  • 61. Data: 2008-11-04 11:53:32
    Temat: Re: Konto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Niestety, jesli przykładowo odkładałbyś na emeryturę w którymś z III. filarów, to
    mogłoby się tak własnie zdarzyć.
    JaC

    -----

    > Jeśliby w regulaminie zamiast 0,4% prowizji byłoby 76% i bank złupałby mnie na 100
    tys to też wszystko byłoby ok., bo nie
    doczytałem regulaminu?

  • 62. Data: 2008-11-04 23:52:14
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:
    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Prowizja za wyplatę środkow z
    > bankomatu jest tez rozwiązaniem powszechnie stosowanym, w
    > przeciwieństwie do procentowej prowizji za wypłatę własnych środków z
    > własnego rachunku bankowego. Dlatego to porównanie wydało mi się
    > zupełnie nieadekwatne.

    No IMHO nie do końca tak jest z tymi bankomatami. Wypłata przy pomocy
    karty debetowej w dowolnym bankomacie/okienku
    bankowym/pocztowym/kantorowym jest też "wypłatą własnych środków z
    własnego rachunku bankowego". Prowizja bankomatowa w przypadku
    korzystania z karty debetowej jest najczęściej pobierana tylko w
    przypadku korzystania z bankomatów "obcych" i to jest OK (trzeba
    zapłacić właścicielowi bankomatu za usługę). Z drugiej strony mamy
    kwestię wysokości tej prowizji, która miewa postać "X% min Y PLN" albo
    nawet (bywały takie karty - nie wiem czy są nadal) "X% + Y PLN".
    Tymczasem podobno w Polsce za każdą transakcję gotówkową właściciel
    bankomatu bierze prowizję stałą _kwotowo_ (ok. 4 PLN bodajże). Jeżeli
    powyższe jest prawdą, to czy uważasz za "klauzulę dozwoloną" prowizję
    np. 4% min 4,50 PLN co daje 40 PLN przy 1000 PLN wypłaty czyli zysk w
    okolicach 35-36 PLN dosłownie za nic?

    Przemek

  • 63. Data: 2008-11-05 10:30:42
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2008-11-04, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Tymczasem podobno w Polsce za każdą transakcję gotówkową właściciel
    > bankomatu bierze prowizję stałą _kwotowo_ (ok. 4 PLN bodajże).

    W takim ToyotaBank płacisz mniej więcej 4 (4.50 aby być dokładnym) pln
    za 4 i każdą kolejną wypłatę z bankomatu. Nie ma bankomatów własnych.
    Widać te 3x4.50=13.50 PLN TB jest gotów dokładać do prowadzenia konta.
    Jeśli zerkniesz na prowizje różnych banków to poziom 4-5 zł jest chyba
    w większości.

    > Jeżeli
    > powyższe jest prawdą, to czy uważasz za "klauzulę dozwoloną" prowizję
    > np. 4% min 4,50 PLN co daje 40 PLN przy 1000 PLN wypłaty czyli zysk w
    > okolicach 35-36 PLN dosłownie za nic?

    Czy za nic? Raczej za to że wypłaciłeś nie z bankomatu własnego banku
    tylko z banku obcego. Twój bank musiał się dogadywać z właścicielami
    sieci bankomatów, abyś mógł z nich korzystać.
    Zawsze możesz poszukać innego banku :) ztcp w PKO BP wypłata gotówki w
    okienku z własnego konta jest gratis, tylko kolejki duże i kasjer może
    poprosić o okazanie dowodu, a na pewno poprosi o złożenie podpisu.
    Te 4% mają Cię skłonić do wypłat większych kwot w sieci własnych
    bankomatów, podobnie jak prowizja.
    Czy jest to klauzula dozwolona, to już raczej pytanie do prawnika, albo
    odpowiedniej instytucji, ale skoro stosuje ją wiele banków w .pl to
    wątpię aby była niedozwolona.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 64. Data: 2008-11-05 10:34:52
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:geqn7e$2ig$1@inews.gazeta.pl...

