banki chciały przycwaniakować i oszukały klienta że ten kredyt
    jest we frankach podczas gdy FRANKÓW NIE MIAŁY. A niby dla wygody
    wypłacały PLN.
    Dzięki temu osiągnęły konkretne korzyści finansowe.
    A to jest OSZUSTWO I KRYMINAŁ

    Przypomnieć stosowny paragraf? :-)

  • 102. Data: 2019-11-20 09:49:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2019 22:22:41 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:

    > Czy to jest w obecnej wykladni prawa zapis zgodny z prawem czy jednak nie?

    Wpisz w google "pomoc frankowiczom" czy coś w ten deseń i znajdziesz mnóstwo
    kancelarii które darmo przeanalizują Twoją umowę i wstępnie odpowiedzą czy zawiera
    klauzule niedozwolone czy nie.
    Mniej więcej wylicza tez Tobie kwoty ew roszczenia.
    Oczywiście zanim im skan umowy prześlesz to wymaz dane osobowe itp.

  • 103. Data: 2019-11-20 09:52:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2019 23:53:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > No i ktorych bank podpadl, bo RRSO policzyl bez spreadu...

    Widziałeś gdzieś RRSO w kredytach mieszkaniowych?

  • 104. Data: 2019-11-20 12:20:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-20 o 09:52, Kris pisze:
    > Widziałeś gdzieś RRSO w kredytach mieszkaniowych?

    O w mordę. To nie było obowiązku podawania RRSO? SKANDAL

  • 105. Data: 2019-11-20 12:59:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 20 listopada 2019 09:52:04 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Widziałeś gdzieś RRSO w kredytach mieszkaniowych?

    A Ty nie widzisz? Ja na stronach banku o hipotecznych widzę.
    Inna sprawa to jak zwykle urojenia rozsynchroniczne J.F. - UE ujednoliciła obliczanie
    RRSO dyrektywą z 2012 (nie pamiętam, czy wtedy wprowadzono obowiązek podawania - ale
    jak nie wtedy, to raczej później niż wcześniej) - a hipoteki walutowe to wiadomo, po
    2008 zdechły.

  • 106. Data: 2019-11-20 13:22:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 listopada 2019 12:59:20 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > A Ty nie widzisz?
    A nie jest tak że RRSO dotyczy kredytów konsumenckich?

  • 107. Data: 2019-11-20 13:24:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy jeżeli bank hipoteczny (były takie ze trzy) emitował listy zastawne, to na
    kredycie denominowanym stracił[by] dużo czy mało?

    -----
    > Napisałem tylko że na tych kredytach CHF banki całkiem przyzwoicie zarobiły i nawet
    jak sprawy sądowe poprzegrywają to jakoś

  • 108. Data: 2019-11-20 13:35:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 20 listopada 2019 13:22:22 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A nie jest tak że RRSO dotyczy kredytów konsumenckich?

    Hmm, fakt jest taki że podają - przed napisaniem poprzedniego posta sprawdziłem na
    szybko mBąk i ing - dwa pierwsze z google'a - pamiętam też reklamy KH w ST żubra
    jakiś czas temu - RRSO było jak wół.
    Czy jest wymóg - nie wiem. Na pewno nie jest zabronione - i na pewno również pozwala
    to porównać ofertę banków (choć nie wiem, czy są wliczone np. obowiązkowe
    ubezpieczenia na życie) - ale tylko tyle, na pewno nie da rady ocenić kosztu kredytu
    na 30 lat przy zmiennej stopie.
    Mechanizm identyczny - przy tych samych kwotach i okresie kredytowania w jednej
    liczbie podany jest koszt kredytu agregujący oprocentowanie, prowizję i ew. inne
    opłaty.

    Jak jest z hipo - czy już jest czy jeszcze nie jest "konsumencki" to też nie wiem,
    kiedyś były z tej kategorii wyłączone - ale to jest raczej kategoria z prawa ściśle
    polskiego, bo to, że hipo nie jest "kredytem konsumenckim" wcale nie oznacza (vide
    wyrok TSUE) że nie bierze go "konsument", który podlega w UE ochronie jak przy każdym
    innym "konsumowaniu".
    Zresztą hipo coraz bardziej zbliżają się do "konsumenckich" - np. zabroniono pobierać
    opłaty za wcześniejszą spłatę - co prawda nie od razu, ale chyba po 3 latach - ale i
    tak dało to taki efekt, że banki wycofały się w ogóle z tych opłat.

  • 109. Data: 2019-11-20 23:25:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Czy jeżeli bank hipoteczny (były takie ze trzy) emitował listy
    >zastawne, to na kredycie denominowanym stracił[by] dużo czy mało?

    Zarobilby, tzn gdyby mu teraz tych kredytow nie uniewaznili.
    Bo zakladam, ze pozyczal sam waluty taniej, niz udzielal kredytow.
    Aczkolwiek w pozniejszych latach moglo byc roznie - bank np w liscie
    dal np 1.5% na CHF na 5 lat, a potem libor spadl do -1%.

    Tylko ... te listy powinny byc opublikowane w raportach.
    A cos nie bylo i chyba nie ma.

    J.

    -----

  • 110. Data: 2019-11-20 23:32:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >wtedy wprowadzono obowiązek podawania - ale jak nie
    wtedy, to raczej później niż wcześniej) - a hipoteki walutowe to

    https://pomocfrankowiczom.pl/?p=423
    http://pomocfrankowiczom.pl/?p=369

    Wiec moze i UE ujednolicila w 2012, ale w kredycie konsumenckim w
    Polsce RRSO obowiazywal od 2001.
    Bank nie musial podawac RRSO dla kredytu hipotecznego, ale skoro to
    zrobil i zanizyl, , to wprowadzil konsumenta w blad.

    Jak widac - nie warto byc nadgorliwym ... albo nieuczciwym :-)

    J.