  • 11. Data: 2020-04-16 13:25:35
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:9995ea9f-0fd5-40de-af22-94d9d6762646@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 13:00:11 UTC+2 użytkownik Dawid
    Rutkowski napisał:
    >https://www.wykop.pl/wpis/48635587/policja-koronawi
    rus-bekazpodludzi-heheszki-pies-a-/

    https://www.eska.pl/wroclaw/wroclaw-wypozyczaja-sobi
    e-psy-na-spacer-czy-to-legalne-sprawdz-aa-aPG7-eFCP-
    YxsQ.html

    "Ale w Hiszpanii czy we Włoszech takie ogłoszenia to teraz smutna
    rzeczywistość, a wynajęcie psa po to, żeby pójść na spacer kosztuje od
    5 do 25 euro. Czy jest to legalne?

    - Policjanci nie będą się takimi sprawami zajmowali, bo nie jest to w
    tej chwili naszym priorytetem. Nie ma podstaw do zatrzymania.
    Ktoś, kto psa wypożyczy, może tłumaczyć, że sam nie chce się narażać -
    mówi Paweł Noga z Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.
    - Ciężko cokolwiek komukowiek tu udowodnić.
    Zresztą, na razie politycy mówią, że krótkie spacery można odbywać i
    bez psa."

    J.

  • 12. Data: 2020-04-16 13:26:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 13:11:01 UTC+2 użytkownik Olin napisał:

    > Tak upowszechnia się fatalną polszczyznę.
    > Wszak mówi się "wyszedłem".
    > Lepiej byłoby również zapytać "Dokąd pan idzie?".

    A "spierdolił" jest prawidłowo czy tez masz lepszą propozycje?

  • 13. Data: 2020-04-16 13:32:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Apr 2020 04:26:53 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A "spierdolił" jest prawidłowo

    Sądzę, że tak, bo Słownik Języka Polskiego zawiera takie słowo.
    https://sjp.pl/spierdala%C4%87

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2020-04-16 13:35:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Może już to czytaliście - nie moje, znalezione w komentarzach pod
    >którymś artykułem o wprowadzeniu szariatu:
    >"Uporządkujmy co wiemy na temat "pandemicznych" ograniczeń:
    >1. Nie wolno wychodzić z domu, ale w razie potrzeby możesz.
    >2. Maski wcale nie pomagają, ale dokładnie od 16.04 należy nosić
    >szaliki lub maski, bo wtedy zaczną pomagać.
    >3. Sklepy są zamknięte, ale sklepy budowlane są otwarte.

    No, a jak ci sie kran zepsuje ?
    Poza tym zamkniete sa sklepy w galeriach, inne moga byc otwarte.

> [...]
    >dostawę kurierem, który ma kontakt z setkami ludzi dziennie.
    >12. Mandaty nie są w żaden sposób prawnie uzasadnione, ale mogą ci
    >wlepić mandat 30 tys.
    >13. Nie ogłoszono stanu wyjątkowego, ale władze zachowują się tak,
    >jakby był.
    >14. Nie ma aresztu domowego, ale nikt nie powinien wychodzić.
    >15. Po powrocie z zagranicy wszyscy są objęci przymusową 14-dniową
    >kwarantanną, ale nie kierowcy ciężarówek.
    >16. Duża część przypadków zakażeń dotyczy osób wracających zza
    >granicy, ale ściągamy je do kraju samolotami.

    I na kwarantanne.

    >17. Dane osobowe są chronione przez prawo, ale musisz udostępnić je
    >aplikacji kwarantannowej.

    Oni i tak wiedza ... tylko nie wiadomo, komu ta aplikacja jeszcze
    wysyla ...

    >18. Wybory są tajne, ale jak wypełnisz kartę do głosowania przy
    >wyborach korespondencyjnych musisz podać swój pesel.

