  • 1. Data: 2003-09-03 18:43:10
    Temat: VISA CLASSIC - rece opadaja
    Od: "adm" <a...@i...pl>

    Witam.
    Szanowni grupowicze. Prosze o pomoc szczegolnie osoby ktore maja rozeznanie w
    niniejszym temacie.
    Jestem zainteresowany:
    - otwarciem konta zagranicznego
    - dostepu do niego z Polski za pomoca internetu
    - karte do platnosci internetowych

    Upatrzylem sobie bank, ale rece mi opadly. Po dokladniejszym wyjasnieniu
    otrzymalem informacje ktra brzmi w tlumaczeniu na Polski brzmi dokladnie tak:

    "(...) Szanowny Panie
    Prosze byc swiadomym tego, ze depozyt zabezpieczajacy (security deposit) w
    wysokosci USD 1500 jest wymagany do wydania karty VISA CLASSIC w naszym banku.
    Bank nie wydaje zadnych kart kredytowych (credit cards) bez depozytu
    zabezpieczajacego (security deposit). Depozyt zabezpieczajacy (security
    deposit) bedzie przechowywany na osobnym koncie i bedzie nieosiagalny dla Pana.
    Nie bedzie Pan w stanie ani pomniejszyc tego depozytu ani przetransferowac go
    dokadkolwiek. Roczne odsetki jakie placi Bank to 1,5 %. Bedzie Pan mogl
    korzystac z kwoty, ktora przeleje Pan na konto karty"

    Jestem poprostu w szoku. Juz chcialem otworzyc konto a tu takie cos, rece
    normalnie opadaja. Nie dosc ze akceptuje kwote otwarcia i prowadzenia rachunku
    lacznie z kwota wydania karty w wysokosci ok 800 PLN, ale jeszcze ten
    popieprzony depozyt?????????? Przeciez to 6000 PLN!!!!!! zamrozone.
    I po co on jest w ogole skoro jak pisza moge tylko korzystac z tego co sam
    przeleje na to konto! (oczywiscie wszystko oprocz depozytu).
    Zatem co ten depozyt ma zabezpieczac???
    Czy to VISA CLASSIC wszedzie robi takie problemy czy to wymysl banku?

    Bank ten nie ma kart VIRTUALNYCH, tzn. cos w tym rodzaju jak mKarta mBanku do
    transakcji internetowych. Ja chcialem od tego banku VC bo innych nie maja a z
    tego co sie orientuje to VC jest najlepsza do zakupow internetowych (VISA
    ELECTRON odpada).

    W zwiazku z powyzszym, uprzejmie prosze osoby ktore sa w temacie aby
    1. zaproponowaly jakis Bank (Litwa, Łotwa, Estonia) gdzie sa jakies zdrowe
    zasady
    2. koszt otwrcia moze byc ok. 800 PLN - to jeszcze przetrawie
    3. konto, karta platnicza internetowa (niekoniecznie musi byc VC, wazne aby
    dzialala poprawnie i mozna bylo na calum swiecie swobodnie dokonywac zakupow
    4. koniecznie dostep przez internet
    5. bank zaufany, dla ktorego wazna jest ochrona danych swoich klientow przed
    osobami trzecimi (np. US itp).

    Dzieki
    adm

  • 2. Data: 2003-09-03 19:30:09
    Temat: Re: VISA CLASSIC - rece opadaja
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Szanowni grupowicze. Prosze o pomoc szczegolnie osoby ktore maja
    rozeznanie w
    > niniejszym temacie.

    Powiem prosto : jestes nierezydentem i chcesz otworzyc off-shore konto, wiec
    jestes bandziorem, i kazdy bank to wie.
    Za luksus plac. malo kto Ci do takiego konta da VC (chyba nikt nie da:P)
    najwyzej mozesz sobie dodatkowo uruchomic kanal inetowy albo przelewy faxem.
    najblizsa niedroga destynacja to Łotwa, np www.privatebank.ru - maja serwis
    po rosyjsku, ale to malutki bank, o kapitale w setki tysiecy dolarow, he he.
    Jest tam kilka innych jeszcze
    http://www.lateko.lv/?l=ru
    http://www.rietumu.lv/rul.nsf

    w innych destynacjach saldo musisz miec około 100 000 dolarow i
    rekomendacje, wiec Cie chyba nie zainteresuja .
    Nie, zebym czasem cos wiecej o tym wiedzial ;)

    pozdrawiam, Wojtek

  • 3. Data: 2003-09-03 19:38:24
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    adm <a...@i...pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Szanowni grupowicze. Prosze o pomoc szczegolnie osoby ktore maja rozeznanie w
> [...]
    Czy mogę zapytać dlaczego potrzebujesz konta zagranicznego
    > - dostepu do niego z Polski za pomoca internetu
    To jest oczywiste.Ale czy wiesz jak będziesz przelewać pieniądze z Polski(z
    innego kraju) na to konto i ile to będzie kosztować?
    > - karte do platnosci internetowych
    Taką kartę możesz dostać w każdym(chyba)banku w Polsce,np.karty wirtualne,
    karta VC.

    > Upatrzylem sobie bank, ale rece mi opadly.
    Jeśli to nie tajemnica to napisz proszę jaki.
> [...]
    > Bank nie wydaje zadnych kart kredytowych (credit cards) bez depozytu
    W Polsce też możesz uzyskać kartę kredytową pod depozyt (zakładasz lokatę 12
    miesięczną) odpowiedniej wysokości np. w Multibanku kwota lokaty powinna mieć
    wysokość 110% limitu karty.
    Jak bank ma określić Twoją zdolność kredytową?
> [...]
    >
    > Nie bedzie Pan w stanie ani pomniejszyc tego depozytu ani przetransferowac go
    Czyli lokata lub blokada na okres ważności karty.
    Roczne odsetki jakie placi Bank to 1,5 %. Bedzie Pan mogl
    > korzystac z kwoty, ktora przeleje Pan na konto karty"
    Czy tak jest dla Karty kredytowej???

