    From: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto oszczędnościowe Inteligo - bandyckie prowizje
    Date: Fri, 7 Nov 2008 12:20:55 +0100

    On 2008-11-06, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Jeżeli moja karta ma logo Visa/MC/Maestro, to IMHO mój bank nie musi się
    > dogadywać z żadnymi właścicielami _milionów_ bankomatów na całym
    > świecie, tylko wszystko działa "samo z siebie". Pytanie jest, ile sobie
    > za tę wygodę zażyczy.

    Hm, jesteś pewien że Twoja VISA po prostu zadziała np w Kazachstanie?
    Albo że zapłacisz nią bez problemu w Chinach? Czy też na delegacji w
    USA? Ja takiej pewności nie mam, a rzeczywistość jest taka, że wiele
    osób (nie tylko ja) miała z tym problemy. Największy problem to taki że
    skuteczne reklamacje na ogół składa się już po powrocie do kraju gdy
    VISA nie jest już tak niezbędna.
    Ale ok, Twój bank dogadał się z organizacją VISA w zakresie bankomatów
    na terenie kraju, tak? (moim zdaniem jednak dogadywał się z sieciami, np
    mBank z Euronetem i z WBK) Prowizja może być różna dla bankomatów różnej
    sieci, co z tego że mają one wszystkie logo VISA, piszę o prowizji którą
    bank płaci właścicielom bankomatów.
    No i właśnie za to Bank umieścił opłatę w TOiP, Ty tę tabelę
    przeczytałeś, zrozumiałeś i zaakceptowałeś, jeśli ona Tobie nie
    odpowiada, możesz zmienić Bank (albo przenieść samą kartę do innego
    banku), prawda?

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej