  • 61. Data: 2020-04-22 16:10:42
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. pędzenie bimbru, handel dolarami, spekulacja "koników" przed kinem.
    Słuchanie Wolnej Europy łamało prawo?

    -----

  • 62. Data: 2020-04-22 20:48:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Robert Tomasik napisał(a) w wiadomości:
    <5e9f4058$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1429358,dziec
    ko-na-chodniku-wykroczenie-mandat.html

> [...]
    >kontrowersyjnym wydaje mi się próbowanie rozpatrywania takiego
    >wykroczenia w oderwaniu od przepisów to normujących. Choć faktycznie
    >niezbyt zgrabnie to ujęto i powinno tam być gdzieś "w brew przepisom
    >ustawy", albo podobny zwrot, bo inaczej mamy ustawę zezwalającą i inną
    >jednocześnie uznającą to za wykroczenie.

    >Napiszesz, kto wpadł na taki pomysł? Parking drogą jest, ale idąc tym
    >tokiem rozumowania, to dziecko nie mogłoby nie tylko zostać w
    >samochodzie, ale nawet jechać w autobusie, który wszak jedzie przeważnie
    >po drodze. Dość kontrowersyjna koncepcja.

    Nie pamiętam, kilka lat temu - w radio (pr I lub III) policjant lub inny
    zwolennik mówił o wykorzystywaniu tego do karania rodziców
    za zostawienie dziecka w samochodzie przed marketem. Chodziło o
    zbliżające się upały. Parkingi "publicznie dostępne", więc stosować
    PoRD. Zakupy w takich sklepach trwają zwykle dłużej.
    Nie mieli albo nie umieli innych przepisów stosować więc sięgnięto
    po ten. Albo wygodniej wystawić mandat?
    Teraz jest to narażenie na niebezpieczeństwo czy coś takiego
    (podobnie jak imieniny z dzieckiem w domu i wypicie paru kieliszków...).

    Szerokie pojęcie drogi lub pasa drogowego i literalne odczytanie
    powoduje właśnie absurdy - na początku tekstu w linku.

    Arek

    PS. właściwie ntg. się robi...

  • 63. Data: 2020-04-22 20:49:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5e9f4918$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Owszem, na wsiach sie bawily, biegaly ... glowy nie dam, ale w miescie
    >tez chyba biegalem po osiedlach i ulicach..

    w piłkę grali na uliczkach - mało samochodów

    >Ale 1 klasa to bylo juz 7 lat, no moze niekoniecznie ukonczone.

    Do "ogniska przedszkolnego" też. Do przedszkoli (nawet "starszaków"
    w tym samym wieku) częściej rodzice/dziadkowie prowadzili.
    Stąd w 1. klasie ci po "ognisku" byli przez rówieśników traktowani
    jako bardziej "dorośli". Potem atrybutem "dorosłości" stawał się
    "klucz na szyi".

    ZTCP pierwszymi zajęciami w ognisku było (po klockach i II śniadanku
    na stołówce pobliskiej szkoły) wyprowadzenie przed budynek i nauka
    przechodzenia po pasach. To samo w 1. klasie - na pierwszej przerwie
    przed szkołę...
    Złośliwi twierdzą, że teraz dzieci zamiast przydatnych rzeczy mogą
    liczyć na grafomański wierszyk o Unii Europejskiej i/lub paciorek.
    A potem zdziwienie nostalgią za PRL-em - czasem bywało rozsądniej...

    ecko-na-chodniku-wykroczenie-mandat.html

    >I chyba zamysl byl taki, zeby samo do szkoly chodzilo, bo niby z kim
    >mialoby chodzic ?

    Być może.
    Przy okazji obniżania wieku szkolnego do 6 lat ktoś przypomniał
    ten przepis i 7 lat w nim.

    Arek

  • 64. Data: 2020-04-22 21:33:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. napisał(a) w wiadomości:
> [...]

    >liczyć na grafomański wierszyk o Unii Europejskiej i/lub paciorek.
    >A potem zdziwienie nostalgią za PRL-em - czasem bywało rozsądniej...

    O ile wiem, to jakies "wychowanie komunikacyjne" nadal jest.

    iecko-na-chodniku-wykroczenie-mandat.html

    >Być może.
    >Przy okazji obniżania wieku szkolnego do 6 lat ktoś przypomniał
    >ten przepis i 7 lat w nim.

    Od dawna jest 10 lat.

    A w miedzyczasie troche powariowali i z opieka nad dzieckiem, i z
    alkoholem..

    J.