  • 1. Data: 2008-05-14 23:24:13
    Temat: Kolejny ZONK z Getinbankiem...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    [kładę przed panienką (o inicjałach IMB) to, co przysłano mi wraz
    z kartą kredytową GetinBanku; zowie się to 'Umowa o kartę kredytową
    GETIN Banku SA']
    ELC -- Proszę o ksero wniosku do tej karty i o ksero umowy.
    [szuka; znalazła]
    IMB -- Tylko wniosek czy wniosek i umowę?
    ELC -- Wniosek i umowę.
    [kseruje]
    IMB -- Proszę. Coś jeszcze?
    ELC -- Regulamin wydawania kart.
    [odchodzi, konsultuje się z kimś i wraca z regulaminem]
    IMB -- Proszę.
    [podaje; sprawdzam, czy jest mowa o tym, w jakim czasie bank
    przysyła kartę; nie ma o tym słowa -- może przysłać i sto lat
    po złożeniu wniosku, więc zostaje tylko odstąpienie od umowy]
    ELC -- Chcę wiedzieć, ile kosztuje odstąpienie od umowy o kartę
    kredytową w Getinbanku? I chcę tę odpowiedź mieć na piśmie.
    IMB -- Nie można już odstąpić. Można wypowiedzieć umowę.
    Piszemy wypowiedzenie?
    ELC -- Można odstąpić do 14 dni od daty otrzymania karty.
    IMB -- Od daty podpisania umowy, a umowa została podpisana 11 marca.
    [korzystając z chwili jej nieuwagi zabieram (ku jej spóźnionemu
    przerażeniu) kartkę (umowę), którą wcześniej położyłem przed nią;
    ma ochotę odebrać tę kartkę, ale jest szybka niczym błyskawica na
    slajdzie, więc ma drobne ;) trudności z odebraniem; jest w lekkim
    szoku -- coś ;) przecież utraciła... jest zdezorientowana i nie
    wie, co ma robić -- krzyczeć (w niebogłosy), czy bić mnie...
    może warto wezwać posiłki -- przez krótką chwilę szuka wzrokiem
    kogoś, z kim wcześniej konsultowała się w sprawie regulaminu...]
    ELC -- Można odstąpić do 14 dni od otrzymania karty, :)
    [czytam to z zabranej przed chwilą umowy; zaczyna się uspakajać...]
    o ile kartą nie zostały wykonane żadne operacje. w [małą literą] takim
    przypadku Bank zwraca Posiadaczowi opłatę za wydanie karty, o ile została
    pobrana, [przecinek jest] oraz ma prawo obciążyć Posiadacza kosztami
    poniesionymi w związku z wydaniem karty, określonymi w ,,Tabeli prowizji
    za czynności bankowe i opłat za inne czynności''.
    IMB -- 10 dni.
    [oho -- już można, ale tylko do 10 dni; wystarczyło zabrać umowę?]
    ELC -- 14 dni. :)
    [pokazuję jej tę (tylko co zabraną) umowę; czyta]
    IMB -- Nie można odstąpić. Można wypowiedzieć umowę.
    [atut -- przysłana mi umowa -- jest teraz w jej
    rękach, więc i stanowisko jest dla mnie niekorzystne?]
    ELC -- W tej umowie [którą trzyma w rękach ona, nie ja] jest napisane,
    że można odstąpić w ciągu 14 dni od otrzymania karty.
    Mogę to pani podkreślić. :)
    [umowa jest w jej rękach, więc poniekąd nie mogę, bo panienka
    nie zamierza umowy wypuszczać z ręki, pamiętając o tym, co
    niedawno miało miejsce...]
    Chcę wiedzieć, ile kosztuje odstąpienie. I chcę odpowiedź mieć
    na piśmie. Ile wynoszą te koszty, którymi bank może mnie obciążyć
    zgodnie z tabelą prowizji za czynności bankowe itd.
    IMB -- Nie można odstąpić.
    [czyta]
    Można odstąpić. Dać panu druk?
    [umowa jest nadal u niej]
    ELC -- Tak. Chcę wiedzieć, ile kosztuje odstąpienie od umowy.
    IMB -- Odstąpienie nic nie kosztuje.
    ELC -- A może pani powołać się na jakiś zapis?
    Bank powołuje się na tabelą prowizji za czynności bankowe...
    IMB -- Tutaj ma pan tabelę. Nie ma takiej pozycji.
    [podaje mi wąską karteluszkę; nigdzie nie ma tam
    takiego tytułu, jaki jest podany w umowie]
    ELC -- Ale w umowie bank powołuje się na ,,Tabelę prowizji
    za czynności bankowe i opłat za inne czynności''.
    I chcę otrzymać tę właśnie tabelę, nie inną.
    IMB -- A w internecie nie ma?
    ELC -- Nie ma, albo raczej -- ja nie widziałem.
    [panienka szuka; długo przegląda -- około dwóch minut;
    ja czytam/przeglądam ksero wniosku i ksero umowy -- to,
    co od niej otrzymałem na początku naszej ,,rozmowy'']
    IMB -- Tabela liczy sobie 30 stron.
    ELC -- Proszę mi ją wydrukować.
    IMB -- Nie mogę wydrukować, bo to 30 stron.
    ELC -- To chyba nie moja wina, że bank pisze takie długie tabele.
    [w domyśle -- pisze takie długie tabele, aby zmęczyć nimi
    swego ,,przeciwnika'' --> czytaj ,,szanownego klienta'']
    IMB -- Nie wydrukuję panu.
    [w międzyczasie konsultuje się z przełożoną]
    ELC -- I ja mam podjąć świadomą decyzję w oparciu o tabelę, której nie mogę
    przeczytać? Mam wyrazić swoją **wolę**? Albo mi pani wydrukuję tę
    tabelę, albo złoże doniesienie do prokuratury o popełnieniu przestępstwa.
    [byłem w tym ,,banku'' tuż po wizycie u adwokata i trochę mi
    z jego mowy pozostało, a adwokaci wszędzie widzą przestępstwa;
    'wola' od 'wolności' -- jak można być wolnym/wrazić_swą_wolę nieświadomie?
    co to za wolność? ograniczanie wolności raczej dozwolone nie jest...]
    Jak ja mam wyrazić świadomie swoją wolę bez możliwości zapoznania
    się z treścią tabeli, na którą bank powołuje się w umowie?
    [panienka z niezwykłą abominacją/niechęcią drukuje kilka stron tabeli;
    nie konsultuje już tego z nikim, chyba że telepatycznie]
    IMB -- To są strony dotyczące kart kredytowych oraz strona ze
    spisem treści i strona tytułowa.
    [przeglądam kartki; tytuł zgadza się z tym, co jest napisane w umowie;
    później jeszcze przejrzę całą tabelę, nie tylko podane mi kartki]
    ELC -- Teraz proszę to podstemplować.
    IMB -- Nie zrobię tego.
    ELC -- Jak to pani nie zrobi? Ja chcę mieć dowód na to, że otrzymałem te kartki
    tutaj.
    IMB -- Nie podstempluję.
    ELC -- To ja nie biorę. [w domyśle -- składam doniesienie do prokuratury]
    IMB -- Mogę podstemplować swoją pieczątką. Nie banku, lecz imienną.
    ELC -- Dobrze. I proszę podpisać się.
    [sprawdzam, czy dane z jej identyfikatora pasują do treści pieczątki; pasują]
    IMB -- Podstempluję panu tylko te strony.
    [pokazuje, które]
    ELC -- Dobrze.
    [dobre i tyle; zaraz (; poproszę ;) o to, aby podstemplowała pozostałe]
    IMB -- Proszę. [podaje mi; ja czytam]
    ELC -- Teraz proszę :) podstemplować pozostałe strony.
    [oddaję jej zszyte zszywaczem kartki]
    IMB -- Nie podstempluję.
    ELC -- Proszę :) [szept burzy ściany; im delikatniejszy -- tym potężniejszy]
    podstemplować.
    [stempluje, ale wyglądu jej twarzy żadne słowa nie oddadzą]
    IMB -- Coś jeszcze?
    ELC -- Na razie wystarczy. :)

