  • 1. Data: 2006-08-28 21:28:27
    Temat: Kolopty z platnosciami karta w Czechach
    Od: k...@p...fm

    Witajcie!

    Mialem problemy z platnoscia karta kredytowa MASTERCARD wydana
    przez Pekao S.A. w Czechach. W hotelu traknsakcja nie chciala
    "przejsc". Jednak platnosc karta debetowa Maestro wydna przez
    BPH S.A. autoryzowala sie w tym samym hotelu i w tym samym terminalu!
    Potem na autostradzie w Czechach zaplacilem MC za paliwo. Jak
    dojechalem do Pragi /czeskiej, oczywiscie :-)/ próbowalem zaplacic
    za pokój w hotelu, sklepie, restauracji - i nic /6-7 nieudanych
    prób/. Traknsakcja sie uparcie nie chciala autoryzowac. W Pekao
    S.A. powiedzieli mi, ze nawet nie odnotowali próby obciazenia mojej
    karty. Bardzo dziwne - nigdzie sie nie udalo, ale na stacji
    benzynowej zaplacilem. W hotelu /tym pierwszym, przed Praga i
    stacja benzynowa/ zaplacilem karta debetowa, które generalnie
    sa mniej pewne. W hotelu w Pradze recepcjonistka próbowal okolo 6
    /szesc/ razy dokonac transakcji w odstepie okolo godziny. Moja
    karta nie byla zablokowana, pasek nie byl uszkodzony, bo zaplacilem
    na czeskiej autostradzie i potem w Polsce. Nie przekroczylem limitu
    itp, itd, etc. Na terminalu w drugim hotelu /w Pradze/ wyskoczyl
    komunikat w jez. czeskim "nepotporovana karta", co oznacza "unblock
    card" /tlumaczenie recepcjonistki, angielski srednio zaawansowany
    :-)/. W banku Pekao w Polsce mocno drapli sie w glowe, ale nie
    potrafili wylumaczyc mojej przygody. A, wszystkie nieudane transakcje
    mialy miejsce w okolo 10-dniowym odstepie czasu, wiec nie nalezy
    lumaczyc moich probemów 1-2 dniowym sypnieciem sie czeskim centrum
    kart.

    Czy ktos umnie wytlumaczyc moja przygode?

    P.S.: Katy kartami, ale bez gotówki za granica mozna mocno
    namoczyc...

  • 2. Data: 2006-08-28 21:39:39
    Temat: Re: Kolopty z platnosciami karta w Czechach
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...fm> napisal(a):
> [...]
    > S.A. powiedzieli mi, ze nawet nie odnotowali próby obciazenia mojej
    > karty. Bardzo dziwne - nigdzie sie nie udalo, ale na stacji

    Floor limit? Znalazłeś go! Ja nadal szukam :)

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-08-28 21:54:57
    Od: k...@p...fm

    > Floor limit? Znalazłeś go! Ja nadal szukam :)
    >
    > --

    Co to jest "floor limit"???
    Hmm, czy warto go szukać? Szukać... kłopoty z płatnosciami?!

    Mario - k...@p...fm

  • 4. Data: 2006-08-28 22:03:12
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-08-28 23:54, kiedy k...@p...fm
    zdecydował(a) się stwierdzić,że:

    > Co to jest "floor limit"???
    > Hmm, czy warto go szukać?

    Cóś jak Graal. Wszyscy go szukają, nieliczni widzieli, ale nie
    zrozumieli jego istoty.

    Szukać nie warto, znaleźć - jak najbardziej.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 5. Data: 2006-08-28 22:07:43
    Od: k...@p...fm

    yayco napisał(a):
> [...]
    > >
    > Cóś jak Graal. Wszyscy go szukają, nieliczni widzieli, ale nie
    > zrozumieli jego istoty.
    >
    > Szukać nie warto, znaleźć - jak najbardziej.

    Chyba się źle rozumieny. Ja NIE ZAPŁACIŁEM, tj. moja karta WOGÓLE
    nie została obciążona. To NIE była transakcja bez autoryzacji -
    wogóle nie doszło do traknsakcji. Zresztą jedna płatność była
    sporawa, więc watpię żeby był tak bardzo wysoki floor limit.

