    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 16 Apr 2020 14:41:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Thursday, April 16, 2020 at 1:00:11 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    się w odległości mniejszej niż 2 m przez małżonków mieszkających razem nie jest
    niezbędnie konieczny.

    > Może już to czytaliście - nie moje, znalezione w komentarzach pod którymś artykułem
    o wprowadzeniu szariatu:
    > "Uporządkujmy co wiemy na temat "pandemicznych" ograniczeń:

    > 2. Maski wcale nie pomagają, ale dokładnie od 16.04 należy nosić szaliki lub maski,
    bo wtedy zaczną pomagać.
    Bzdura. Tak mówią (i powtarzają to) ci, co zupełnie nie mają pojęcia o co chodzi:
    maski są po to, aby blokować tych, co "prątkują" - jeśli oni mają maski, to prątkują
    słabiej, albo prawie wcale. Dlatego wysokochroniące maski (N95) są potrzebne
    personelowi medycznemu, bo one blokują to, co chorzy (którzy w szpitalach nie mają
    masek) rozsiewają wokół. Inne maski nie muszą być aż tak dobre - chodzi nie tyle o
    konkretną ochronę, co o ograniczenie ryzyka (w końcu, gdyby było wiadomo, kto jest
    chory, to - poza szpitalami - zdrowi nie musieliby masek nosić).

    > 4. Wirus ten jest wprost niebywale zabójczy, ale w zasadzie to nic strasznego.
    No, tak, nic strasznego - jeśli ktoś za autorytet uważa Trumpa, albo innego idiotę,
    to owszem.

    > 5. Rękawiczki nie pomogą, ale są potrzebne żeby wejść do sklepu.
    Tak? a ktoś powiedział, że rękawiczki nie pomogą?
    > 7. Wirus nie wpływa na dzieci, ale dzieci są w ogromnym niebezpieczeństwie.
    Nie wpływa na dzieci? Ktoś to ustalił? A te dzieci, co na COVID-19 zmarły?

    > 9. Istnieje wiele objawów, ale w ponad 90% przebieg jest bezobjawowy.
    Nikt nie stwierdził, że w 90% przypadków, a nie np. w 50%.
    No i jak są przypadki nie-bezobjawowe to muszą być *jakieś* objawy...

    > 11. Nie możesz sam iść do starszych krewnych, ale możesz zamówić im dostawę
    kurierem, który ma kontakt z setkami ludzi dziennie.
    Ten co to pisał chyba nic nie zamawiał: kurier - w dobrej masce, a nie zasłonce na
    dolną część twarzy - stawia torby na wycieraczce nie podchodząc bliżej niż 2 metry.
    A odwiedzać nie należy nie dlatego, że się samemu ryzykuje... No chyba, że ktoś nie
    lubi teściowej...

    > 14. Nie ma aresztu domowego, ale nikt nie powinien wychodzić.
    Idioci i tak wychodzą, i nie byłoby w tym nic złego, gdyby tylko oni przez to
    wymierali, ale niestety tak dobrze, to nie ma.

    > 16. Duża część przypadków zakażeń dotyczy osób wracających zza granicy, ale
    ściągamy je do kraju samolotami.
    Ale się ich kieruje na kwarantannę. A w ogóle to jest działaność charytatywna ;-)
    > 17. Dane osobowe są chronione przez prawo, ale musisz udostępnić je aplikacji
    kwarantannowej.
    Czytał klaun RODO? Jeśli tak, to jest jeszcze głupszy niż z powyższego wyglądało.

    > 30. Sanepid jeszcze nikogo nie wyleczył, ale każdego może ukarać.
    A świstak siedzi i zawija...

    > 32.Bezdomni nie nie podlegają domowej kwarantannie ze względu na to, że są
    bezdomni.
    Wygląda na bzdurę, ale u nas może tak być...

    > 33.Z żoną możesz sypiać, ale na ulicy masz od niej zachować odległość conajmniej
    dwa metry.
    Pisałem o tym. I to bez błędów.

    Jak łatwo zauważyć, zignorowałem wszystkie "paradoksy" polityczne, oraz generalne
    tumaństwo tak skrajne, że klawiatura się zacinała.

    Z tym, co zostało, można polemizować - jak wyżej - ale właściwie nie ma potrzeby, bo
    to dowcip na poziomie "wesołego autobusu". A i tego bym nie napisał, gdyby nie to, że
    to *zacytował* człowiek, którego nie posądza(łe)m, że jest "inteligentny inaczej" :-P

    witrak()