    W obecnym pomysle karte pakujesz do koperty ktora pakujesz do drugiej
    koperty wraz z oswiadczeniem.
    Pesel jest na oswiadczeniu, na karcie go nie ma.

    >19. Wirus żyje na różnych powierzchniach przez dwie godziny, albo
    >cztery, albo sześć, nie, albo 28 dni.
    >20. Wirus utrzymuje się w powietrzu do kilku godzin lub czas z czapki
    >wzięty, a bezpieczna odległość to 1,5 albo 2 metry, albo 4, albo 8
    >albo rzut beretem.
    >21. Należy mieć czyste szyby i widoczne tablice rejestracyjne ale nie
    >wolno myć samochodów.
    >22. Należy dbać o bezpieczeństwo, ale nie można wymienić kół na
    >letnie.
    >23. Na otwartym cmentarzu wirus zabija (bo to teren zielony), ale nie
> [...]

    Kaczynski byl chyba w krypcie i na granitowym placu :-)

    >24. Zamknięte są lasy i parki narodowe bo tam niebezpiecznie, ale jak
    >już musisz się przewietrzyć to idź na spacer w centrum miasta.
    >25. Po Świętach powoli będziemy uruchamiać gospodarkę, ale w maju
    >rządzący planują ogłosić klęskę.
    >26. PKB w 2020 roku spadnie ok. 3%, ale w 2021 wzrośnie o ok. 5%.
    >27. Możesz wyjść na spacer z psem, ale jak nie masz psa to albo sobie
    >kup albo siedź w domu.

    No ba - z psem to musisz wyjsc :-)

    >28. W Biedronce może przebywać 15 osób jednocześnie + załoga, ale w
    >kościele o powierzchni x razy większej 5 osób i ksiądz.

    Widac policjanci nie umieja do wiecej liczyc :-)

    Ale co wieksze ... kosciol czy biedronka ... kosciol tylko czasem.

    J.

  • 15. Data: 2020-04-16 15:55:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" 6...@g...co

    : to niewiele daje,

    Więc może coś dającego rzuć na ruszt?

    : Pertraktacje nie są prowadzone wg prawa wojennego.
    : Chyba, że myślisz o pertraktacjach prowadzonych
    : przez oddziały za pomocą broni ;-)

    Oczywiście myślę o pertraktacjach prowadzonych przy stole.
    Ich przebieg jest ściśle związany z sytuacją na froncie.

    > : Nie jestem specjalistą od prawa (to, co czytałem na ten
    > : temat, trudno uznać za literaturę przedmiotu), ale jasno
    > : widzę, że pomyliłeś sprawy - przeciwnikiem jest CV
    >
    > Kto/co to CV?

    : CoronaVirus.
    : Przepraszam, z przyzwyczajenia - więcej
    : ostatnio piszę po angielsku, niż po polsku.

    Nie pomyliłem -- co chyba oczywiste.
    Wojna nakłada ograniczenia wolności
    także na swoich obywateli, nie tylko
    na wrogów.

    > : Wirusa wolno zabijać - to wróg. Własnych obywateli
    > : pozbawiać praw ponad niezbędną konieczność? Raczej nie.

    > Czym jest ta 'niezbędną konieczność'?

    : To bez czego absolutnie nie da się osiągnąć celu.
    : Na przykład zakaz poruszania się w odległości
    : mniejszej niż 2 m przez małżonków mieszkających
    : razem nie jest niezbędnie konieczny.

    Nie jest też straszliwie uciążliwy -- po co policjanta
    angażować do sprawdzania idącej razem pary?...

    > Naprawdę myślisz, że pomyliłem 'wirusa' z 'człowiekiem'
    > lub 'wirusa' z 'człowiekiem chronionym przed tym wirusem'?

    : Tak mi z kontekstu wynikło.

    Chyba źle Ci wynikło.

