  • 11. Data: 2005-02-04 12:01:33
    Temat: Re: Kiedy waluty zaczną drożeć ?
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Cos wiecie wiecej o Kredyt Banku? Czy to jakis zart?

    Glenn, zartowalas?

    Bartol

  • 12. Data: 2005-02-04 12:35:35
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Arek wrote:
    > Cos wiecie wiecej o Kredyt Banku? Czy to jakis zart?

    Ta taka przepowiednia Bartola:

    W wersji pierwszej miał paść w styczniu 2004 roku.

    W wersji aktualnej dalej ma paść w styczniu tylko rok jeszcze nie jest
    znany :-)

    reik.

  • 13. Data: 2005-02-04 13:37:26
    Od: "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:ctvlmn$s7k$1@news.onet.pl...

    > Dzis juz ten gwarantowany kurs jest nizej, ale ciagle okolo 2 grosze
    > powyzej
    > kursu dzisiejszego natychmiastowej wymiany. Jak znam zycie, to kolega
    > bedzie
    > czekac do ostatniego dnia i wreszcie uruchomi kredyt w samym dolku, bo
    > taka
    > jest zlosliwosc rzeczy martwych ;-)

    No cóz mój bank udziela mi kredyt zgodnie z kursem w dniu uruchomienia. Więc
    i tak nie mam na to wiekszegpo wpływu.
    Miałem jedynie nadzieję na jakiś trend :)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2005-02-04 16:26:42
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl> wrote in message

    > No cóz mój bank udziela mi kredyt zgodnie z kursem w dniu uruchomienia.
    > Więc i tak nie mam na to wiekszegpo wpływu.
    > Miałem jedynie nadzieję na jakiś trend :)

    Jackowi chodziło o to, że mogłeś sobie zminimalizować ryzyko wykupując
    odpowiedni instrument finansowy - rodzaj "zakładu" o to, że w dniu
    przeliczenia kredytu kurs będzie dla ciebie korzystny (albo, innym i słowy,
    rodzaj polisy ubezpieczeniowej). W razie, gdyby nie był korzystny, to druga
    strona transakcji wypłaca ci rekompensatę, jeśli zaś będzie korzystny - to
    ty dzielisz się zyskiem. Tak czy siak - jesteś do przodu. Pewnikiem coś
    namieszałem w szczegółach, ale tyle zdołałem zrozumieć z wypowiedzi Jacka,
    który nie pierwszy raz raczy nas raczyć mową "klonów" :))). Tego rodzaju
    transakcje stosują rutynowo duże podmioty finansowe dla zabezpieczenia się
    przed ryzykiem kursowym, ale teoretycznie maluczcy też mogą.

    T.

  • 15. Data: 2005-02-04 16:44:20
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > No cóz mój bank udziela mi kredyt zgodnie z kursem w dniu uruchomienia.
    Więc
    > i tak nie mam na to wiekszegpo wpływu.
    > Miałem jedynie nadzieję na jakiś trend :)

    Alez oczywiscie ze masz wplyw! W dniu zlozenia wniosku i wyliczenia kwoty
    CHF kredytu od razu otwierasz krotka pozycje w CHF/PLN (forward w twoim
    banku lub futures na WGT) i spokojnie czekasz az Ci uruchomia kredyt. Jesli
    kurs Chf/Pln w dniu uruchomienia spadnie 10 groszy, to dokladnie tyle samo
    zarobisz na krotkiej pozycji w futures. Jesli kurs pojdzie do gory, to
    sytuacja odwrotna. Wiecej zotych po przeliczeniu z CHF na PLN ale strata na
    kontrakcie futures.

    W kazdym razie w dniu zlozenia wniosku i ustalenia kwoty kredytu w CHF juz
    mozesz spac spoojnie, ze zabraknie ci Zlotowek po wyplacie transzy

    Malin

  • 16. Data: 2005-02-04 16:47:38
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > transakcje stosują rutynowo duże podmioty finansowe dla zabezpieczenia się
    > przed ryzykiem kursowym, ale teoretycznie maluczcy też mogą.

    Faktycznie chyba czasami zuywam zbyt trudnych slow. Hmmm... ale jedna uwaga.
    Wykupic instrument finansowy, to znaczy kupic opcje - cos jak Auto-Casco,
    ktore przepada, gdy nic zlego sie Tobie nie stanie.

    Natomiast ja myslalem o sprzedaniu waluty CHF za Zlote na termin, czyli
    otwarcie krotkiej pozycji w futures Chf/Pln. To jest transakcja
    "bezkosztowa" . Placi sie jedynie drobne prowizje maklerskie od wykonania
    transakcji.

    Malo tego. Jako, ze stopy % w Polsce sa wyzsze niz stopy % w szwajcarii, to
    kurs przyszly Chf/Pln jest wyzszy niz kurs biezacy. I mniej wiecej wynosi o
    2 grosze powyzej kursu biezacego, jesli transakcja ma byc rozliczona za
    miesiac.

    Malin

  • 17. Data: 2005-02-04 17:06:35
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> wrote in message

    > Faktycznie chyba czasami zuywam zbyt trudnych slow. Hmmm... ale jedna
    > uwaga.

    Nie tyle trudnych słów, co slangowych zwrotów. Czasem nie da się inaczej,
    ale wówczas dobrze jest objaśnić to i owo.
    BTW transakcje typu futures chyba jednak dotyczą nieco większych kwot niż
    kilkadziesiąt tysięcy zł, czy się mylę?

    T.

  • 18. Data: 2005-02-04 20:47:12
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale wówczas dobrze jest objaśnić to i owo.
    > BTW transakcje typu futures chyba jednak dotyczą nieco większych kwot niż

    Zaczynaja sie juz od 10 tys Usd, Chf lub Eur na WGT. Nasz broker GFT pozwala
    robic transakcje nierzeczywiste juz od ... UWAGA 10$ ;-) Slownie 10 dolarow
    amerykanskich.

    Malin