  • 1. Data: 2020-04-15 07:57:04
    Temat: Sad Okregowy - Odfrankowienie sprzeczne z unijnymi przepisami
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.prawo.pl/biznes/czy-odfrankowienie-kredytu-moze-
    byc-sprzeczne-z-przepisami,499453.html
    https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzec
    zenia-sadow/xxv-c-1597-17-wyrok-sadu-okregowego-w-wa
    rszawie-522928184
    http://orzeczenia.ms.gov.pl/details/$N/1545050000075
    03_XXV_C_001597_2017_Uz_2020-01-09_002

  • 2. Data: 2020-04-15 09:23:08
    Od: z <...@...pl>

    Wiedziałem że te MENDY się łatwo nie poddadzą.
    Opłacili sprzedajnego sędziego który się przypierdolił do jakiegoś
    wskaźnika i nie chce wykonywać wyroków TSUE ;-)

  • 3. Data: 2020-04-15 11:26:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Wiedziałem że te MENDY się łatwo nie poddadzą.
    >Opłacili sprzedajnego sędziego który się przypierdolił do jakiegoś
    >wskaźnika i nie chce wykonywać wyroków TSUE ;-)

    Na ten drugi przepis tez bylby wyrok TSUE, wiec potem TSUE musialoby
    sie zastanowic, ktory przepis wazniejszy :-)

    Ale ale ... nie chce ?
    O ile rozumiem, to wychodzi mu, ze umowe trzeba uniewaznic.
    A w sumie o to klient wnioskowal.

    Wiec klient traci moze ujemne oprocentowanie kredytu w ostatnich
    latach, a zyskuje szybka koniecznosc zorganizowania grubszej kwoty.

    Niby nie powinno byc problemow z dogodnym kredytem konsolidacyjnym,
    ale byc moze takich klientow nie obslugujemy.
    Kredyt gotowkowy na ~8% tez moze byc rozwiazaniem ... i banki cos tam
    na otarcie lez dostana.
    No chyba, ze i tego gotowkowego klient nie zalatwi, a bank z
    przyjemnoscia mu dom/mieszkanie zlicytuje, i wszyscy beda zadowoleni
    :-)

    P.S. Jak to komornik liczy ? Dług powiedzmy 100 kzl, bo tyle zostalo
    po uniewaznieniu.
    Mieszkanie sie sprzeda za 400, bo akurat poszly w gore.
    Prowizja komornika od 100k sie nalezy jak psu kasza.
    A od pozostalych 300 ?

  • 4. Data: 2020-04-15 13:04:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-15 o 11:26, J.F. pisze:
> [...]
    > uniewaznieniu.
    > Mieszkanie sie sprzeda za 400, bo akurat poszly w gore.

    Błąd. Jeżeli mieszkanie było teoretycznie warte 400 przed wirusem, to
    komornik i tak sprzedaje je za 260, bo po co mu więcej, gdy na jego
    prowizję i tak starczy, a ile zostanie dla byłego właściciela, to już
    komornika najmniej obchodzi?
    W praktyce wygląda to tak - mieszkanie warte ok. 400 trzeba szybko
    sprzedać, więc komornik daje cynk znajomemu handlarzowi mieszkań.
    Dogadują się, że mieszkanie pójdzie na 260, komornik otrzyma swoją
    prowizję 100 i od handlarza podziękowanie za cynk w wysokości 50.
    Mieszkanie zostaje szybko sprzedane. Wszyscy są zadowoleni.

    Tak było przed wirusem. Teraz mieszkanie "warte 400 tys. zł", aby w
    ogóle sprzedać, to trzeba zejść z ceną i to mocno jeśli w ogóle
    ktokolwiek chce teraz zajmować się topieniem kasy w mieszkaniu, które za
    rok będzie prawdopodobnie dużo mniej warte.

  • 5. Data: 2020-04-15 13:35:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >prowizję 100 i od handlarza podziękowanie za cynk w wysokości 50.
    >Mieszkanie zostaje szybko sprzedane. Wszyscy są zadowoleni.

    Byc moze, ale czy:
    -komornik nie powinien jednak zrobic licytacji publicznej ?
    -czy nie powinien wycenic aktualnej wartosci mieszkania ? Moze i zrobi
    to sam, ale duza obnizka to ryzyko,
    -dluznik moze sie odwolac do sadu, jak bedzie zanizona wartosc.

> [...]
    >ktokolwiek chce teraz zajmować się topieniem kasy w mieszkaniu, które
    >za rok będzie prawdopodobnie dużo mniej warte.

