  • 1. Data: 2002-06-07 08:15:53
    Temat: Kredyt Multiplan - mam
    Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl>

    Witam,
    wczoraj podpisałem umowę kredytową Multiplan.
    Jestem pierwszą osobą (podobno), której udzielono takiego kredytu w Wawie na
    Senatorskiej. Jeśli ktoś jest zainteresowany informacjami co i jak, to
    zapraszam do pytań :)

    Pozdrawiam
    Janusz Sokołowski

  • 2. Data: 2002-06-07 08:17:12
    Temat: Re: Kredyt Multiplan - mam
    Od: "adam" <a...@e...com.pl>

    mam rachunek w multi od stycznia
    mam kredyt hipoteczny w BZWBK
    czy moge wziac kredyt hipoteczny w multibanku (spłacając w BZWBK)
    no i na jakich warunkach

    Użytkownik "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:adppu2$rof$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-06-07 08:26:07
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    Skorzystałeś z Multi Plan czy WWJ?
    Z tego co rozumiem, to biorąc kredyt mieszkaniowy na 100,000 zł na założmy
    10 lat i tak cały czas jestem na kredycie - po co mi jakieś lokaty, skoro
    lepiej trzymać nadwyżki pieniężne na rachuynku kredytowym ... a nie na
    lokacie, któa zawsze będzie niżej oprocentowana od kredytu ... - sadzę wiec,
    że Multi Plab czy też WWJ jest chyba rzeczywiście dobrym rozwiązaniem ...

    mam tylko pytanie - ile wynosi oprocentowanie w PLN i EUR, jak jest liczone
    (WIBOR + 1,5%, EURIBOR + 2,2%) - czy można przewalutować? jakie są koszty
    przewalutowaia i prowizja i marża za urchomienie ?

    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-06-07 08:27:15
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    na
    > Senatorskiej. Jeśli ktoś jest zainteresowany informacjami co i jak, to

    Ja jestem ciekawy wszystkiego. Moze po prostu opowiedz jak bylo :).

    Marek

  • 5. Data: 2002-06-07 10:10:59
    Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl>

    > Ja jestem ciekawy wszystkiego. Moze po prostu opowiedz jak bylo :).
    >
    > Marek

    7 maja, w dzień uruchomienia Planów Finansowych pojawiłem się w oddziale i
    porozmawiałem o kredycie mieszkaniowym. Zdecydowałem się na Multiplan - WWJ
    jest tylko w PLN, a ja wziąłem w CHF.
    Dokumenty, które były potrzebne:
    umowa ze spółdzielnią,
    odpis księgi wieczystej (spółdzielnia ma kredyt na zakup gruntu),
    opinia z banku spółdzielni o spłatach kredytu, zdjęcia budowy,
    "oświadczenie zbywcy" - tzn kto, komu i za co buduje,
    zaświadczenie ile już wpłaciłem.
    Harmonogram wpłat
    Harmonogram robót
    i jeszcze jeden dokument, o którym na koću...

    Z mojej strony:
    Wniosek kredytowy - oczywiste
    Zaświadczenie o zarobkach współmałżonków
    Miały być kopie PITów - ale zrezygnowali.

    Ten dokument, to "zgoda banku na nieobciążanie hipoteki nowowydzielonej
    księgi wieczystej dla lokalu pana Janusza Sokołowskiego mieszczącego się
    przy..."

    No z tym to był problem. Wszystkie pozostałe kwity zdobyłem w ciągu
    tygodnia, a z tym powyżej to...
    Problem w tym, że MBR - Mazowiecki BR nie bardzo umiał odpowiedzieć na pismo
    z prośbą o powyższe. Zawsze odpowiadał na coś innego. Ale Multi zaakceptował
    te odpowiedzi i wydano pozytywną decyzję.

    Teraz techniczne:
    4% w skali roku - denominowany kredyt w CHF
    Prowizja 2% - wliczona w kwotę kredytu
    Wkład własny min. 20% (Ja miałem 22% - dzięki temu mogłem wliczyć prowizję
    :))
    Ubezpieczenie - 0,96% kwoty kredytu.
    Cesja praw do wkładu wniesionego (tych 22%) w przypadku rezygnacji z budowy
    mieszkania.

    Karencja w spłacie kapitału do czasu uruchomienia ostatniej transzy.

    Raty równe - kapitałowo-odsetkowe rzędu 700 PLN - obecnie tylko odsetkowe,
    po pierwszej transzy - 235 PLN.
    Całość procesu - od 07.05.2002 - do uruchomienia kredytu - 06.06.2002.
    Gdyby nie ten nieszczęsny kwit z MBRu, to może przyspieszyłoby to całą
    akcję. Jeszcze były dni wolne pod koniec maja.

    Thats all.
    Pozdrawiam
    Janusz Sokołowski

  • 6. Data: 2002-06-08 16:33:33
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:adq0ld$ml0$1@news.tpi.pl...

    > 7 maja, w dzień uruchomienia Planów Finansowych pojawiłem się w oddziale i
    [...]

    Dzieki :))). A czy oszacowanie zdolnosci kredytowej robione kalkulatorem ze
    strony Multibanku zgadza sie ze zdolnoscia kredytowa wyliczana juz w
    oddziale ? Pewnie i tak mamy nieco rozne sytuacje, bo ja dochod mam z
    dzialalnosci gospodarczej i z tego tytulu spodziewam sie szykan od Brebanku
    ;-)))).

    A procedura to w sumie dramatycznie dlugo trwala --- miesiac :(. Moze to
    dlatego, ze to pierwsze takie umowy dopiero.

    Od czego zalezy wysokosc oprocentowania dla konkretnego klienta ? - sa
    widelki.

    pozdrawiam, Marek

  • 7. Data: 2002-06-09 22:31:54
    Od: b...@w...pl (Krzysztof)

> [...]
    > Prowizja 2% - wliczona w kwotę kredytu
    > Wkład własny min. 20% (Ja miałem 22% - dzięki temu mogłem wliczyć prowizję

    Na ich stronie nie ma nic o wkładzie własnym, ja odniosłem wrażenie, że na
    mieszkanie i samochód dają 100 % - do wyliczonej zdolności kredytowej.
    Czyżby było inaczej ?

    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-06-10 07:09:09
    Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki :))). A czy oszacowanie zdolnosci kredytowej robione kalkulatorem
    ze
    > strony Multibanku zgadza sie ze zdolnoscia kredytowa wyliczana juz w
    > oddziale ?

    Nie wiem, nie sprawdzałem...

    > A procedura to w sumie dramatycznie dlugo trwala --- miesiac :(. Moze to
    > dlatego, ze to pierwsze takie umowy dopiero.

    To raz, a dwa - miałem problem z bankiem spółdzielni i trzy - był długi
    weekend...

    > Od czego zalezy wysokosc oprocentowania dla konkretnego klienta ? - sa
    > widelki.

    Nie wiem, nie pytałem, ale w oddziale podano mi 4,1 %, a w decyzji przyznano
    mi 4,0 %. Zawsze to 0,1 pp mniej przez 20 lat (na starcie).

    Janusz

  • 9. Data: 2002-06-10 07:15:21
    Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Na ich stronie nie ma nic o wkładzie własnym, ja odniosłem wrażenie, że na
    > mieszkanie i samochód dają 100 % - do wyliczonej zdolności kredytowej.
    > Czyżby było inaczej ?

    Możliwe. Zasugerowałem się min. wkładem w spółdzielni.

    Janusz