  • 1. Data: 2004-06-28 08:06:00
    Temat: Kondycja BRE
    Od: "Crimson" <c...@g...de>

    Gdzie poczytać o wynikach finansowych BRE Banku?
    Jaka jest w tej chwili kondycja BRE, jakie rokowania ?

    --
    -Crimson-

  • 2. Data: 2004-06-28 08:11:51
    Temat: Re: Kondycja BRE
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Crimson <c...@g...de> wrote:
    > Gdzie poczytać o wynikach finansowych BRE Banku?

    Spolka publiczna, notowana na gieldzie, wiec jakie masz problemy? :)

    > Jaka jest w tej chwili kondycja BRE, jakie rokowania ?

    Kondycja dobra, rokowania jeszcze lepsze.
    A jak bedzie, to zobaczymy ;)
    Nieustanny kandydat do fuzji i/lub przejmowania/bycia przejetym ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-06-28 08:19:12
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ponizej link do wyniku finansowego BRE, kondycja taka sobie mogła by być
    lepsza.

    http://www.parkiet.com/rap/b_r.jsp?id=29495

  • 4. Data: 2004-06-28 08:24:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Seba_Fan <S...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Ponizej link do wyniku finansowego BRE, kondycja taka sobie mogła by
    > być lepsza.
    >
    > http://www.parkiet.com/rap/b_r.jsp?id=29495

    Hmm - nigdy nie rozumialem takch stwierdzen - kondycja taka sobie. Nawet KB
    przy takich odpisach mial dobra kondycje, a nie taka sobie. Taka sobie -
    oznacza ze zaraz tam nadzor wejdzie, czy co? :)
    http://www.brebank.com.pl/inwestorzy/?context=192
    tutaj sa za pierwszy kwartal dane

    http://www.PRnews.pl

  • 5. Data: 2004-06-28 08:45:09
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    napisał w wiadomości news:cbokju$2e6$1@news.onet.pl...

> [...]
    > tutaj sa za pierwszy kwartal dane
    >
    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:

    Proszę bardzo wyniki od 2000 do 2004. Rok 2001 wyniki bardzo dobre a co się
    stało od 2002, wyniki są coraz słabsze, nowe emisje akcji. Niedługo nastapi
    przejęcie Bre przez inny bank (tak jak i innych banków).

    Rok Aktywa Kapitał własny Przychody Operacyjny Netto

    2000 16 290 100.0 2 213 860.0 1 836 490.0 904 583.0 355 828.0
    2001 24 805 000.0 2 432 680.0 2 049 950.0 903 949.0 336 180.0
    2002 24 849 600.0 1 582 500.0 1 699 140.0 814 025.0 -379 221.0
    2003 26 862 400.0 1 583 290.0 1 131 950.0 605 799.0 1 836.0
    2004 27 659 600.0 1 641 180.0 1 159 330.0 667 108.0 9 701.0

    A tu poniżej to dopiero się popisał Bre, proszę spojrzeć na ROE i ROA
    Rok ROE ROA Dynamika
    przychodów Dynamika
    zysku netto Rentowność
    operacyjna Rentowność
    sprzedaży

    2000 16.8% 2.3% 14.0% -46.5% 49.3% 19.4%
    2001 14.5% 1.6% 11.6% -5.5% 44.1% 16.4%
    2002 -% -% -17.1% -212.8% 47.9% -22.3%
    2003 0.1% -% -33.4% 100.5% 53.5% 0.2%
    2004 0.6% -% 2.4% 428.4% 57.5% 0.8%

    Masz rację Michale "Amra" źle dobrałem słowo kondycja finansowa "taka
    sobie", więc sie poprawiam. Bank jest dobrym bankiem jak wiele innych na
    polskim rynku, nawet Kredyt bank (który utworzył wysokie rezerwy, ale jest
    to obiecujący bank na przyszłość, pewnie się połączy z jakimś innym),
    natomiast co do wyników finansowych niektórych banków działających w naszym
    kraju są kiepskie i powinny byc poprawione, Bre bank jak i Kredyt B juz
    zapowiedziały że będą lepsze (oby). Ale ROE powinno zostać poprawione co
    zapowiada wiekszość banków (ROE - zwrot na kapitale).

  • 6. Data: 2004-06-28 08:55:15
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > co się stało od 2002, wyniki są coraz słabsze, nowe emisje akcji.
    > Niedługo nastapi przejęcie Bre przez inny bank (tak jak i innych

    Rok 2002 - slaby rok dla wiekszosci bankow - zwlaszcza tych dzialajacych w
    segmencie korporacyjnymi i "bawiacych" sie w jakis sposob na gieldzie.
    Co do przejecia BRE przez inny bank - masz na mysli cos innego niz
    Commerzbank? Bo jesli nie - to przeciez Commerz byl od dawna inwestorem
    strategicznym a teraz znacznie zwiekszyl (tanie akcje) swoj udzial - byc
    moze po to, zeby sie polaczyc z jakims innym bankiem.
    Ten rok - widac, ze calkiem idzie dobrze juz

> [...]
    > bank jak i Kredyt B juz zapowiedziały że będą lepsze (oby). Ale ROE
    > powinno zostać poprawione co zapowiada wiekszość banków (ROE - zwrot

    Wiekszosc zapowiada, mala czesc to robi ;) Przyklad BH pokazuje, ze latwiej
    zapowiedziec zwrot na kapitale taki jak ma grupa citka na swiecie niz to
    osiagnac.
    Wyniki finansowe BRE - owszem byly takie sobie (zeszy rok) i do dupy dwa
    lata temu, ale jesli patrzymy na przyszosc - to nie jest znowu tak zle i
    mysle, ze 2005 rok to bedzie rok zniw - chyba, ze sie polaczy z kims.
    Popatrz na BPH - ile czasu mu zajelo dojscie do dobrych wynikow.
    Fakt jednak faktem, ze zagraniczni inwestorzy musza jeszcze dluuuuuugo
    czekac w wielu wypadkach na zwrot kapitalu.