    No, banka znow wyrosla pare miesiecy temu, i trudno powiedziec, czy
    wirus ja skoryguje, czy zlotowka poleci, czy PiS zrobi taka inflacje,
    ze trzeba bylo kupowac choc sie wydawalo drogo.

    J.

  • 6. Data: 2020-04-15 13:57:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 13:04:49 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

    > Błąd. Jeżeli mieszkanie było teoretycznie warte 400 przed wirusem, to
    > komornik i tak sprzedaje je za 260

    Błąd
    Komornik sprzeda za tyle za ile ktoś wylicytuję
    Cena cena wywołania bedzie równa 3/4 sumy oszacowania

> [...]
    > prowizję 100 i od handlarza podziękowanie za cynk w wysokości 50.
    > Mieszkanie zostaje szybko sprzedane. Wszyscy są zadowoleni.

    Pomijasz etapy szacowania, ogłaszania i licytacji

  • 7. Data: 2020-04-15 14:28:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    One są, ale robione w taki sposób, żeby jak najwęższe grono znało szczegóły.
    Wpadnij na stronę licytacje komornicze i znajdź aktualnie licytowane lokale
    3-pokojowe 55-70 m2 przy ul. Sokratesa lub nawet na
    całych Bielanach (ot tak dla przykładu)
    Jest jeszcze etap przybicia i przysądzenia własności przez sąd (znam przypadki 8
    lat).
    Fascynuje mnie, jak wielu licytantów uiszcza wadium, wygrywa licytację, a następnie
    nie płaci pozostałej reszty ceny nabycia i traci
    wadium - to są kwoty po kilkadziesiąt tysięcy złotych.
    No ale jakby utracone w ten sposób (przez cichego wspólnika) powiedzmy 40 tys. zł
    podzielić na 4 lata opóźnienia (skargi, zażalenia,
    apelacje), to wychodzi mniej niż tysiąc złotych miesięcznie za pozostawanie w swoim
    zadłużonym lokalu, co więcej za który można
    dalej sobie nie płacić: CZYSTY ZYSK!!!!!

    -----

  • 8. Data: 2020-04-15 15:23:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    całych Bielanach (ot tak dla przykładu)
    >Jest jeszcze etap przybicia i przysądzenia własności przez sąd (znam

    Ale to widac sad mial powody, zeby nie zatwierdzic.
    Dluznik mial dobre znajomosci, czy komornik sie nie podzielil ? :-)

    I moze sie zdarzyc temu umowionemu handlarzowi tez ...

    >Fascynuje mnie, jak wielu licytantów uiszcza wadium, wygrywa
    >licytację, a następnie nie płaci pozostałej reszty ceny nabycia i
    >traci wadium - to są kwoty po kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    Jak sie ktos zagalopowal w licytacji ...

> [...]
    >miesięcznie za pozostawanie w swoim zadłużonym lokalu, co więcej za
    >który można dalej sobie nie płacić: CZYSTY ZYSK!!!!!

    Pod warunkiem, ze uda sie te 4 lata przeciagnac.
    A jak sie uda, to po co cichy wspolnik ?

    Ale odsetki od zadluzenia chyba rosna ?

    A uczciwy nabywca chyba i tak ma problem lokatora wyeksmitowac ?

    J.

  • 9. Data: 2020-04-15 16:02:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 15:25:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A jak sie uda, to po co cichy wspólnik ?
    Z takimi przypadkami jak ącki pisze się nie spotkałem
    Ącki dużo fantazjuje wiec może i to są jego kolejne fantazje
    Spotkałem się z sytuacjami gdzie na licytacji jest 4-5 kupujących i jeden z nich
    proponuje pozostałym kilka tysięcy do podziału, do łap żeby ceny nie podbijali. Ale z
    racji tego ze to ryzykowna zagrywka nie jest to jakoś powszechne.
    No i te 3/4 ceny wywoławczej to nie zawsze jest jakaś okazja rynkowa.
    Często się zdarza że na pierwszej licytacji nie ma chętnych, a suma oszacowania na
    drugiej to 2/3 oszacowania i taniej sprzedać nie można.
    I tez czasami nie ma kupujących.

  • 10. Data: 2020-04-15 16:39:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo nie możesz brać udziału w licytacji własnego mienia.
    A jak się dłużnik z cichym wspólnikiem umówią, to przez pół pokolenia pociągną
    postępowanie przed sądem.

    -----