  • 1. Data: 2005-02-02 10:19:22
    Temat: Kiedy waluty zaczną drożeć ?
    Od: "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl>

    Witajcie...
    Czekam na decyzję kredytową. Po analizie zdecydowałem się na kredyt
    hipoteczny w CHF.
    Ale CHF tanieje.... bardzo.... czy ten trend się w końcu odwróci..mam
    miesiąc czasu na załatwienie formalności.
    A może bedzie dalej taniał i trzeba wziąć juz....
    To wszystko to chyba jak wróżenie z fusów :(

    Pozdrawiam
    CODI

  • 2. Data: 2005-02-02 11:16:19
    Temat: Re: Kiedy waluty zaczną drożeć ?
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ctq9c5$b0b$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > miesiąc czasu na załatwienie formalności.
    > A może bedzie dalej taniał i trzeba wziąć juz....
    > To wszystko to chyba jak wróżenie z fusów :(

    dokladnie masz racje, to wrozenie w fusow. Gdybys spekulowal sobie jako
    daytrader, to byloby ci wsjo rawno, bo moglbys na biezaco reagowac na
    zmiany. Niestety ty masz konkretna date uruchomienia kredytu. Na twoim
    miejscu wiec bym nie spekulowal, tylko zagwarantowal sobie dzis kursy
    wymiany CHF/PLN na date za 30 dni i spal spokojnie, ze nie zabraknie ci
    zlotowek dla developera, gdy bank zamieni CHF na PLN.

    Teraz spot Chf/Pln masz 2,6105/2,6135 Forward na 30 dni bedziesz miec 210
    pips wyzej (okolo 7 pips na dzien). Wiec juz dzis mozesz sobie zagwarantowac
    kurs sprzedazy CHF na 2,6315. Od tego musisz odjac niestety olbrzymia marze
    banku siegajaca 5-6 groszy w obie strony od rynku. Czyli moglbys liczyc na
    2,5815.

    Tyle masz pewne na 100% :)) Jesli chcesz wiecej, to musisz sie liczyc z tym,
    ze spekulacja moze sie nie udac, i ze spot za 30 dni bedzie nizej niz
    biezacy Forward 30 dni. ;))

    Decyzja nalezy zawsze do Ciebie. Ale ja bym nie spekuilowal, tylko bral co
    jest

    Malin

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2005-02-02 17:35:36
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Jacku, a mógłbyś to dla nas przełożyć na język polski obiegowy? Bo to co
    piszesz jest pasjonujące, ale brzmi podobnie jak tłumaczenia mechanika z ASO
    po przeglądzie albo lekarza przed planowaną operacją.

    T.

  • 4. Data: 2005-02-02 17:52:22
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W styczniu zaczna drozec.

    W którym styczniu? W tym co padnie KB :-D ?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 5. Data: 2005-02-02 17:53:14
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Tomasz Nowicki napisał:

> [...]
    > piszesz jest pasjonujące, ale brzmi podobnie jak tłumaczenia mechanika z ASO
    > po przeglądzie albo lekarza przed planowaną operacją.

    Bartol

  • 6. Data: 2005-02-02 18:17:50
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > W którym styczniu? W tym co padnie KB :-D ?

    No, w tym co zaczna drozec. KB nic do tego. I tak padnie.

    Bartol

  • 7. Data: 2005-02-02 18:35:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Glenn napisała:

    > W którym styczniu? W tym co padnie KB :-D ?

    w przeciętnym statystycznie,
    ten był wyjątkowo felerny, jeśli chodzi o sprawdzalność statystyk,
    'efekt stycznia' był w grudniu, złoty złośliwie się nie osłabił ...
    ... a ja nigdy w styczniu nie miałem ręki w gipsie ;-)

  • 8. Data: 2005-02-03 18:53:34
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> wrote in message

    > W styczniu zaczna drozec.

    A może w lutym? Zwłaszcza dzisiaj to widać :)

    T.

  • 9. Data: 2005-02-04 11:19:52
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    ASO
    > po przeglądzie albo lekarza przed planowaną operacją.

    Kolega zamiast brac kurs z danej chwili i sie nie martwic, wolal
    zaspekulowac czekajc na lepszy kurs. i chyba mu sie to nie udalo. To byl
    swietny przyklad na to, iz majac miesiac do realizacji paltnosci nie powinno
    sie spekulowac, tylko brac co jest w danej chwili i spac spokojnie.
    Spekulacja pod presja uplywajacego czasu najczesciej konczy sie
    iepowodzeniem.

    a koledze mowilem, by sobie zagwarantowal dzis (dwa dni temu) kurs wymiany
    Chf /Pln na miesiac na przod. Zadna filozofia.

    Dzis juz ten gwarantowany kurs jest nizej, ale ciagle okolo 2 grosze powyzej
    kursu dzisiejszego natychmiastowej wymiany. Jak znam zycie, to kolega bedzie
    czekac do ostatniego dnia i wreszcie uruchomi kredyt w samym dolku, bo taka
    jest zlosliwosc rzeczy martwych ;-)

    Malin

  • 10. Data: 2005-02-04 11:58:09
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Bartol Partol wrote in message ...

    >No, w tym co zaczna drozec. KB nic do tego. I tak padnie.

    Cos wiecie wiecej o Kredyt Banku? Czy to jakis zart?
    Arek