    To nie floor limit. Jakiś inne wytłumaczenia?

    Mario

    P.S. Wielkie rzeczy, floor limit. Moim zdaniem, nie ma się czym
    podniecać /bez obrazy/.

  • 6. Data: 2006-08-28 23:25:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <k...@p...fm> napisal w wiadomosci
    .com...

    Ja bym na Twoim miejscu zlozyl na pismie do banku reklamacje. W koncu wydali Ci
    karte i zapewniali, ze bedzie dzialac. Niech to wyjasnia. Moze Ty bezposrednio z
    tego jakiejs korzysci nie odniesiesz, ale istnieje szansa, ze po prostu Twoja
    reklamacja ujawni jakis blad gdzies w systemie i tyle. Bo podejrzewam, ze to nie
    przypadek. Raz, dwa razy - to mógl byc przypadek. Ale nie tyle razy.

  • 7. Data: 2006-08-29 19:46:12
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > przypadek. Raz, dwa razy - to mógl byc przypadek. Ale nie tyle razy.

    Słuszna uwaga. Składałem reklamacje ustną i pracownik banku
    sprawdzał co się stało, ale nic nie udało mu się wyjasnic. Wiem,
    ze pismo to co innego, ale w banku przylozyli sie do sprawdzenia, tym
    bardziej ze byli bardzo zdziwieni. Zaskakujace jest to, ze w Pekao
    /CKC/ nie odnotowano nawet proby obciązenia kart - NIC. W Pekao
    sugerowali problemy wewnętrzne w czeskim centrum rozliczeniowym.

    Dzieki za ciekawa uwage, Robert.

    Pozdrawiam,
    MARIO

  • 8. Data: 2006-08-29 21:40:56
    Od: Populares <n...@g...pl>

    k...@p...fm wrote:

    > Mialem problemy z platnoscia karta kredytowa MASTERCARD wydana
    > przez Pekao S.A. w Czechach. W hotelu traknsakcja nie chciala

    Miałem analogiczną sytuację i również z katą wydaną przez Pekao S.A.
    tylko, że było to zwykłe Maestro i w innych krajach (Singapur,
    Australia). Również próby rozrzucone w czasie, ponawiane itp. Karta
    działała za to w bankomatach. Pekao nie potrafiło wyjaśnić sprawy i
    uparcie twierdzili, że karta pownna działać, a jeżeli nie działała, to
    musiała być usterka po stronie sprzedawcy, terminala itp. Tylko, że
    ilość i rozrzut czasowo - przestrzenny prób raczej na to nie wskazywał.
    Bez problemu płaciłem za to w tych wszyskich punktach Visą Electron z
    mBanku.

  • 9. Data: 2006-08-29 22:50:14
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

> [...]
    > ilość i rozrzut czasowo - przestrzenny prób raczej na to nie wskazywał.
    > Bez problemu płaciłem za to w tych wszyskich punktach Visą Electron z

    czyli moj przypadek nie byl odosobniony...
    I tu pytanie do pozostalych Uczestnikow Forum: czy ktos jeszcze mial
    podobne problemy z platnosciami kartami wydanymi przez Pekao zagranica?

    MARIO

  • 10. Data: 2006-08-29 23:22:30
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik Mario napisał:

    > czyli moj przypadek nie byl odosobniony...
    > I tu pytanie do pozostalych Uczestnikow Forum: czy ktos jeszcze mial
    > podobne problemy z platnosciami kartami wydanymi przez Pekao zagranica?

    Jesli juz by się doszukiwać problemu, to w C&A na Kudammie w Berlinie
    nie dało się płacić Maestro. Nie było znaczka przy kasie, ale Maestro
    wydaje się w tym mieście najpewniejszą kartą i zdarzyło mi się płacić
    też w takim miejscu, gdzie nie było jej symbolu (New Yorker przy
    Alexanderplatz). Tak więc, do końca nie wiem, co było przyczyną.

    Raz też nie udało się też zapłacić w Edynburgu pomimo obecności znaczka.
    Ale to tylko w jednym sklepie - normalnie karta działała.