    > IMO przymusowe izolowanie ludzi zdolnych do łatwego zarażania innych
    > ludzi nie jest złem, lecz dobrem. Takoż z porządkowaniem ruchu drogowego.
    > Niby można narzekać -- ograniczają moje prawa, żądając ode mnie jazdy
    > prawą strona jezdni, ale jakoś ;) niewielu z tym prawem dyskutuje...

    : Nie twierdziłem inaczej. Szło mi tylko
    : o to w jaki sposób się ten przymus wprowadza.

    - rozporządzeniem rady państwa
    - rozporządzeniem rady ministrów
    - ustawą parlamentarną
    - dekretem dyktatorskim

    Podczas wojny niekoniecznie jest czas na długie debaty.
    Ponadto można przygotować podczas pokoju stosowne
    procedury wcielane w życie dekretami podczas wojny...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2020-04-16 16:43:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e9864dd$1$17362$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > Oczywiście myślę o pertraktacjach prowadzonych przy stole.
    > Ich przebieg jest ściśle związany z sytuacją na froncie.

    Może przykład:
    Manifestacja zbrojna okazana przez stronę polską spowodowała
    zmianę stanowiska gdańszczan, którzy 13 sierpnia odnowili
    układ o używaniu gdańskiego portu przez okręty RP

    Choć wcześniej:

    senat Wolnego Miasta Gdańska jednostronnie wymówił umowę
    o korzystaniu przez polskie okręty z gdańskiego portu

    Wystarczyło kilka luf skierowanych w stronę gdańskich urzedów... ;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kryzys_gda%C5%84ski_(1
    932)

    Niestety -- kto sieje wiatr/wicher, ten zbiera burzę/wojnę...
    ORP Burza i ORP Wicher były bliźniakami...
    ORP Burza odpłynęła... ORP Wicher (niszczyciel) i ORP Gryf
    (stawiacz min) zostały zatopiony tego samego dnia, 03 września...
    ORP Grom, choć odpłynąl, także został zatopiony z powietrza, ale
    znacznie później, w norweskim fiordzie -- w Rombakkenfjordzie,
    pod Narwikiem...

    -=-

    Wiem, że nie jesteś Wiatrakiem i że uznasz, iż nie polemizuję z Tobą. ;)
    IMO nie ma pertraktacji, które nie byłyby podszyte przemocą...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2020-04-16 23:41:09
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Thursday, April 16, 2020 at 1:00:11 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > "Uporządkujmy co wiemy na temat "pandemicznych" ograniczeń:

    > 2. Maski wcale nie pomagają, ale dokładnie od 16.04 należy nosić szaliki lub maski,
    Bzdura. Tak mówią (i powtarzają to) ci, co zupełnie nie mają pojęcia o co chodzi:
    maski są po to, aby blokować tych, co "prątkują" - jeśli oni mają maski, to prątkują
    słabiej, albo prawie wcale. Dlatego wysokochroniące maski (N95) są potrzebne
    personelowi medycznemu, bo one blokują to, co chorzy (którzy w szpitalach nie mają
    masek) rozsiewają wokół. Inne maski nie muszą być aż tak dobre - chodzi nie tyle o
    konkretną ochronę, co o ograniczenie ryzyka (w końcu, gdyby było wiadomo, kto jest
    chory, to - poza szpitalami - zdrowi nie musieliby masek nosić).

    > 4. Wirus ten jest wprost niebywale zabójczy, ale w zasadzie to nic strasznego.
    No, tak, nic strasznego - jeśli ktoś za autorytet uważa Trumpa, albo innego idiotę,
    to owszem.

    > 5. Rękawiczki nie pomogą, ale są potrzebne żeby wejść do sklepu.
    Tak? a ktoś powiedział, że rękawiczki nie pomogą?
    > 7. Wirus nie wpływa na dzieci, ale dzieci są w ogromnym niebezpieczeństwie.
    Nie wpływa na dzieci? Ktoś to ustalił? A te dzieci, co na COVID-19 zmarły?

