  • 1. Data: 2003-09-03 20:39:23
    Temat: przelew z zagranicy do Polski
    Od: "Mesje" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Pytanie moze lamerskie ale coz, nie jestem orlem w tej dziedzinie, ani nie
    mialem bogatej cioci z Ameryki.:) Stad moje pytanie.

    1. Z tego co sie zorinetowalem musze posiadac konto walutowe, czy tak ?

    2 Jesli ad1=tak to czy w mBanku istnieje mozliwosc zalozenia takowego konta
    ?

    3. W jaki sposob osoba z zagranicy wypelnia dany wniosek czy po prostu
    wpisuje numer konta i wowczas wiadomo ze dany bank jest z Polski i nazywa
    sie XYZ ?

    4. Jakie sa oplaty zwiazane z tym przelewem ?

    5. Jakie najlpepsze rozwiazanie przewidujecie dla danej sytuacji?

    Jesli to cos ulatwi to mam konto w mBanku i PEKAO

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-03 20:46:56
    Temat: Re: przelew z zagranicy do Polski
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bj5jhj$rup$1@atlantis.news.tpi.pl>, s...@p...onet.pl
    says...
> [...]
    >
    > 5. Jakie najlpepsze rozwiazanie przewidujecie dla danej sytuacji?
    >
    > Jesli to cos ulatwi to mam konto w mBanku i PEKAO

    Wszystko zalezy od banku. Niektore banki pozwalaja na automatyczne
    przewalutowanie przelewu na zlotowki (inne wymagaja stawienia sie w
    banku i zadeklarowania a jeszcze inne wymagaja posiadania rachunku
    walutowego)

    O ile sie orientuje to mBank nie ma mozliwosci prowadzenia rachunkow
    walutowych

    Przelewy z zagranicy ida via SWIFT. W instruckji transferu wpisuje
    instrukcje/adres SWIFT banku do ktorego maja byc przelana srodki
    pieniezne. W dodatkowych instruckcjach wpisujesz numer konta
    beneficjenta

    Oplaty za transfer miedzynarodowy uzaleznione sa od tego z jakiego banku
    wysylasz i do jakiego.

    Nie wiem czy sie orientujesz ale mozna tez wykonac transfer
    miedzynarodowy w zlotowkach (wszystko zalezy od banku z ktorego wysylasz
    .... a takze do ktorego to wysylasz).

    Trudno powiedziec co w twoim przypadku jest najlepsze bo nie
    powiedziales jaka kwote chcesz przelac a takze z jakiego banku do
    jakiego.

    Moge ci powiedziec, ze np. w USa transfer SWIFT kosztuje od 10USD do 45,
    w zaleznosci od tego z jakiego banku/w jakiej walucie i do jakiego banku
    przelewasz.

    AP