  • 51. Data: 2008-11-04 00:21:25
    Temat: Re: Konto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:
    > A czegos sie spodziewal? Inteligo to na polskie PKO BP... i wszystko jasne.

    Ale w regulaminie to wszystko jest wyraźnie napisane. Tylko trzeba go
    przeczytać.

  • 52. Data: 2008-11-04 00:26:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ekoman wrote:

    > Niestety Kris nie mam już tych pozostałych pieniędzy, bo musiałem
    > wpłacić ratę na mieszkanie i de facto zabrakło mi 500 zł. Jeśliby w
    > regulaminie zamiast 0,4% prowizji byłoby 76% i bank złupałby mnie na
    > 100 tys to też wszystko byłoby ok., bo nie doczytałem regulaminu?

    A kto ma go za ciebie przeczytać?. Dostajesz go pod nos. trzeba tylko
    przeczytać.
    Kodeksu karnego ci pod nos nie podstawiaja, co nie zwalnia cię z
    możliwości odsiadki w razie czego.

    > Co
    > szkodzi bankowi, by przed sfinalizowaniem tranzakcji przypomnieć
    > klientowi o tym, że pierwsza wypłata jest darmowa, a za następną
    > zostanie pobrana prowizja w wysokości 0,4%? Celowo się tego nie robi.
    > A potem się mówi: "przecież odsetek Pan nie stracił". Jak nie
    > straciłem skoro jestem na sporym minusie?

    Na tym polega wolny rynek. Idź tam, gdzie takie przypomnienia wyświetlają.

  • 53. Data: 2008-11-04 00:28:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    L wrote:

    > UĹźytkownik "Kamil "JoĹ?ca"" <k...@p...onet.pl> napisaĹ? w
    > wiadomoĹ?ci news:87ej1sk0y0.fsf@alfa.kjonca...
    >
    > Problem autora polega na terminie
    > MiesiÄ?czny okres - jak liczony skoro nie kalendarzowo?

    okres rozliczeniowy a nie kalendarzowy
    w opisie rachunku jest jak byk napisane od kiedy do kiedy on biegnie.
    Standardowo jest taki sam jak okres rozliczeniowy konta głównego.

  • 54. Data: 2008-11-04 00:36:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:

    > Moral: reklamuj, a jak nie uznaja to zapomnij o PKO BP (co nalezalo zrobic
    > juz dawniej - ja tez mialem Inteligo od poczatku, gdy jeszcze PKO nie
    > maczalo paluchow i powiedzialem pa dosc szybko, gdy zaczelo).

    A co takiego się zmieniło w inteligo po przejęciu go przez pko?
    potrafisz wymienić cokolwiek istotnego czy marudzisz dla zasady?

  • 55. Data: 2008-11-04 00:38:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:

    > Inna sprawa, że prowizja liniowa od wypłaty własnych środków to
    > rzeczywiście niezłe skurwysyństwo, które przypomina mi zasady w jednym z
    > banków cypryjskich gdzie mam rachunek.

    Dozowlona jest jedna wypłata bez prowizji w okresie rozliczeniowym.

  • 56. Data: 2008-11-04 00:41:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ekoman wrote:

    > Wyobraź sobie, Robert, że nic nie podpisywałem. Mam jedynie podpisaną
    > umowę z 2001 roku z Oddziałem Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A.

    Nie musiałeś. Jak dobrze pamiętam stoi tam, coś na temat dyspozycji
    potwierdzonych kodem. Przycztaj co podpisywałeś w 2001 roku, żebyś potem
    znowu nie miał pretensji.

  • 57. Data: 2008-11-04 06:56:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

    > W pierwszej kolejności powinieneś się być może zastanowić, czy gdzieś się
    > w tym wszystkim nie zagubiłeś. A następnie ewentualnie dopiero gdzieś to
    > zgłosić.

    Ale czemu juz sie nie odnosisz do poinformowania przez system tranzakcyjny?
    Przed chwila bym to argument, w tym przypadku juz nie jest?

    MK

  • 58. Data: 2008-11-04 07:02:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Najbardziej mnie z tego ciekawi dlaczego akurat miesięcznej. I czy uważasz
    > w jakiśsposób za oczywiste lub choćby wysoce prawdopodobne, że dla innych
    > też są one takim odpowiednikiem.

    Dlatego, ze w zaleznosci od konstrukcji produktu moga byc przyjete rozne
    rozwiazania od takiego, ze wyplata (bezplatna) moze byc jedna w danym
    miesiacu kalendarzowym do takiego, ze od pierwszej wyplaty do kolejnej musi
    uplynac miesiac. Biore pod uwage najgorsze dla klienta rozwiazanie.

    Mysle, ze dla innych nie sa odpowiednikiem lokaty i wydaje sie kupe kasy na
    marketing aby nie byly tak postrzegane. Skoro nazywa sie to konto to
    przeciez nie moze byc lokata ;).

    MK

  • 59. Data: 2008-11-04 09:59:50
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Ale czemu juz sie nie odnosisz do poinformowania przez system
    > tranzakcyjny? Przed chwila bym to argument, w tym przypadku juz nie jest?

    Zrobiłeś porównanie do produktu sensu stricte kredytowego. W przypadku KK to
    klient używa środków banku, i to że zazwyczaj powinien za to zapłacić jest
    intuicyjnie oczywiste. Prowizja za wyplatę środkow z bankomatu jest tez
    rozwiązaniem powszechnie stosowanym, w przeciwieństwie do procentowej
    prowizji za wypłatę własnych środków z własnego rachunku bankowego. Dlatego
    to porównanie wydało mi się zupełnie nieadekwatne.

    marekz

  • 60. Data: 2008-11-04 10:01:31
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Dozowlona jest jedna wypłata bez prowizji w okresie rozliczeniowym.

    No to lepiej niż na Cyprze. Za to konto imienne. :-)

    marekz