  • 11. Data: 2005-01-31 10:34:10
    Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    >>Co można jeszcze zrobić?

    > Sąd powszechny.

    Może łatwiej na początek arbiter...

  • 12. Data: 2005-01-31 10:57:57
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    ania dnia 01/31/2005 10:53 AM napisał(a) co następuje:

    > Standartowo limit wypłat z bankomatu to 1 tyś zł., właściciel musiał więc
    > zwiększyć ten limit do co najmniej 5 tyś zł i złodzieje musieli o tym
    > wiedzieć...

    Po pierwsze, mogli wypłacić w POSie w jakimś banku (nie wiem, jakie są
    limity dla kart Pekao). Po drugie, mogli zapłacić za sprzęt RTV w jakimś
    sklepie - Maestro jest zwykle autoryzowana PINem (i to wydaje się
    bardziej prawdopodobne).

    > Dodatkowo ten PIN - jak i gdzie złodzieje mogli go przechwycić?

    Może właściciel skorzystał z przerobionego bankomatu?

    Marek

  • 13. Data: 2005-01-31 11:24:41
    Od: Circulus <b...@n...polbox.com>

    On Mon, 31 Jan 2005 11:34:10 +0100, Wojciech Nawara wrote:

    >Może łatwiej na początek arbiter...

    Mógłbym Cię poprosić o namiary na tego arbitra? Ewentualnie pomoc, jak
    sformułować pismo, czy od razu dołączyć komplet dokumentów związanych ze
    sprawą itp. I co ważne, czy wiążą się z tym jakieś koszty?

    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 14. Data: 2005-01-31 11:41:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "ania" <a...@w...pl> writes:

    > Witaj Bogdanie, ale to co tu opisałeś wygląda naprawdę mało
    > prawdopodobnie. Standartowo limit wypłat z bankomatu to 1 tyś zł.,
    > właściciel musiał więc zwiększyć ten limit do co najmniej 5 tyś zł i
    > złodzieje musieli o tym wiedzieć...

    Skąd wiesz, jaki jest limit, skoro w ogóle nie było powiedziane, jaka
    to karta? Sa karty "do wysokości salda", tak, w Pekao też.

    MJ

  • 15. Data: 2005-01-31 12:19:22
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Dobra lampa = odczytany pin bez otwierania koperty.
    JaC

  • 16. Data: 2005-01-31 12:20:36
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Wiesz, widziałem kiedyś taką informację bogatą, formatu co najmniej A4, wywieszoną w
    jakiejś Ajencji PKO.
    JaC

  • 17. Data: 2005-01-31 12:21:09
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Circulus" <b...@n...polbox.com> napisał w wiadomości
    > Złodzieje włamali się do zamnkniętego pomieszczenia służbowego używając
    [...]> transakcjach wykorzystano PIN. Złodzieje znali więc PIN wcześniej,
    > prawdopodobnie kiedyś przechwycili go, gdy właściciel korzystał z
    > bankomatu.

    Prawdopodobnie włamywaczami byli koledzy, współpracownicy poszkodowanego
    A PIN być może miał w portfelu

  • 18. Data: 2005-01-31 15:07:20
    Od: n...@p...onet.pl

    >...Złodzieje znali więc PIN wcześniej,
    > prawdopodobnie kiedyś przechwycili go, gdy właściciel korzystał z bankomatu.

    I co? Śledzili go od bankomatu, wiedzeili gdzie gdzie i kiedy chowa saszetkę?
    Trochę to mało prawdopodobne. Stawiam że PIN był razem z karta w portfelu.
    Pozd.
    Marcin.

  • 19. Data: 2005-01-31 15:22:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    666 napisał(a):
    > Dobra lampa = odczytany pin bez otwierania koperty.

    ze strony banku byłby to śmieszny zarzut

    KG

  • 20. Data: 2005-01-31 15:23:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Circulus napisał(a):
    > Mógłbym Cię poprosić o namiary na tego arbitra?

    www.zbp.pl

    KG