    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kondycja BRE
    Date: Mon, 28 Jun 2004 11:08:50 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179058010.chello.pl

    gogo <g...@i...pl> wrote:
    > !!! współczynki wypłacalności BRE w I kw 2003 = 9,77 , w I kw 2004
    > = 7,62 . Toż to bardzo źle rokuje dla tych co trzymają tam pieniądze.
    > Może się orientujesz jaki jest minimalny poziom wypłacalności jaki
    > muszą wykazywać banki w Polsce ? Nie przypadkiem 8 % ?

    Uwielbiam takie dyskusje.
    Mam nadzieje, ze przeprosisz za swoja pomylke, bo uznam, ze specjalnie
    robisz zamieszanie... ;)
    http://banki.wp.pl/wiadomosci.html?POD=11&wid=523338
    4

    "Współczynnik wypłacalności grupy BRE Banku wyniósł na I koniec kwartału
    7,62 proc., a w I kwartale 2003 roku wynosił 9,77 proc.

    Współczynnik wypłacalności samego BRE Banku wyniósł na koniec I kwartału
    8,71 proc., wobec 9,77 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.

    "Jest to związane zarówno z przyśpieszeniem akcji kredytowej, jak i pewnymi
    zmianami dotyczącymi zasad naliczania kapitału na potrzeby współczynnika
    wypłacalności" - powiedział Kostrzewa.

    "Podjęta już 21 kwietnia decyzja walnego zgromadzenia o podniesieniu
    kapitału przychodzi w samą porę, po to aby stworzyć racjonalne ramy do
    dalszej ekspansji" - dodał prezes.

    W wyniku emisji współczynnik wypłacalności powinien, zdaniem Kostrzewy,
    przekroczyć 12 proc.

    WZA podjęło 21 kwietnia uchwałę, że kapitał zakładowy BRE Banku wynoszący
    91,882 mln zł zostanie podwyższony do wysokości nie mniejszej niż 109,882
    mln zł, lecz nie większej niż 117,882 mln zł i będzie dzielił się na nie
    mniej niż 27.470.500 i nie więcej niż 29.470.500 akcji o wartości nominalnej
    4 zł każda.

    Prawo poboru ustalone będzie 28 maja. Emisja powinna zostać przeprowadzona w
    czerwcu."

    http://www.PRnews.pl