  • 1. Data: 2004-06-28 07:22:42
    Temat: przesłanie oferty...... czy to SPAM
    Od: "Aleksander" <k...@g...pl>

    Mam pytanie,
    jeżeli na adres mailowy który jest na stronie internetowej firmy wyślę swoją
    ofertę czy to będzie SPAM?

    pozdr

  • 2. Data: 2004-06-28 07:34:55
    Temat: Re: przesłanie oferty...... czy to SPAM
    Od: Duke <d...@o...pl>

    http://tinyurl.com/274dt

  • 3. Data: 2004-06-28 09:13:48
    Od: "curka" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie,
    > jeżeli na adres mailowy który jest na stronie internetowej firmy wyślę
    swoją
    > ofertę czy to będzie SPAM?
    >
    > pozdr

    Jeśli będzie to związane z działalnością firmy to OCZYWIŚCIE NIE. Na tej
    samej zasadzie możesz napisać list do tej firmy i wysłac na adres pocztowy.
    Co więcej, możesz naet do nich zadzwonić telefonem i przedstawić swoją
    ofertę i też nie pójdziesz siedzieć.
    Ryzykiem firmy komercyjnej jest to, że na oficjalny adres przychodzi mnóstwo
    listów/maili, które odbiorca wyrzuca do kosza. Jeśli natomiast korespondecja
    (lub np telefony) miłayby charakter nękania, to zupełnie co innego (np. mail
    z ofertą, że trafili na liste i "żeby się wypisac zrób to ito..". )

    Curka

  • 4. Data: 2004-06-28 12:03:55
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 11:13:48 +0200, "curka" <s...@p...pl> wrote:

    >swojš

    >Jeśli będzie to związane z działalnością firmy to OCZYWIŚCIE NIE. Na tej

    ale warto zastosować się do próśb (lub żądań) adresata, aby zaniechać
    dalszych takich informacji.

    Mnie wkurza olewanie takich próśb. Nie mam nigdy pretensji za
    przesyłanie ofert (no chyba, że mają megabajty załączników), ale jeśli
    mnie nie interesują - informuję nadawcę o tym. Jak olewa, to dostaje
    ostrzejszy mail i trafia do "regułki" na serwerze (dostaje automatem
    odpowiedź, że nie życzę sobie spamu, a mail wędruje do kosza).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-06-28 12:15:39
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    curka napisał(a):

> [...]
    > korespondecja (lub np telefony) miłayby charakter nękania, to
    > zupełnie co innego (np. mail z ofertą, że trafili na liste i "żeby

    Nieprawda. Zgoda nie może być domniemana. Jeśli właściciel adresu e-mail
    umieścił go na stronie WWW to nie znaczy, że można tam słać oferty bądź
    zapytania ofertowe (chyba, że właściciel e-maila godzi się na to i o tym
    informuje). Poza tym spam to nie tylko reklamy a _każda_ przesyłka
    której odbiorca sobie nie życzy, np. listy-łańcuszki, konkursy, itp.
    Polecam zapoznanie się z definicjami spamu i prawnym aspektom reklamy w
    Internecie w największych polskich serwisach poświęconych tej tematyce:
    http://www.nospam-pl.net/ i http://www.vagla.pl/ Informacje tam zawarte
    mogą ustrzec przed reklamową "wpadką" skutkującą bardzo często
    dopisaniem adresów IP, nazw domen i serwerów na czarne listy. Dla
    zainteresowanych zwalczaniem spamu jest poświęcona grupa
    _pl.internet.mordplik_
    (http://www.usenet.pl/opisy/pl.internet.mordplik). Tam można
    podyskutować o tym i przesyłać nagłówki niepożądanych wiadomości, które
    się otrzymało.

    K.

  • 6. Data: 2004-06-29 04:45:39
    Od: "curka" <K...@N...pl>

    > Nieprawda. Zgoda nie może być domniemana. Jeśli właściciel adresu e-mail
    > umieścił go na stronie WWW to nie znaczy, że można tam słać oferty bądź
    > zapytania ofertowe

    Bzdura. Te "definicje" nie mają nic wspólnego z prawem. Te "definicje" piszą
    ludzie nie mające zielonego o biznesie i kodeksie handlowym.A straszenie
    czarną listą możesz włożyć se do czarnej dziury.
    Prowadząc działalność komercyjną wyrażasz zgodę na korespondencję handlową i
    kwita. Korespondecnją handlową nie są żadne łańcuszki, czy też listy co
    tydzień "najnowsza promocja ...." mimo że to nie jest twój kontrahent.

    Curka

    PS. Nie wysyłam spamu, nie lubię go, ale cenię prawo i zdrowy rozsądek.

  • 7. Data: 2004-06-29 22:20:41
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    curka napisała:

> [...]
    > korespondencję handlową i kwita. Korespondecnją handlową nie są
    > żadne łańcuszki, czy też listy co tydzień "najnowsza promocja ...."

    Ja to rozumiem, ale myślisz, że spamerów obchodzi co i do kogo ślą?
    Poczytaj sobie http://42.pl/url/6Nd - na _pl.internet.moprdplik_ To
    pierwszy z brzegu przykład niereformowalnego spamera, który w ten sposób
    chce promować swój biznes. Prawo prawem a netykieta netykietą. Na
    niekorzyść prawa przemawia fakt, ze jest ono ułomne i nie nadąża za
    nowymi technikami przekazu, dlatego niektórzy czują się bezkarni w tym
    co robią. A tzw. czarne listy to nie fikcja. Są tacy u których mail
    odebrany od spamera jest od tego spamera mailem ostatnim, bo już do
    niego więcej nie napisze (nie będzie w stanie mu nic więcej przesłać) a
    na dodatek trafia na inne czarne listy. Poza tym fakt, że zajmuję się
    np. działalnością finansową nie upoważnia nikogo do wysyłania mi np.
    reklam zabawek dziecięcych o ile sobie tego wyraźnie nie zażyczę. Mogę
    je od razu wrzucać do kosza - bez czytania. Także te, które przychodzą
    do mnie tradycyjną pocztą. Dlatego u niektórych w skrzynkach widnieją
    naklejki "adresat nie życzy sobie otrzymywania żadnych druków
    reklamowych". Prowadząc działalność gospodarczą zgadzam się jedynie na
    ujawnienie danych osobowych i kontaktowych założyciela i siedziby firmy.

    K.