    > Tymczasem podobno w Polsce za każdą transakcję gotówkową właściciel
    > bankomatu bierze prowizję stałą _kwotowo_ (ok. 4 PLN bodajże).

    Oj z tego co ja wiem to sporo niższą, przynajmniej dla większości
    właścicieli bankomatów..

    > Jeżeli powyższe jest prawdą, to czy uważasz za "klauzulę dozwoloną"
    > prowizję np. 4% min 4,50 PLN co daje 40 PLN przy 1000 PLN wypłaty czyli
    > zysk w okolicach 35-36 PLN dosłownie za nic?

    MK pisał o karcie kredytowej. Ten zysk "za nic" jest tutaj jakby prowizją za
    udzielenie kredytu gotówkowego dla banku - wystawcy karty. Uważam, że tutaj
    prowizja procentowa ma uzasadnienie, a dodatkowo pełni rolę zniechęcającą
    użytkowników do takiego korzystania z KK.

    marekz

  • 65. Data: 2008-11-05 17:02:58
    Od: Rafał Grzelak <a...@a...aa>

    Dnia Mon, 3 Nov 2008 12:07:28 -0800 (PST), Ekoman napisał(a):

> [...]
    > regulaminie zamiast 0,4% prowizji byłoby 76% i bank złupałby mnie na
    > 100 tys to też wszystko byłoby ok., bo nie doczytałem regulaminu?

    Masz pretensje do banku, ze nie czytasz czego trzeba?

    > Co
    > szkodzi bankowi, by przed sfinalizowaniem tranzakcji przypomnieć
    > klientowi o tym, że pierwsza wypłata jest darmowa, a za następną
    > zostanie pobrana prowizja w wysokości 0,4%?

    Jak to co szkodzi? Przeciez zarobili 500pln... a mogli nie zarobic...

    > Celowo się tego nie robi.

    Naprawde liczyles, ze bank sam z siebie bedzie dzialal w Twoim interesie
    skoro i tak juz zgodziles sie na te 0,4% poczas zakladania konta?

    > A potem się mówi: "przecież odsetek Pan nie stracił". Jak nie
    > straciłem skoro jestem na sporym minusie?

    Bo Pan nie stracil odsetek.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 66. Data: 2008-11-05 20:20:38
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    L napisał(a):

    > Użytkownik "Kris" <k...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Jedyna rada to założyć, ze wszyscy starają się nas oszukać, robią biznes
    > na każdym kroku. Każdy doi każdego. Miłość bliźniego to bajka.

    dla pocieszenia dodam, że na zachodzie jest tak samo :)

    PG

  • 67. Data: 2008-11-06 22:29:26
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krzysztof Drewicz napisał:

    > Czy za nic? Raczej za to że wypłaciłeś nie z bankomatu własnego banku
    > tylko z banku obcego. Twój bank musiał się dogadywać z właścicielami
    > sieci bankomatów, abyś mógł z nich korzystać.

    Jeżeli moja karta ma logo Visa/MC/Maestro, to IMHO mój bank nie musi się
    dogadywać z żadnymi właścicielami _milionów_ bankomatów na całym
    świecie, tylko wszystko działa "samo z siebie". Pytanie jest, ile sobie
    za tę wygodę zażyczy.
    A 36 PLN jest zyskiem "za nic" (tzn. nie wiąże się z jakimkolwiek
    poniesionym kosztem) jeżeli mój bank zapłacił właścicielowi bankomatu 4
    PLN - takie jest moje zdanie, z którym możesz się naturalnie nie zgadzać.

