  • 1. Data: 2008-11-03 18:53:21
    Temat: Konto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje
    Od: z...@g...pl

    Chciałbym opisać moją historię ku przestrodze.
    Założyłem na początku października rachunek oszczędnościowy w inteligo
    na kwotę ponad 132 tys. zł oprocentowany na 5,3%
    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_ra
    chunek_oszczednosciowy.htm.
    Zostałem skuszony informacjami "swobodne korzystanie ze zgromadzonych
    środków bez ryzyka utraty odsetek". Po prawie 3 tygodniach
    zdecydowałem się wycofać większość środków. Najpierw (na próbę)
    zrobiłem przelew w wysokości 200 zł z rachunku oszczędnościowego na
    rachunek główny. Wszystko "zagrało", więc chwilę potem wycofałem 101
    tys. zł. Dziś postanowiłem wycofać resztę kasy, ale zauważyłem, że
    saldo mi się nie zgadza. Wycofałem prawie 31 tys. i zacząłem
    analizować historię operacji. Co się okazuje? W regulaminie rachunku
    oszczędnościowego napisali, że pierwsza wypłata w miesięcznym okresie
    rozliczeniowym jest bezpłatna, a za następne bank pobiera prowizję
    0,4% wycofywanej kwoty. Nadmieniam, że w trakcie wykonywania kolejnych
    tranzakcji system inteligo nie informował mnie o tym, że bank pobierze
    jakąkolwiek prowizję, a wyniosła ona 404 zł (gdy wycofałem 101 tys),
    oraz 123 zł (gdy wycofałem prawie 31 tys). Dzisiejszy przelew robiłem
    w listopadzie, ale okazuje się, że dla banku to ten sam okres
    rozliczeniowy (skąd mam to wiedzieć?) Jestem zdruzgotany straciłem w
    kilkanaście dni 529 zł, podczas gdy bank dopisał mi 125 zł odsetek.
    Zadzwoniłem do Inteligo, by zaprotestować, bo to jakieś bandyckie
    zasady, ale spokojnie wyjaśniono mi, że przecież zaakceptowałem
    regulamin (poczułem się jak idiota). Pytałem też skąd tak bandycko
    ustalona prowizja 0,4%? Jeśliby w regulaminie było 10%, to też byłoby
    ok i można byłoby bez ostrzeżenia klienta taką prowizję pobierać?
    Czuję się najzwyczajniej oszukany i jestem zdeterminowany, by walczyć
    o swoje utracone pieniądze. W mBanku druga wypłata z rachunku
    oszczędnościowego emax plus dokonana w danym miesiącu kosztuje 5 zł -
    słownie: "pięć złotych" i dotyczy danego miesiąca, a nie jakiegoś
    miesięcznego okresu rozliczeniowego - wszystko jest jasne i klarowne.
    Poradźcie co zrobić. Jestem zdruzgotany i nie mogę uwierzyć, że moje
    pieniądze stały się tak łatwym łupem dla banku. Nie mogę się pogodzić
    z tą stratą.

  • 2. Data: 2008-11-03 19:08:22
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    A czegos sie spodziewal? Inteligo to na polskie PKO BP... i wszystko jasne.

  • 3. Data: 2008-11-03 19:14:49
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    Chciałbym opisać moją historię ku przestrodze.

    Trzeba czytać regulamin. Zostałem o tych bandyckich opłatach poinformowany.
    Należy dokonać bezpłatnej wypłaty z kasy i następnie te same pieniądze
    przelać na konto. Ja w ten sposób zakładałem u nich lokaty 8% i za pierwszy
    przelew nic by mi nie policzono, a za następne już bym zapłacił, a tak nie
    zapłaciłem ani grosza.

    Pozdrawiam

    Waldek

  • 4. Data: 2008-11-03 19:16:15
    Od: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    Trzeba czytać regulamin. To, że w innym banku jest inaczej to żaden
    argument, a nawet właśnie dlatego jest to inny bank, że jest tam inaczej.
    W tym przypadku pretensje możesz mieć tylko do siebie, bo te opłaty, które
    Cię wzburzyły nie są przecież jakoś ukrywane przez bank pod niejsanymi
    sformułowaniami, których znaczenia trzeba się domyślać.

  • 5. Data: 2008-11-03 19:21:22
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    z...@g...pl pisze:

> [...]
    > ustalona prowizja 0,4%? Jeśliby w regulaminie było 10%, to też byłoby
    > ok i można byłoby bez ostrzeżenia klienta taką prowizję pobierać?

    Sam sobie przeczysz - informacje o prowizji sprawdziłeś w regulaminie.
    Szkoda, że po fakcie, ale do czytania regulaminów nikt na szczęście nie
    zmusza.

> [...]
    > Poradźcie co zrobić. Jestem zdruzgotany i nie mogę uwierzyć, że moje
    > pieniądze stały się tak łatwym łupem dla banku. Nie mogę się pogodzić

    Ojej. Radzę jak dotychczas czuć się jak idiota. Pociesz się, że mogło
    być gorzej, gdybyś np. zagrał w rosyjską ruletkę bez uprzedniego
    poznania zasad.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 6. Data: 2008-11-03 19:23:24
    Od: "Kris" <k...@n...com>

    Jestem zdruzgotany straciłem w
    kilkanaście dni 529 zł, podczas gdy bank dopisał mi 125 zł odsetek.

    Przeżyjesz, masz jeszcze pozostałe 131500zł :P
    Zdruzgotany mugłbyś być jakby Ci pobrali 100tyś prowizji:)

    PKO to jest ONO:P

    Kris

  • 7. Data: 2008-11-03 19:25:12
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > PKO to jest ONO:P

    Panstwowa Kasa Oszczednosci kiedys bylo, wiec ona :-) Pewnie teraz sie
    przemianowali jakos ladniej...

  • 8. Data: 2008-11-03 19:28:17
    Od: "L" <...@...pl>

[...]

    ----------

    złupieniem przez fiskusa się nie martwisz ?

  • 9. Data: 2008-11-03 20:06:32
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Panstwowa Kasa Oszczednosci kiedys bylo, wiec ona

    Nigdy Państwowa :-)
    Była Pocztowa, Powszechna,....

    Dla uzupełnienia podobnie brzmiący Pekao wcześniej nazywał się Bank Polska
    Kasa Opieki Spółka Akcyjna

  • 10. Data: 2008-11-03 20:07:28
    Od: Ekoman <z...@g...pl>

    On 3 Lis, 20:23, "Kris" <k...@n...com> wrote:
> [...]
    >
    > Przeżyjesz, masz jeszcze pozostałe 131500zł :P
    >  Zdruzgotany mugłbyś być jakby Ci pobrali 100tyś prowizji:)

    Niestety Kris nie mam już tych pozostałych pieniędzy, bo musiałem
    wpłacić ratę na mieszkanie i de facto zabrakło mi 500 zł. Jeśliby w
    regulaminie zamiast 0,4% prowizji byłoby 76% i bank złupałby mnie na
    100 tys to też wszystko byłoby ok., bo nie doczytałem regulaminu? Co
    szkodzi bankowi, by przed sfinalizowaniem tranzakcji przypomnieć
    klientowi o tym, że pierwsza wypłata jest darmowa, a za następną
    zostanie pobrana prowizja w wysokości 0,4%? Celowo się tego nie robi.
    A potem się mówi: "przecież odsetek Pan nie stracił". Jak nie
    straciłem skoro jestem na sporym minusie?