    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kolejny ZONK z Getinbankiem...
    Date: Thu, 15 May 2008 01:24:13 +0200

    [kładę przed panienką (o inicjałach IMB) to, co przysłano mi wraz
    z kartą kredytową GetinBanku; zowie się to 'Umowa o kartę kredytową
    GETIN Banku SA']
    ELC -- Proszę o ksero wniosku do tej karty i o ksero umowy.
    [szuka; znalazła]
    IMB -- Tylko wniosek czy wniosek i umowę?
    ELC -- Wniosek i umowę.
    [kseruje]
    IMB -- Proszę. Coś jeszcze?
    ELC -- Regulamin wydawania kart.
    [odchodzi, konsultuje się z kimś i wraca z regulaminem]
    IMB -- Proszę.
    [podaje; sprawdzam, czy jest mowa o tym, w jakim czasie bank
    przysyła kartę; nie ma o tym słowa -- może przysłać i sto lat
    po złożeniu wniosku, więc zostaje tylko odstąpienie od umowy]
    ELC -- Chcę wiedzieć, ile kosztuje odstąpienie od umowy o kartę
    kredytową w Getinbanku? I chcę tę odpowiedź mieć na piśmie.
    IMB -- Nie można już odstąpić. Można wypowiedzieć umowę.
    Piszemy wypowiedzenie?
    ELC -- Można odstąpić do 14 dni od daty otrzymania karty.
    IMB -- Od daty podpisania umowy, a umowa została podpisana 11 marca.
    [korzystając z chwili jej nieuwagi zabieram (ku jej spóźnionemu
    przerażeniu) kartkę (umowę), którą wcześniej położyłem przed nią;
    ma ochotę odebrać tę kartkę, ale jest szybka niczym błyskawica na
    slajdzie, więc ma drobne ;) trudności z odebraniem; jest w lekkim
    szoku -- coś ;) przecież utraciła... jest zdezorientowana i nie
    wie, co ma robić -- krzyczeć (w niebogłosy), czy bić mnie...
    może warto wezwać posiłki -- przez krótką chwilę szuka wzrokiem
    kogoś, z kim wcześniej konsultowała się w sprawie regulaminu...]
    ELC -- Można odstąpić do 14 dni od otrzymania karty, :)
    [czytam to z zabranej przed chwilą umowy; zaczyna się uspakajać...]
    o ile kartą nie zostały wykonane żadne operacje. w [małą literą] takim
    przypadku Bank zwraca Posiadaczowi opłatę za wydanie karty, o ile została
    pobrana, [przecinek jest] oraz ma prawo obciążyć Posiadacza kosztami
    poniesionymi w związku z wydaniem karty, określonymi w ,,Tabeli prowizji
    za czynności bankowe i opłat za inne czynności''.
    IMB -- 10 dni.
    [oho -- już można, ale tylko do 10 dni; wystarczyło zabrać umowę?]
    ELC -- 14 dni. :)
    [pokazuję jej tę (tylko co zabraną) umowę; czyta]
    IMB -- Nie można odstąpić. Można wypowiedzieć umowę.
    [atut -- przysłana mi umowa -- jest teraz w jej
    rękach, więc i stanowisko jest dla mnie niekorzystne?]
    ELC -- W tej umowie [którą trzyma w rękach ona, nie ja] jest napisane,
    że można odstąpić w ciągu 14 dni od otrzymania karty.
    Mogę to pani podkreślić. :)
    [umowa jest w jej rękach, więc poniekąd nie mogę, bo panienka
    nie zamierza umowy wypuszczać z ręki, pamiętając o tym, co
    niedawno miało miejsce...]
    Chcę wiedzieć, ile kosztuje odstąpienie. I chcę odpowiedź mieć
    na piśmie. Ile wynoszą te koszty, którymi bank może mnie obciążyć
    zgodnie z tabelą prowizji za czynności bankowe itd.
    IMB -- Nie można odstąpić.
    [czyta]
    Można odstąpić. Dać panu druk?
    [umowa jest nadal u niej]
    ELC -- Tak. Chcę wiedzieć, ile kosztuje odstąpienie od umowy.
    IMB -- Odstąpienie nic nie kosztuje.
    ELC -- A może pani powołać się na jakiś zapis?
    Bank powołuje się na tabelą prowizji za czynności bankowe...
    IMB -- Tutaj ma pan tabelę. Nie ma takiej pozycji.
    [podaje mi wąską karteluszkę; nigdzie nie ma tam
    takiego tytułu, jaki jest podany w umowie]