    Reasumujac nasza dyskusje - nie wiem czy sie zgodzisz - ale kondycja czy to
    BRE czy KB jest dobra lub bardzo dobra, tylko wyniki finansowe
    rozczarowaniem sa w wielu przypadkach - tutaj sie - zgadzam w calej
    rozciaglosci.

    http://www.PRnews.pl

  • 7. Data: 2004-06-28 09:03:56
    Od: "gogo" <g...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:cbomdu$pt0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > moze po to, zeby sie polaczyc z jakims innym bankiem.
    > Ten rok - widac, ze calkiem idzie dobrze juz

    !!! współczynki wypłacalności BRE w I kw 2003 = 9,77 , w I kw 2004 = 7,62
    . Toż to bardzo źle rokuje dla tych co trzymają tam pieniądze.
    Może się orientujesz jaki jest minimalny poziom wypłacalności jaki muszą
    wykazywać banki w Polsce ? Nie przypadkiem 8 % ?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-06-28 09:06:58
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > rozciaglosci.
    >
    > --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:

    I właśnie o to mi chodziło, teraz widzę że się zrozumieliśmy. Co do przejęć,
    fuzji to nie tak prędko wpierw banki pokażą dobre wyniki za 2004 (a będą
    dobre) i wtedy prawdopodobnie dopiero coś tam się ruszy (niektóre banki
    muszą się połączyć). I na tym kończę, zobaczymi pod koniec 2004 co się
    zmieni na tej scenie.

  • 9. Data: 2004-06-28 09:08:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    gogo <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Może się orientujesz jaki jest minimalny poziom wypłacalności jaki
    > muszą wykazywać banki w Polsce ? Nie przypadkiem 8 % ?

    Uwielbiam takie dyskusje.
    Mam nadzieje, ze przeprosisz za swoja pomylke, bo uznam, ze specjalnie
    robisz zamieszanie... ;)
    http://banki.wp.pl/wiadomosci.html?POD=11&wid=523338
    4

    "Współczynnik wypłacalności grupy BRE Banku wyniósł na I koniec kwartału
    7,62 proc., a w I kwartale 2003 roku wynosił 9,77 proc.

    Współczynnik wypłacalności samego BRE Banku wyniósł na koniec I kwartału
    8,71 proc., wobec 9,77 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.

    "Jest to związane zarówno z przyśpieszeniem akcji kredytowej, jak i pewnymi
    zmianami dotyczącymi zasad naliczania kapitału na potrzeby współczynnika
    wypłacalności" - powiedział Kostrzewa.

    "Podjęta już 21 kwietnia decyzja walnego zgromadzenia o podniesieniu
    kapitału przychodzi w samą porę, po to aby stworzyć racjonalne ramy do
    dalszej ekspansji" - dodał prezes.

    W wyniku emisji współczynnik wypłacalności powinien, zdaniem Kostrzewy,
    przekroczyć 12 proc.

    WZA podjęło 21 kwietnia uchwałę, że kapitał zakładowy BRE Banku wynoszący
    91,882 mln zł zostanie podwyższony do wysokości nie mniejszej niż 109,882
    mln zł, lecz nie większej niż 117,882 mln zł i będzie dzielił się na nie
    mniej niż 27.470.500 i nie więcej niż 29.470.500 akcji o wartości nominalnej
    4 zł każda.

    Prawo poboru ustalone będzie 28 maja. Emisja powinna zostać przeprowadzona w
    czerwcu."

    http://www.PRnews.pl

  • 10. Data: 2004-06-28 12:43:50
    Od: "Zeus" <y...@T...pl>

    napisał w wiadomości news:cbomdu$pt0$1@news.onet.pl...
    > Fakt jednak faktem, ze zagraniczni inwestorzy musza jeszcze dluuuuuugo
    > czekac w wielu wypadkach na zwrot kapitalu.

    ciekaw jestem co by na to powiedzial Leper albo Giertych jak mowisz ze
    poczaekaja dlugo na zainwestowane pieniądze. Oni by cie chyba zjedli albo
    nazwali kolejnym Balcerowiczem. Ja mysle podobnie do Ciebie no i chcialbym
    zebym zostal Blcerkiem :P
    A z drugiej strony ile np Niemcy wtopili w BRE a ile z niego do tej pory
    dostali?? I jak to jest czy korzysciami sa tylko dywydendy czy w ramach
    grupy dostaja cos jeszcze (np jak BH i Citi za doradztwo itp)
    Jak uwazasz Arma??

    Pozdrawiam
    Zeus