    -=-

    Jakoś tak. :)

    Karta ma okres ;) 15 a otrzymałem ją przed tygodniem,
    więc mam jeszcze jeden tydzień na podjęcie decyzji. :)

    Ubezpieczenie (obowiązkowe) kosztuje 4.50 złotych miesięcznie.
    Jeśli kartą nie wykonam w miesiącu operacji (niechirurgicznych)
    na 100 złotych, bank obciąży mnie kwotą 5 złotych. :)

    Karta nie jest jeszcze aktywowana.

    -=-

    Fajny bank, nieprawdaż? :) (czytać --> fajny bank, co?)
    Franek Kimono ma u mnie krechę jak stąd do Kijowa. :)
    Inna sprawa, że ja nigdy Fronczewskiego nie lubiłem, :)
    choć do tej pory nie wiedziałem, dlaczego... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2008-05-15 05:33:11
    Temat: Re: Kolejny ZONK z Getinbankiem...
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Fajny bank, nieprawdaż? :) (czytać --> fajny bank, co?)
    > Franek Kimono ma u mnie krechę jak stąd do Kijowa. :)
    > Inna sprawa, że ja nigdy Fronczewskiego nie lubiłem, :)
    > choć do tej pory nie wiedziałem, dlaczego... :)
    bo Getin to taki McBank, dla ludzi, którzy chcą szybko, bez czytania
    (nie mówiąc już o rozumieniu) czegokolwiek. A później się dziwią, że ich
    wspaniały McBank ich wyrolował. Nie jest to uwaga pod adresem klientów,
    a raczej podkreślenie sposobu działania tego McBanku.