    ELC -- Ale w umowie bank powołuje się na ,,Tabelę prowizji
    za czynności bankowe i opłat za inne czynności''.
    I chcę otrzymać tę właśnie tabelę, nie inną.
    IMB -- A w internecie nie ma?
    ELC -- Nie ma, albo raczej -- ja nie widziałem.
    [panienka szuka; długo przegląda -- około dwóch minut;
    ja czytam/przeglądam ksero wniosku i ksero umowy -- to,
    co od niej otrzymałem na początku naszej ,,rozmowy'']
    IMB -- Tabela liczy sobie 30 stron.
    ELC -- Proszę mi ją wydrukować.
    IMB -- Nie mogę wydrukować, bo to 30 stron.
    ELC -- To chyba nie moja wina, że bank pisze takie długie tabele.
    [w domyśle -- pisze takie długie tabele, aby zmęczyć nimi
    swego ,,przeciwnika'' --> czytaj ,,szanownego klienta'']
    IMB -- Nie wydrukuję panu.
    [w międzyczasie konsultuje się z przełożoną]
    ELC -- I ja mam podjąć świadomą decyzję w oparciu o tabelę, której nie mogę
    przeczytać? Mam wyrazić swoją **wolę**? Albo mi pani wydrukuję tę
    tabelę, albo złoże doniesienie do prokuratury o popełnieniu przestępstwa.
    [byłem w tym ,,banku'' tuż po wizycie u adwokata i trochę mi
    z jego mowy pozostało, a adwokaci wszędzie widzą przestępstwa;
    'wola' od 'wolności' -- jak można być wolnym/wrazić_swą_wolę nieświadomie?
    co to za wolność? ograniczanie wolności raczej dozwolone nie jest...]
    Jak ja mam wyrazić świadomie swoją wolę bez możliwości zapoznania
    się z treścią tabeli, na którą bank powołuje się w umowie?
    [panienka z niezwykłą abominacją/niechęcią drukuje kilka stron tabeli;
    nie konsultuje już tego z nikim, chyba że telepatycznie]
    IMB -- To są strony dotyczące kart kredytowych oraz strona ze
    spisem treści i strona tytułowa.
    [przeglądam kartki; tytuł zgadza się z tym, co jest napisane w umowie;
    później jeszcze przejrzę całą tabelę, nie tylko podane mi kartki]
    ELC -- Teraz proszę to podstemplować.
    IMB -- Nie zrobię tego.
    ELC -- Jak to pani nie zrobi? Ja chcę mieć dowód na to, że otrzymałem te kartki
    tutaj.
    IMB -- Nie podstempluję.
    ELC -- To ja nie biorę. [w domyśle -- składam doniesienie do prokuratury]
    IMB -- Mogę podstemplować swoją pieczątką. Nie banku, lecz imienną.
    ELC -- Dobrze. I proszę podpisać się.
    [sprawdzam, czy dane z jej identyfikatora pasują do treści pieczątki; pasują]
    IMB -- Podstempluję panu tylko te strony.
    [pokazuje, które]
    ELC -- Dobrze.
    [dobre i tyle; zaraz (; poproszę ;) o to, aby podstemplowała pozostałe]
    IMB -- Proszę. [podaje mi; ja czytam]
    ELC -- Teraz proszę :) podstemplować pozostałe strony.
    [oddaję jej zszyte zszywaczem kartki]
    IMB -- Nie podstempluję.
    ELC -- Proszę :) [szept burzy ściany; im delikatniejszy -- tym potężniejszy]
    podstemplować.
    [stempluje, ale wyglądu jej twarzy żadne słowa nie oddadzą]
    IMB -- Coś jeszcze?
    ELC -- Na razie wystarczy. :)

    -=-

    Jakoś tak. :)

    Karta ma okres ;) 15 a otrzymałem ją przed tygodniem,
    więc mam jeszcze jeden tydzień na podjęcie decyzji. :)

    Ubezpieczenie (obowiązkowe) kosztuje 4.50 złotych miesięcznie.
    Jeśli kartą nie wykonam w miesiącu operacji (niechirurgicznych)
    na 100 złotych, bank obciąży mnie kwotą 5 złotych. :)

    Karta nie jest jeszcze aktywowana.

    -=-

    Fajny bank, nieprawdaż? :) (czytać --> fajny bank, co?)
    Franek Kimono ma u mnie krechę jak stąd do Kijowa. :)
    Inna sprawa, że ja nigdy Fronczewskiego nie lubiłem, :)
    choć do tej pory nie wiedziałem, dlaczego... :)

    --