    Przemek

  • 68. Data: 2008-11-06 23:41:00
    Temat: Re: Konto oszczędnościowe true PKO BP bandyckie prowizje NIE DO UNIKNIĘCIA
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Wracając (prawie) do tematu watku - KO w Inteligo jest superuczciwe w
    porównaniu z KO w "prawdziwym" PKO BP - KAŻDA WYPŁATA 0,4% min 7,99 lub
    9,99 PLN (w zależności od kanału):
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=autom_oppr/subid=au
    to_96/section=indyw

    Użytkownik MarekZ napisał:
    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    > wiadomości news:geqn7e$2ig$1@inews.gazeta.pl...

    > Oj z tego co ja wiem to sporo niższą, przynajmniej dla większości
    > właścicieli bankomatów..

    Co by oznaczało, że mam jeszcze bardziej rację w tym, co napisałem
    uprzednio ;-).

    > MK pisał o karcie kredytowej. Ten zysk "za nic" jest tutaj jakby
    > prowizją za udzielenie kredytu gotówkowego dla banku - wystawcy karty.

    Uważam, że taką prowizją już jest ewentualna opłata roczna/miesięczna za
    kartę (+ewentualne wyższe oprocentowanie dla transakcji gotówkowych). To
    jest sytuacja analogiczna do wypłaty gotówki kartą debetową z konta z
    kredytem odnawialnym: płacisz prowizję za limit kredytowy niezależną od
    jego wykorzystania, płacisz odsetki i płacisz ewentualną prowizję
    bankomatową. Rozumiem, że wg Ciebie prowizja w bankomatach obcych w tym
    przypadku powinna być w najgorszym razie (nisko)kwotowa tylko dlatego,
    że to karta debetowa z "podłączonym" kredytem ;-)?.

    > Uważam, że tutaj prowizja procentowa ma uzasadnienie, a dodatkowo pełni
    > rolę zniechęcającą użytkowników do takiego korzystania z KK.

    Bez urazy, ale jeśli Ty - prawdopodobnie jeden z najlepszych w tym kraju
    zawodników w niskosztowym pozyskiwaniu gotówki z KK - wypisujesz takie
    teksty, to trąci to hipokryzją ;-).
    A prowizja procentowa nie musi istnieć obowiązkowo. Nie wspominam tu o
    jakichś superduper platynach czy czerniach, ale np. taki Getin zadowala
    się za gotówkowe prowizją 0 a eurobank 1/3,50 (w zależności od karty) +
    odsetki i jakoś nie muszą się wspomagać magicznymi zaklęciami typu "x%
    min y PLN" ;-).

    Przemek

  • 69. Data: 2008-11-07 11:20:55
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2008-11-06, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

> [...]
    > dogadywać z żadnymi właścicielami _milionów_ bankomatów na całym
    > świecie, tylko wszystko działa "samo z siebie". Pytanie jest, ile sobie

    Hm, jesteś pewien że Twoja VISA po prostu zadziała np w Kazachstanie?
    Albo że zapłacisz nią bez problemu w Chinach? Czy też na delegacji w
    USA? Ja takiej pewności nie mam, a rzeczywistość jest taka, że wiele
    osób (nie tylko ja) miała z tym problemy. Największy problem to taki że
    skuteczne reklamacje na ogół składa się już po powrocie do kraju gdy
    VISA nie jest już tak niezbędna.
    Ale ok, Twój bank dogadał się z organizacją VISA w zakresie bankomatów
    na terenie kraju, tak? (moim zdaniem jednak dogadywał się z sieciami, np
    mBank z Euronetem i z WBK) Prowizja może być różna dla bankomatów różnej
    sieci, co z tego że mają one wszystkie logo VISA, piszę o prowizji którą
    bank płaci właścicielom bankomatów.
    No i właśnie za to Bank umieścił opłatę w TOiP, Ty tę tabelę
    przeczytałeś, zrozumiałeś i zaakceptowałeś, jeśli ona Tobie nie
    odpowiada, możesz zmienić Bank (albo przenieść samą kartę do innego
    banku), prawda?

    kd,