    > 9. Istnieje wiele objawów, ale w ponad 90% przebieg jest bezobjawowy.
    Nikt nie stwierdził, że w 90% przypadków, a nie np. w 50%.
    No i jak są przypadki nie-bezobjawowe to muszą być *jakieś* objawy...

    > 11. Nie możesz sam iść do starszych krewnych, ale możesz zamówić im dostawę
    kurierem, który ma kontakt z setkami ludzi dziennie.
    Ten co to pisał chyba nic nie zamawiał: kurier - w dobrej masce, a nie zasłonce na
    dolną część twarzy - stawia torby na wycieraczce nie podchodząc bliżej niż 2 metry.
    A odwiedzać nie należy nie dlatego, że się samemu ryzykuje... No chyba, że ktoś nie
    lubi teściowej...

    > 14. Nie ma aresztu domowego, ale nikt nie powinien wychodzić.
    Idioci i tak wychodzą, i nie byłoby w tym nic złego, gdyby tylko oni przez to
    wymierali, ale niestety tak dobrze, to nie ma.

    > 16. Duża część przypadków zakażeń dotyczy osób wracających zza granicy, ale
    ściągamy je do kraju samolotami.
    Ale się ich kieruje na kwarantannę. A w ogóle to jest działaność charytatywna ;-)
    > 17. Dane osobowe są chronione przez prawo, ale musisz udostępnić je aplikacji
    kwarantannowej.
    Czytał klaun RODO? Jeśli tak, to jest jeszcze głupszy niż z powyższego wyglądało.

    > 30. Sanepid jeszcze nikogo nie wyleczył, ale każdego może ukarać.
    A świstak siedzi i zawija...

    > 32.Bezdomni nie nie podlegają domowej kwarantannie ze względu na to, że są
    bezdomni.
    Wygląda na bzdurę, ale u nas może tak być...

    > 33.Z żoną możesz sypiać, ale na ulicy masz od niej zachować odległość conajmniej
    dwa metry.
    Pisałem o tym. I to bez błędów.

    Jak łatwo zauważyć, zignorowałem wszystkie "paradoksy" polityczne, oraz generalne
    tumaństwo tak skrajne, że klawiatura się zacinała.

    Z tym, co zostało, można polemizować - jak wyżej - ale właściwie nie ma potrzeby, bo
    to dowcip na poziomie "wesołego autobusu". A i tego bym nie napisał, gdyby nie to, że
    to *zacytował* człowiek, którego nie posądza(łe)m, że jest "inteligentny inaczej" :-P

    witrak()

  • 18. Data: 2020-04-17 00:20:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Apr 2020 14:41:09 -0700 (PDT), w
    <2...@g...c
    om>, "witrak()"
    <w...@h...com> napisał(-a):

> [...]
    chory, to - poza szpitalami - zdrowi nie musieliby masek nosić).

    Szumowski twierdzi, że nie pomagają :)

    > Nie wpływa na dzieci? Ktoś to ustalił? A te dzieci, co na COVID-19 zmarły?

    Ile zmarło tych dzieci z covidem? 0,02%?

    > Nikt nie stwierdził, że w 90% przypadków, a nie np. w 50%.
    > No i jak są przypadki nie-bezobjawowe to muszą być *jakieś* objawy...

    Wystarczy przyjrzeć się wynikom testów, aby dość dokładnie policzyć.
    Zakładam, że ci lekarze, którzy mówią o tych 80%, znają te liczby.

    PS. Oczywiście nie dotyczy to testów w PL.

    > Idioci i tak wychodzą, i nie byłoby w tym nic złego, gdyby tylko oni przez to
    wymierali, ale niestety tak dobrze, to nie ma.

    Na mój gust to wychodzi 90% społeczeństwa. W zasadzie mogę się założyć, że 90%
    nie wymrze -- ba, nawet 1% nie wymrze.

    No i nagroźniejsi są ci, co chcą do lasu, w góry itp.

    dwa metry.

    Nie doczytałem, czy z dziećmi też.

