  • 1. Data: 2002-03-06 14:15:16
    Temat: Kosztorys dla potrzeb BANKU Pomocy Pytanie ?
    Od: <z...@p...onet.pl>

    Czy ktos z szanownych grupowiczow zmuszony byl wykonac dokumentacje
    kosztorysowo-projektowa na potrzeby banku celem uzyskania kredytu i moglby
    sie ze mna ja podzielic, albo moze dac namiary gdzie zarys takieju dokumentacji
    moge znalezc.
    Ja posiadam kosztorys materialowy ale pewnie nie o to chodzi.
    I mam nadzieje ze chodzi o kosztorys ogolny a nie szczegulowy .
    Powiedziano mi ze taka dokumentacje moze zrobic kierownik budowy , ale mam
    pewne watpliwosci
    i chcialbym ja przygotowac samodzielnie a jemu dac tylko do podpisu.

  • 2. Data: 2002-03-07 16:54:31
    Temat: Re: Kosztorys dla potrzeb BANKU Pomocy Pytanie ?
    Od: <y...@y...pl>

    Cześć
    > Czy ktos z szanownych grupowiczow zmuszony byl wykonac dokumentacje
    > kosztorysowo-projektowa na potrzeby banku celem uzyskania kredytu
    Polceam raczej listę rozmaitości/budowanie
    > i moglby
    > sie ze mna ja podzielic, albo moze dac namiary gdzie zarys takieju
    dokumentacji
    Wystarcza kosztorys szcunkowy typu(autentyk):
    Zakup działki
    Uzbrojenie działki
    Fundamenty 12000
    Wybudowanie stanu surowego 780000( w tym materiał)
    Zadaszenie 30000
    Stolarka okienna 20000
    Stolarka drzwiowa 10000
    Instalacja grzewcza i wod -kan 45000
    Instalacja Elektryczna 10000
    Instalacja komunikacyjna (domofon, telefon, interent)
    Instalacja gazowa 6000
    Wykończenie wewntrze (tynki podłogi sufity)24000
    Wykończenie pomieszczeń mokrych (z zakupem wyposażenia)30000
    Elewacja zewnętrzna 7000
    Zagospodarowanie terenu 9000
    Razem ......
    I tyle

    > Ja posiadam kosztorys materialowy ale pewnie nie o to chodzi.
    Projektant powinien dać ci koszetorys pełny, a jeśli kupiłeś projekt gotowy to
    czasem się trafiazestawienie średnich cen wykonań.
    Moze być jeśli dodasz szacunkowe ceny wykonawstwa, ale może się zdarzyć że
    wystarczy kosztorys materiałowy jeśli zadeklarowałeś budowę metodą gospodarczą
    (czyli w domyśle że robisz własnym sumptem)
    > I mam nadzieje ze chodzi o kosztorys ogolny a nie szczegulowy .
    Gdyby w budownictwie jednorodzinnym wymagali szczegółowego toby nik nic nie
    zbudował.
    > Powiedziano mi ze taka dokumentacje moze zrobic kierownik budowy , ale mam
    > pewne watpliwosci
    Pewnie że może! Sam też możesz i nikt nie musi ci tego podpisywać.
    Co najwyżej mogą cię zapytać o źródło wycen jeśli podasz wartości z sufitu.
    > i chcialbym ja przygotowac samodzielnie a jemu dac tylko do podpisu.
    Też można. Kierownik powinien ci za to wystawić zaświadczenie o stanie
    zaawansowania prac. przydaje się.
    Pozdrawiam
    Y.