    Kilka wątków wyżej jest dyskusja na temat oszustów udzielających
    kredytów samochodowych Getinu. Można by jeszcze dorzucić kredyty
    hipoteczne Dombanku (czyli ten sam właściciel), gdzie prowizja za
    wcześniejszą spłatę kredytu dochodzi do 12%. Jaki inny bank ma tak
    wysoką prowizję? O najwyższym spreadzie ze wszystkich banków już nie ma
    nawet co wspominać...

  • 3. Data: 2008-05-15 08:51:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radek Wroclawski" 482bcb1e$...@n...home.net.pl

    > bo Getin to taki McBank, dla ludzi, którzy chcą szybko, bez czytania
    > (nie mówiąc już o rozumieniu) czegokolwiek. A później się dziwią, że ich
    > wspaniały McBank ich wyrolował. Nie jest to uwaga pod adresem klientów,

    No -- myślę, że nie pod adresem klientów. :)

> [...]

    > hipoteczne Dombanku (czyli ten sam właściciel), gdzie prowizja za
    > wcześniejszą spłatę kredytu dochodzi do 12%.

    Tylko ;) 12%. :) Od tego, co przedwcześnie spłacone czy od całego kredytu?
    Weźmy takie 150 tysięcy złotych -- 12% od tego to 18 tylko ;) tysięcy...
    Hipoteczne zazwyczaj są tanie, więc raczej ;) opłaca się wrzucić te
    pieniądze na jakąś lokatę/konto_oszczędzające. Ale zapewne delikwent
    spłacający przedwcześnie -- nie wie o tej prowizji. :)

    > Jaki inny bank ma tak wysoką prowizję? O najwyższym spreadzie
    > ze wszystkich banków już nie ma nawet co wspominać...

    A jaki jest w Getin i jaki w innych bankach?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2008-05-15 14:09:20
    Od: "corner" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>
    napisał w wiadomości news:g0fsb1$2cj$1@achot.icm.edu.pl...

    > Fajny bank, nieprawdaż? :) (czytać --> fajny bank, co?)
    > Franek Kimono ma u mnie krechę jak stąd do Kijowa. :)
    > Inna sprawa, że ja nigdy Fronczewskiego nie lubiłem, :)
    > choć do tej pory nie wiedziałem, dlaczego... :)

    Najbardziej dziwi mnie kwestia stemplowania. Czemu miało to służyć i co ci
    po karteczkach z imieniem i nazwiskiem pracownika?

  • 5. Data: 2008-05-15 15:38:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "corner" g0hgje$6r4$...@n...news.neostrada.pl

    > Najbardziej dziwi mnie kwestia stemplowania. Czemu miało to służyć i co ci
    > po karteczkach z imieniem i nazwiskiem pracownika?

    Wiem, z kim rozmawiałem? Mam dowód na to, że otrzymałem to z banku?
    (a więc i na to, że to nie jest moja wersja tabeli?) Niby brak daty
    na tych kartkach, ale ja do Getinbanku codziennie nie chodzę. :) Wg
    mnie -- tutaj akurat nie ma żadnej różnicy pomiędzy pieczątką banku
    i imienną, a jeśli już jakaś różnica jest, to na korzyść imiennej.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2008-05-15 18:45:56
    Od: "henning" <h...@N...gazeta.pl>

    i co z tego wynika ?
    poczules sie lepiej ?

    podpisales umowe nie interesujac sie ile ewentualnie kosztuje odstapienie itd.
    od umowy, o ile wogole cokolwiek kosztuje, a pozniej ... ?

    napisz co chciales ta cala sytuacja i komu udowodnic ?
    w sklepie tez wszystkiego zadasz na pismie ? mania przesladowcza ?

    pozdrawiam,

    henning

  • 7. Data: 2008-05-15 19:06:32
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "henning" g0i0d4$mld$...@i...gazeta.pl

    > i co z tego wynika ?

    Z czego?

    > poczules sie lepiej ?

    Tak. Zdjąłem buty i poczułem się lepiej. Skąd wiesz?

    > podpisales umowe nie interesujac sie ile ewentualnie kosztuje odstapienie itd.

    No... Fakt... Jakoś nie przyszło mi do głowy, aby odstępować,
    póki mnie nie oszukano... Mój błąd... Przyznaję...

    > od umowy, o ile wogole cokolwiek kosztuje, a pozniej ... ?

