    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Date: Thu, 16 Apr 2020 15:55:13 +0200

    "witrak()" 6...@g...co

    : to niewiele daje,

    Więc może coś dającego rzuć na ruszt?

    : Pertraktacje nie są prowadzone wg prawa wojennego.
    : Chyba, że myślisz o pertraktacjach prowadzonych
    : przez oddziały za pomocą broni ;-)

    Oczywiście myślę o pertraktacjach prowadzonych przy stole.
    Ich przebieg jest ściśle związany z sytuacją na froncie.

    > : Nie jestem specjalistą od prawa (to, co czytałem na ten
    > : temat, trudno uznać za literaturę przedmiotu), ale jasno
    > : widzę, że pomyliłeś sprawy - przeciwnikiem jest CV
    >
    > Kto/co to CV?

    : CoronaVirus.
    : Przepraszam, z przyzwyczajenia - więcej
    : ostatnio piszę po angielsku, niż po polsku.

    Nie pomyliłem -- co chyba oczywiste.
    Wojna nakłada ograniczenia wolności
    także na swoich obywateli, nie tylko
    na wrogów.

    > : Wirusa wolno zabijać - to wróg. Własnych obywateli
    > : pozbawiać praw ponad niezbędną konieczność? Raczej nie.

    > Czym jest ta 'niezbędną konieczność'?

    : To bez czego absolutnie nie da się osiągnąć celu.
    : Na przykład zakaz poruszania się w odległości
    : mniejszej niż 2 m przez małżonków mieszkających
    : razem nie jest niezbędnie konieczny.

    Nie jest też straszliwie uciążliwy -- po co policjanta
    angażować do sprawdzania idącej razem pary?...

    > Naprawdę myślisz, że pomyliłem 'wirusa' z 'człowiekiem'
    > lub 'wirusa' z 'człowiekiem chronionym przed tym wirusem'?

    : Tak mi z kontekstu wynikło.

    Chyba źle Ci wynikło.

    > IMO przymusowe izolowanie ludzi zdolnych do łatwego zarażania innych
    > ludzi nie jest złem, lecz dobrem. Takoż z porządkowaniem ruchu drogowego.
    > Niby można narzekać -- ograniczają moje prawa, żądając ode mnie jazdy
    > prawą strona jezdni, ale jakoś ;) niewielu z tym prawem dyskutuje...

    : Nie twierdziłem inaczej. Szło mi tylko
    : o to w jaki sposób się ten przymus wprowadza.

    - rozporządzeniem rady państwa
    - rozporządzeniem rady ministrów
    - ustawą parlamentarną
    - dekretem dyktatorskim

    Podczas wojny niekoniecznie jest czas na długie debaty.
    Ponadto można przygotować podczas pokoju stosowne
    procedury wcielane w życie dekretami podczas wojny...

    --