    PS. Zawijaj wiersze.

  • 19. Data: 2020-04-17 11:26:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witrak() napisał(a) w wiadomości:
    <2...@g...c
    om>...
> [...]

    ryzyka
    (w końcu, gdyby było wiadomo, kto jest chory, to - poza >szpitalami - zdrowi nie

    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,dlaczego-wszyscy-powinni-nosic-maski--
    naukowcy-tlumacza,artykul,39277775.html

    obrazek "ochrona siebie / ochrona innych" sugeruje, że innych to gorzej niż siebie...
    Podejrzewam, że najwięcej i tak zarazi się w szpitalu/przychodni, ciasnym sklepie,
    pracy, komunikacji publicznej, w wąskich klatkach schodowych i windach.
    Gdy nawet aerozole opadną na dół to ruch powietrza wodę odparuje, i zanim
    wirus wykorkuje (niechby tylko 3 godz.) te 100 nanometrów fruwa w pomieszczeniu.
    A są jeszcze kanały wentylacyjne w wysokich budynkach, np. co drugie piętro
    wspólny kanał, bywa, że zależnie od wiatru wsteczny ciąg...

    Nietrafionym było zalecenie by apteki sprzedawały "przez okienka" Ale przepisy
    wymagają zwiększonej wentylacji w takich pomieszczeniach (wyciągu).
    Aptekarze przestrzegają, że po otwarciu okienka powietrze z zewnątrz,
    a z nim wszystko co wydycha stojący przed drzwiami dmucha na aptekarza
    podającego leki...

    >Tak? a ktoś powiedział, że rękawiczki nie pomogą?

    Moim zdaniem niewiele.

    [...]

    >Nikt nie stwierdził, że w 90% przypadków, a nie np. w 50%.
    >No i jak są przypadki nie-bezobjawowe to muszą być *jakieś* objawy...

    Trzeba by badać zdrowych lub z objawami nietypowymi lub rzadkimi, a na
    to nie ma czasu, chęci, możliwości (karetki do pobierania) lub szkoda testów.
    Zwłaszcza, że niektóre objawy są podobne do alergii na pyłki.

> [...]
    dolną
    część twarzy - >stawia torby na wycieraczce nie podchodząc bliżej niż 2 metry.

    Z praktyki - DPD: przysyłają SMS z nr do kuriera żeby poinformować czy ew. na
    kwarantannie (ile uda się dodzwonić...) Jeżeli nie to środków ostrożności nie było.
    A dostawa AGD z wniesienim ciężkiego sprzętu i płatnością (nawet kartą)
    to już w ogóle szkoda gadać.

    >A odwiedzać nie należy nie dlatego, że się samemu ryzykuje... No chyba, że ktoś nie
    lubi
    teściowej...

    Tu zgoda. Wielkanoc osobno, ciekawe ja Boże Narodzenie...

    >A świstak siedzi i zawija...

    Nie wiem jakie mają procedury w Sanepidzie, czytają z kartki pytania
    czy jak? Którys DPS przez kilka dni nie mógł się doprosić o testy, w końcu
    afera i ewakuacja.

    A statystyki? Bardziej wiarygodną miarą jest śmiertelność, nie liczba
    stwierdzonych chorych. Zresztą śmiertelność/chorzy w Polsce rośnie,
    już prawie 4%. (na trafne typowanie osób do testowania jak w Korei Pd.
    nie ma co liczyć).

    Rośnie średnia zgonów za kilka ostatnich dni - jeszcze jedziemy w górę.

    Arek

  • 20. Data: 2020-04-17 16:20:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-04-16 o 13:35, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Widac policjanci nie umieja do wiecej liczyc :-)
    >
    > Ale co wieksze ... kosciol czy biedronka ... kosciol tylko czasem.

    Przepisałeś co nieco z komentarza do artykułu na jakiejś stronie.
    Czytałam ten komentarz w całości i bardzo mi się podobał.