    A później co? Lub -- później niż?

    > napisz co chciales ta cala sytuacja i komu udowodnic ?

    Którą? Ja coś dowodziłem? Być może jakoś samo tak wyszło, jeśli coś
    dowodziłem ostatnio... Nie zamierzałem niczego dowodzić, więc jeśli
    widzisz jakiś dowód, to chyba nie panuję nad sobą... (albo Ty masz
    przewidzenia -- stawiam na to właśnie)

    > w sklepie tez wszystkiego zadasz na pismie ?

    Chyba tak: ceny, wagi czy masy, kraju producenta, składu
    (jeśli to coś do jedzenia) terminu ważności/przydatności
    czy jakoś tak... To źle?

    > mania przesladowcza ?

    Męczy Cię? I co -- szukasz u mnie pomocy?
    Chcesz namiaru na jakiegoś psychiatrę?
    Nie jestem medykiem -- nie mam o tym pojęcia...
    Może poproś o pomoc na grupie pl.sci.medycyna lub podobnej...
    Być może wygląda to tak, jakbym Cię chciał po prostu zbyć,
    ale jest naprawdę inaczej...

    > pozdrawiam,

    No... Zdrowia nigdy dosyć. Ja też życzę Ci zdrowia.
    Może z tą manią się mylisz, może wcale nie jesteś
    chory na żadną schizofrenię... Nie warto się załamywać
    i myśleć od razu o najgorszym... Tak mi się wydaje...

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2008-05-16 07:28:28
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > A jaki jest w Getin i jaki w innych bankach?
    Wartość spreadu:
    BPH - 8,7 grosza / CHF
    Multibank - 9,14 grosza / CHF
    PKO BP - 9,15 grosza / CHF
    Pekao - 9,64 grosza / CHF
    Deutsche Bank - 9,73 grosza / CHF
    Millennium - 9,75 grosza / CHF
    Dombank - 15,60 grosza / CHF

    Jak widać Dombank (Getin) jest droższy od wszystkich pozostałych banków
    o co najmniej 50%...

  • 9. Data: 2008-05-16 09:10:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radek Wroclawski" 482d379d$...@n...home.net.pl

    > Wartość spreadu:
    > BPH - 8,7 grosza / CHF
    > Multibank - 9,14 grosza / CHF
    > PKO BP - 9,15 grosza / CHF
    > Pekao - 9,64 grosza / CHF
    > Deutsche Bank - 9,73 grosza / CHF
    > Millennium - 9,75 grosza / CHF
    > Dombank - 15,60 grosza / CHF

    Dzięki. Czyli PKO BP nie wygląda wcale tak tragicznie.
    Zdumiewa mnie BPH (może jednak pójdę do nich po kartę)
    i dobrze wypada Multi.

    Ogólnie to i tak IMO za dużo. :) Ale taka jest nasza rzeczywistość.
    (że banki żyją z obrotu ;) pieniędzmi -- tanio kupić i drogo sprzedać)

    W Lukas nie mogli pojąć, dlaczego ja wolę banki, które nie narzucają
    prowizji itp., ale żyją autentycznie z obrotu pieniędzmi. Co to za bankier,
    który musi wydusić z klienta pieniądze? Dobry bank to taki, który ma niskie
    prowizje (lub wręcz zerowe) tanie kredyty i wysokie lokaty -- a jednak zarabia. :)

    > Jak widać Dombank (Getin) jest droższy od wszystkich pozostałych banków
    > o co najmniej 50%...

    Szybko zbudują sobie :) dom w takim układzie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2008-05-16 11:48:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:482d379d$1@news.home.net.pl...
    > Wartość spreadu:
    > BPH - 8,7 grosza / CHF
    > Multibank - 9,14 grosza / CHF
    > PKO BP - 9,15 grosza / CHF
    > Pekao - 9,64 grosza / CHF
    > Deutsche Bank - 9,73 grosza / CHF
    > Millennium - 9,75 grosza / CHF
    > Dombank - 15,60 grosza / CHF
    >
    > Jak widać Dombank (Getin) jest droższy od wszystkich pozostałych
    > banków o co najmniej 50%...

    BPH - 8,7 grosza / CHF - zgadza się, 8,71
    Multibank - 9,14 grosza / CHF - zgadza się
    PKO BP - 9,15 grosza / CHF - zgadza się
    Pekao - 9,64 grosza / CHF - zgadza się
    Deutsche Bank - 9,73 grosza / CHF - dziwny jakiś błąd - 6,22 gr/CHF
    Millennium - 9,75 grosza / CHF - zgadza się
    Dombank - 15,60 grosza / CHF - zgadza się

    dodałbym jeszcze:
    DB-PBC - 6,22
    Nordea - 7,88
    Fortis - 9,32