    > Jestem poprostu w szoku. Juz chcialem otworzyc konto a tu takie cos, rece
    > normalnie opadaja.
    A jaka jest procedura otwarcia?Wypełnia się coś w internecie i oni
    odsyłają,trzeba potwierdzać u notariusza kim się jest?
> [...]
    > I po co on jest w ogole skoro jak pisza moge tylko korzystac z tego co sam
    > przeleje na to konto! (oczywiscie wszystko oprocz depozytu).
    Transakcje???
    > Czy to VISA CLASSIC wszedzie robi takie problemy czy to wymysl banku?
    Raczej to bank ustala.
> [...]
    >
    > W zwiazku z powyzszym, uprzejmie prosze osoby ktore sa w temacie aby
    > 1. zaproponowaly jakis Bank (Litwa, Łotwa, Estonia) gdzie sa jakies zdrowe
    Na poczekaniu to znalazłem
    Banki na Litwie:
    http://www.ambasada.lt/default.asp?DL=P&TopicID=161

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 4. Data: 2003-09-03 19:40:02
    Od: "adm" <a...@i...pl>

    > rozeznanie w
    >
    > Powiem prosto : jestes nierezydentem i chcesz otworzyc off-shore konto, wiec
    > jestes bandziorem, i kazdy bank to wie.
    No wiesz co? Ja nie jestem zadnym bandziorem ani nic podobnego :-).
    Mi sie niedobrze robi jak mam te 800PLN wybulic, he he.
    A co dopiero zamrozic 6000PLN!!!!
    Szczerze powiedziawszy to ja nie mam na depozyt w tej chwili.

    pozdr
    adam

  • 5. Data: 2003-09-03 19:50:47
    Od: "adm" <a...@i...pl>

    A, widze ze chyba dam se spokoj. Kiedys cos czytalem ze ludzie maja karte
    virtualna w mBanku i czasem zakupy nie wychodza. Pomyslalem ze takie banki
    zagraniczne ktore prowadza konta dolarowe jako standard maja lepsza forme
    rozliczen miedzynarodowych i ze sa nastawione glownie na obroty z zagranica.
    Ale to chyba mit. VISA to organizacja i do niej sa podpiete rozne banki zatem
    wplyw na rozliczanie transakcji bezgotowkowych (w internecie) ma nie tyle bank
    ile sama VISA i karta jaka sie poslugujemy.

    pozdr
    adm

  • 6. Data: 2003-09-03 20:06:21
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    adm wrote:
> [...]
    > i do niej sa podpiete rozne banki zatem wplyw na rozliczanie
    > transakcji bezgotowkowych (w internecie) ma nie tyle bank ile sama

    A co to mbank jest jednym bankiem w Polsce - przecież VC - wirtualnych,
    debetowych, charge, kredytowych to do wyboru do koloru.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-09-03 20:18:44
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    adm <a...@i...pl> napisał(a):

    > A, widze ze chyba dam se spokoj. Kiedys cos czytalem ze ludzie maja karte
    > virtualna w mBanku i czasem zakupy nie wychodza.
    Są też inne banki.
    Pomyslalem ze takie banki
    > zagraniczne ktore prowadza konta dolarowe jako standard maja lepsza forme
    > rozliczen miedzynarodowych i ze sa nastawione glownie na obroty z
    zagranica.
    Ale rozliczenie w dolarach nie zawsz jest opłacalne.
    Możesz sprawdzić bank zagraniczny,który ma oddziały w Polsce.Może karta
    kredytowa citibanku spełni Twoje oczekiwania:
    http://www.online.citibank.pl

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 8. Data: 2003-09-03 20:34:54
    Od: "adm" <a...@i...pl>

> [...]
    > Możesz sprawdzić bank zagraniczny,który ma oddziały w Polsce.Może karta
    > kredytowa citibanku spełni Twoje oczekiwania:

    Ok. Dzieki. Poczytam.

    PS.
    a fakt, pochodzilem sobie po stronach zagranicznych i kazdy bank ma dla VC ten
    depozyt zabezpieczajacy :-)))
    Ten depozyt to ma chyba zabezpieczac zysk banku :-) (bo bank ma 1500$ i nimi
    obraca, np. da je komus jako 20% kredyt)

  • 9. Data: 2003-09-03 23:06:48
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik adm napisał:

    > No wiesz co? Ja nie jestem zadnym bandziorem ani nic podobnego :-).
    > Mi sie niedobrze robi jak mam te 800PLN wybulic, he he.
    > A co dopiero zamrozic 6000PLN!!!!

    O ile mnie pamiec nie myli sam musialem taki depozyt zakladac dla karty
    visa w Pekao (co prawda ladnych pare lat temu ale zawsze...). I to w
    dodatku do karty charge'owej a nie kredytowej. No ale to stare czasy
    ktore oby juz nie wrocily ;) Mysle ze jak poczekasz pare lat to ten bank
    tez zmieknie (np. gdy bedzie juz w UE).

  • 10. Data: 2003-09-04 07:13:25
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    forme
    > rozliczen miedzynarodowych i ze sa nastawione glownie na obroty z
    To dolarowa VC z PeKaO nie spełnia Twoich kryteriów?