  • 1. Data: 2003-08-06 16:43:38
    Temat: Klauzula Multibanku
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    W projekcie umowy o kredyt hipoteczny Multibanku znalazlem taki oto kwiatek:

    "$ 15 pkt 4
    Kredytobiorca zobowiazuje sie ponadto, iz w okresie do pelnej splaty
    zobowiazan nie bedzie bez uprzedniej zgody Banku wyrazonej na pismie:
    1/ zaciagac kredytów/pozyczek (...) "

    Ktos spotkal sie juz z tym curiosum? Negocjowal w sprawie tego punktu? Toz
    to absurd, by ktos na kilkanascie lat ograniczal moje prawa.
    Czy istnieje moze jakies orzecznictwo w tym aspekcie? Dzieki za wszelkie
    podpowiedzi.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    "Jesteś dzieckiem Usenetu, masz prawo być tutaj"

  • 2. Data: 2003-08-06 17:02:30
    Temat: Re: Klauzula Multibanku
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

> [...]
    Toz
    > to absurd, by ktos na kilkanascie lat ograniczal moje prawa.

    Negocjować mozesz spróbowac. Jaki będzie efekt to inna sprawa. Czy jest
    to curiosum ? Nie bank udziela Ci dużego kredytu na długi okres czasu i
    chce miec jakies gwarancje /chociazby takie/ ze twoja zdolnosc kredytowa
    nie spadnie razaco bez jego wiedzy i zgody.

    Adam

  • 3. Data: 2003-08-06 19:22:58
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chce miec jakies gwarancje /chociazby takie/ ze twoja zdolnosc kredytowa
    > nie spadnie razaco bez jego wiedzy i zgody.

    Inne banki nie maja takiej klauzuli w umowie. A poza tym pomysl o
    konsekwencjach tego paragrafu.
    NIE WOLNO wziac ci kredytu refinansowego.
    Nie wolno ci korzystac z obcych kart kredytowych.
    Nie wolno ci pozyczyc 500 zl od tescia.
    Przez kilkanascie lat jestes ubezwlasnowolniony.

    Gwarancje co do mojej wyplacalnosci powinien miec ten drugi bank, w którym
    bede pózniej sie ubiegal o inny kredyt. I to on powinien ocenic moja
    wiarygodnosc w swietle splacania kredytu hipotecznego.

  • 4. Data: 2003-08-06 19:40:54
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Lesio5" <I...@w...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie wolno ci korzystac z obcych kart kredytowych.
    > Nie wolno ci pozyczyc 500 zl od tescia.
    > Przez kilkanascie lat jestes ubezwlasnowolniony.

    E, tam. To nie prawda. Możesz robić, co Ci się tylko podoba, ale musisz mieć
    świadomość, że bank będzie mógł wówczas wypowiedzieć Ci umowę.
    Szczególnie idiotyczny jest tu argument zakazu brania kredytu refinansowego.
    Pomyśl czemu...
    Zresztą 500 zł od teścia jest równie poważne...

    > Gwarancje co do mojej wyplacalnosci powinien miec ten drugi bank, w którym
    > bede pózniej sie ubiegal o inny kredyt. I to on powinien ocenic moja
    > wiarygodnosc w swietle splacania kredytu hipotecznego.

    Mylisz się. Dla banku, który udzielił Ci długoterminowego kredytu jest tak
    samo ważne jaką masz zdolność kredytową w chwili brania kredytu jak i za
    rok, dwa, pięć czy dziesięć, bo jej znaczne pogorszenie może zaowocować
    brakiem spłat. A zasadą jest, że im szybciej bank się dowie o Twoich
    ewentualnych problemach, tym większą ma szansę na odzyskanie pożyczonych
    pieniędzy.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2003-08-06 20:27:43
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

> [...]
    refinansowego.
    > Pomyśl czemu...
    > Zresztą 500 zł od teścia jest równie poważne...

    To jest interpretacja zapisu umowy. Zgodnie z tym warunkiem nie moge wykonac
    powyzszych czynnosci bez zgody banku by nie narazac sie na zerwanie umowy.
    Czynnosci sa oczywiscie starannie dobrane ad absurdum. Dlatego ten punkt
    jest paranoiczny.

    Ale fakt, ze nie moge wziac dodatkowego kredytu na wykonczenie mieszkania
    mnie juz nie smieszy. A tego wlasnie zabrania mi cytowany paragraf umowy.

  • 6. Data: 2003-08-07 07:58:22
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 6 Aug 2003 21:40:54 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

> [...]
    >brakiem spłat. A zasadą jest, że im szybciej bank się dowie o Twoich
    >ewentualnych problemach, tym większą ma szansę na odzyskanie pożyczonych

    o problemach?! A dlaczego inny kredyt (choćby wspomniana karta
    kredytowa) ma zaraz oznaczać problemy? Dopóki spłacamy raty zgodnie z
    umową, to co bank obchodzi czy się zadłużamy gdzie indziej? A może
    następnym krokiem będzie zakaz upijania się whiskey z Kentucky, bo to
    drogie świństwo i może nam zabraknąć kasy dla banku? :-) A może zakaz
    zmiany pracy na niżej płatną?

    Socjaliści starają się nam wmówić, że człowiek samodzielnie - bez
    urzędnika i bez "paragrafów" - nie może żyć, ale wierzyć w to nie ma
    powodów...

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2003-08-07 08:17:39
    Od: "" <f...@w...pl>

    > Inne banki nie maja takiej klauzuli w umowie.

    Mają - znam przynajmniej 3 takie:
    ING
    Pekao
    Fortis

  • 8. Data: 2003-08-07 08:47:26
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mają - znam przynajmniej 3 takie:
    > ING
    > Pekao
    > Fortis

    Jakis cytat moze?
    I poza tym subtelna róznica: czy "poinformowac", czy "poprosic o zgode na
    pismie" - bo to jest zasadnicza róznica.

  • 9. Data: 2003-08-07 08:49:29
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > następnym krokiem będzie zakaz upijania się whiskey z Kentucky, bo to
    > drogie świństwo i może nam zabraknąć kasy dla banku? :-) A może zakaz

    Zmiany w wysokosci zarobków moga stanowic podstawe do wypowiedzenia umowy
    przez Multibank.

  • 10. Data: 2003-08-07 15:04:54
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    Lesio5 <I...@w...peel> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > Zmiany w wysokosci zarobków moga stanowic podstawe do wypowiedzenia umowy
    > przez Multibank.

    A jaki to ma sens - zmniejszają się Twoje dochody, więc jest ryzyko że nie
    dasz rady spłacić w terminie, w takim razie masz nam spłacić natychmiast
    całą sumę?

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków