  • 81. Data: 2014-10-27 21:20:21
    Temat: Re: Kij w bary mbanku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Wszystko jedno dopóki nie użyte dzięki temu środki zostawisz na
    >koncie 0%.
    >Jak nie to różnica jest - owszem obecnie nie duża, ale kilka lat temu
    >to według moich szacunków każdy zakup kartą kredytową a nie debetową
    >to tak jakby dostać 0,5% zwrotu.

    Ale my nie o tym jaka roznica, tylko o tym czy warunki za "darmowe
    bankomaty" sa uciazliwe czy nie.
    Dla Ciebie sa kompletnie nieuciazliwe, bo akurat mozna limit wyrobic
    kredytowka :-)

    A co do oplacalnosci ...
    a) 0.5% od srednich miesiecznych wydatkow, strasznie duzo, straszny
    grzech tak marnowac,
    b) teraz juz blizej 0.3%
    c) wyliczenia prawdziwe, o ile cale oszczednosci trzymasz na
    latwodostepnym produkcie, z ktorego mozesz je przed GP pobrac,
    d) i jak sie nie zapomnisz, bo kazde spoznienie, chocby z winy
    "konserwacja 2 dni" moze zysk zamienic zamienic w strate
    e) no i my tu o bankomatach, wiec zakladam ze pewna sume na koncie
    trzymamy w gotowosci, to mozna i w ramach niej manipulowac debetowka,
    f) tu mowa o 100-200zl wydatkow, to mozesz sobie zaplanowac wydatek na
    koniec miesiaca i bedzie cie to kosztowalo ~40gr.
    g) kredytowka kosztuje, choc akurat w mbanku im wieksze wydatki nia,
    tym wieksza szansa na zwolnienie z oplaty.

    >Jeszcze większa oszczędność wystąpi jak masz wybór - zakup kredytówką
    >a debetówką w kredyt w rachunku (oczywiście mówię o sytuacji spłaty
    >KK w GP).

    No nie, bo jak masz wybor, to masz pieniadze na koncie i one nie
    procentuja. A jak procentuja - to nie masz wyboru :-P

    J.

  • 82. Data: 2014-10-27 21:25:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-10-27, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Nie dostrzegasz różnicy między płaceniem swoimi pieniędzmi a pieniędzmi
    > banku?

    Przy obecnym poziomie lokat? Ani trochę ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 83. Data: 2014-10-28 13:09:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale my nie o tym jaka roznica, tylko o tym czy warunki za "darmowe
    > bankomaty" sa uciazliwe czy nie.

    Nie chce mi się sprawdzać, ale wydaje mi się, że odnoga w której jesteśmy
    dotyczy też tej różnicy.

    > No nie, bo jak masz wybor, to masz pieniadze na koncie i one nie
    > procentuja. A jak procentuja - to nie masz wyboru :-P

    Nie rozumiesz. Nie masz pieniędzy na koncie, ale masz pewność, że przed
    terminem spłaty będziesz miał.
    Jak płacisz kredytówką to nic nie kosztuje, a jak w debet to rzędu 12% w
    skali roku.
    P.G.

  • 84. Data: 2014-10-28 15:08:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie rozumiesz. Nie masz pieniędzy na koncie, ale masz pewność, że
    >przed terminem spłaty będziesz miał.
    >Jak płacisz kredytówką to nic nie kosztuje, a jak w debet to rzędu
    >12% w skali roku.

    To wtedy, jak nie masz pieniedzy i jedziesz na krawedzi (choc mozesz
    miec np duze inwestycje na gieldzie).
    Jak masz, a IMO cos tam zawsze powinien czlowiek miec pod reka, to
    jest kwestia ze leza sobie na koncie i czekaja na wydanie debetowka,
    albo mozesz je jakos ulokowac zeby procentowaly ... ale wtedy na 2-4%
    a nie na 12 :-(

    Banki tez zreszta wiedza o tym kredycie i tez go licza. Jak starcza z
    prowizji to swietnie, jak nie bedzie starczac, to pomysla o innych
    oplatach - czy to za karte kredytowa, czy % od platnosci itp.
    Na swiecie chyba zyja z % od zadluzenia - bo ludzie nie splacaja w GP.
    U nas obecnie stopy niskie, a prowizje od sklepow tez niskie ... no
    ciekawe czy sie utrzymaja te darmowe kredytowki.

    Tak czy inaczej to drobne kwoty i w dodatku w mbanku bez znaczenia
    ktora karta placisz.

    J.

  • 85. Data: 2014-10-31 20:56:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 22 Oct 2014 14:15:15 +0200, Czarek Grądys
    <c...@w...onet.pl> wrote:

    >Myślę, że trzeba się spieszyć, już na jakimś forum przeczytałem, że przy
    >rozwiązywaniu umowy robią trudności, że im się podpis niezgadza z wzorem
    >i za weryfikacje każą sobie płacić,
    Idziesz do oddziału i za jednym zamachem składasz nowy wzór podpisu i
    podpisujesz dyspozycje wypowiedzenia umowy.

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl