    From: "bard" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt hipoteczny w BGZ a zakup nowego mieszkania
    Date: Sun, 11 Sep 2005 16:15:52 +0200

    Witam!

    Zdecydowalem sie na nowego mieszkania od developera, kredyt chce wziac w BGZ
    ze wzgledu na to, ze chca mi dac bez problemu, mimo, ze mam umowe na czas
    okreslony ktora wygasa za 4 miesiace - jedynie tesciow musialem brac na
    wspolkredytobiorcow, ale mieszkanie bedzie na mnie...
    ... ale mam problem, otoz - pani w banku powiedziala, ze zdolnosc jest,
    wszystko jest ok i kredyt na 99% bedzie, tylko min ok 14dni trzeba czekac na
    pieniadze, natomiast do konkretnego rozpatrzenia kredytu trzeba przedlozyc w
    banku m.in. umowe przedwstepna z developerem.
    I tu jest problem, bo po podpisaniu takiej umowy trzeba wplacic 15% w ciagu
    7dni - rozmawialem z developerem, sa w stanie przedluzyc to do 3 tygodni -
    ok. Natomiast zaslepiony mieszkaniem ;-) dopiero dzisiaj pomyslalem, ze
    przeciez nie ma 100% pewnosci, ze bank kredyt da - jest 99% - niby duzo, ale
    ryzyko jakies tam jest. BGZ promesy nie chce da, bo niby nie daje, natomiast
    po podpisaniu umowy przedwstepnej bede ugotowany jezeli bank mi nie da
    kredytu, bo w umowie jest zapis, ze w przypadku wycofania sie z zakupu
    ponosze koszt 10% wartosci mieszkania. Bez podpisania umowy natomiast, bank
    nie da mi 100% pewnosci, ze kredyt dostane.
    Jakie sa rozwiazania takiej sytuacji? Byc moze to pytanie banalne dla tych
    co juz sa po calej procedurze, natomiast to bedzie zakup mojego pierwszego
    mieszkania i jutro nie wiem czy w banku czy z developerem ta sprawe
    zalatwiac :-/

    pozdrawiam