  • 1. Data: 2003-09-03 21:25:49
    Temat: Re: Kradzeż pieniędzy z konta (mBank)
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Lookas <l...@w...pl> wrote:
    > Mam konto w mBanku. Moje dane (login, hasło, oraz kody jednorazowe)
    > są spakowane w zaszyfrowanym pliku i znajdujš się na serwerze.

    Nie są w pliku.

    > Ktoś mi się włamuje na ten serwer, łamie zaszyfrowany plik i przelewa
    > pienišdze na swoje konto.

    Nie złamie.

    > Czy w takim przypadku mBank ponosi jakąkolwiek odpowiedzialność?

    Tak.

    --
    ___________ (R)

  • 2. Data: 2003-09-03 21:29:49
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj5m8t$rbv$...@a...news.tpi.pl,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl>:

    > Nie są w pliku.

    Aaa, to o to Lookasowi chodzi? Ze niby w banku?

    Toz sie wlasnie zastanawiam, po co sobie spakowal i umiescil na serwerze -
    taka pulapka na zlodzieja, czy jak? :)

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-09-03 21:34:06
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie są w pliku.

    o! to gdzie są?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-09-03 21:43:32
    Temat: Kradzeż pieniędzy z konta (mBank)
    Od: Lookas <l...@w...pl>

    Załóżmy taką hipotetyczną sytuację:
[...]
    Samo włamanie na serwer jest już przestępstwem.
    Czy policja by cos zdziałała?
    Pieniądze gdzieś muszą być przelane, czyli pozostaje trop.
    Ale ta osoba, która ukradła pieniądze i przelała je na swoje konto
    może się wszystkiego wyprzeć.
    To fakt, że te pieniądze wpłynęły na konto tej osoby, ale nie ma dowodów

    na to kto je wpłacił. Mógł ktoś wpłacić przez pomyłkę, lub wpłacić
    umyślnie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-09-03 22:49:10
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik Grzegorz napisał:
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > o! to gdzie są?

    Nigdzie w mBanku ;) Wystarczy zeby w mBanku byla tylko jakas suma
    kontrolna czy tzw. skrot - wynik jednostronnej (nieparzystej) operacji
    matematycznej. Czyli np. hasla tam nie ma, ale jest wynik takiej
    funkcji. Jesli podasz prawidlowe haslo (tak jak robi to wlasciciel) to
    wynik funkcji bedzie zgadzal sie z tym co jest w mBanku. Natomiast sam
    wynik tej funkcji (ewentualnie wykradziony) nikomu nic nie da, bo po
    przejsciu przez procedure logowania beda z tego smieci.

    Miko

  • 6. Data: 2003-09-03 23:30:19
    Od: "Piotr Rusoł" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynik tej funkcji (ewentualnie wykradziony) nikomu nic nie da, bo po
    > przejsciu przez procedure logowania beda z tego smieci.

    Trochę matematyki i już się człowiek gubi :))))

  • 7. Data: 2003-09-04 01:57:27
    Od: Lookas <l...@w...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Nie sš w pliku.

    Chyba mnie nie zrozumiałeś ;-)
    Przepisałem te dane do pliku *.txt, spakowałem (dodając hasło) i
    umieściłem

    na serwerze do którego tylko ja mam dostęp i nikt więcej.

    > Nie złamie.

    Ano są takie programy co łamią hasła spakowanych plików zipem
    w niedługim czasie...

    > Tak.

    ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-09-04 05:08:55
    Od: "Marek Zieliński" <M...@z...com.pl>

    > Ano są takie programy co łamią hasła spakowanych plików zipem
    > w niedługim czasie...

    Najlepiej pakować WinRaR-em ,przy długim haśle nie do złamania.

  • 9. Data: 2003-09-04 05:53:38
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Lookas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To fakt, że te pieniądze wpłynęły na konto tej osoby, ale nie ma dowodów
    > na to kto je wpłacił. Mógł ktoś wpłacić przez pomyłkę, lub wpłacić
    > umyślnie.

    pozostal by ci proces cywilny przeciwko osobie na konto ktorej poszedl
    przelew, proces dlugotrwaly ale prawdopodonie wygrany, zostalby tylko
    problem skutecznosci windykacji jako ze najprawdopodobniej konto docelowe
    byloby na osobe nieswiadoma tego faktu.

  • 10. Data: 2003-09-04 06:04:57
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    Lookas <l...@w...pl>:

    > Chyba mnie nie zrozumiałeś ;-)
    > Przepisałem te dane do pliku *.txt, spakowałem (dodając hasło) i
    > umieściłem
    >
    > na serwerze do którego tylko ja mam dostęp i nikt więcej.

    Czyli jednak :)

    --
    Robert