  • 1. Data: 2005-02-02 05:23:24
    Temat: Sygma Bank w Polsce
    Od: "ferdzi" <f...@N...pl>

    Kolejny detalista

    Francuski Sygma Bank rozpoczął działalność. Będzie konkurować o klientów
    detalicznych. Polakom chce sprzedawać karty kredytowe i pożyczać pieniądze.

    Francuzi, a dokładnie grupa LaSer, są w Polsce od 1992 r. Jako firma Finplus
    byli wydawcą kart kredytowych Praktiker, Optimum Pro i Bricomarche oraz kart
    funkcjonujących w sieci Galia (akceptowanych m.in. w Géancie, Nomi,
    Renaulcie, Indeco, Klerze). - Wydaliśmy już ponad 230 tys. kart
    kredytowych - mówi Stephan Guglieri, prezes Finplusa i jednocześnie dyrektor
    generalny Sygma Bank Polska.

    W ubiegłym roku Francuzi podjęli decyzję o rozpoczęciu działalności w Polsce
    jako oddział francuskiego Sygma Banque Societe Anonyme (też należy do grupy
    LaSer). Spółka Finplus przeniosła swoją działalność do oddziału banku.

    Sygma Bank Polska będzie nie tylko wydawał karty kredytowe. W banku już
    można wziąć pożyczkę gotówkową na telefon oraz kredyt ratalny.

    Właścicielem Sygma Bank Polska jest francuska grupa LaSer. Pracuje w niej
    blisko 6 tys. osób w ośmiu europejskich państwach. LaSer ma ponad 10 mln
    klientów, współpracuje z ponad 350 firmami partnerskimi w Europie. Natomiast
    udziałowcem LaSer jest Galleries Lafayette Group.

    Francuzi są drugim bankiem, który po wejściu Polski do Unii Europejskiej
    zdecydował się otworzyć oddział. Pierwszy był Handelsbanken. Szwedzi
    zdecydowali o otworzeniu oddziału i przeniesieniu do niego całej
    działalności z wcześniej prowadzonej spółki.

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050202/e
    konomia/ekonomia_a_17.html

  • 2. Data: 2005-02-02 06:41:05
    Temat: Re: Sygma Bank w Polsce
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    ani słowa o VW Bank? Dziwne.

    --
    adres antyspamowy ROT 13

  • 3. Data: 2005-02-03 17:32:31
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "ferdzi"
    > Właścicielem Sygma Bank Polska jest francuska grupa LaSer.

    > Francuzi są drugim bankiem, który po wejściu Polski do Unii
    > Europejskiej zdecydował się otworzyć oddział.

    albo powstała spólka Sygma Bank Polska albo Sygma ma w Polsce Oddzial
    Teraz banki nie musza wystepowac do NBP po licencje na prowadzenie
    dzialalnosci bankowi i troche to dziwne - wg mnie to wygląda na społkę
    a nie na oddział

    parę miesięcy temy czytałem w computerworl artykuł o tym jak polskie
    odpowiedniki banków zachodnich będą się asymilowały z "oryginałem" -
    wyszło na to że najprościej będzie jak banki zachodnie wykupią spólkę
    polską.
    pożyjemy, zobaczymy
    *** blad ***

  • 4. Data: 2005-02-03 23:14:09
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    blad wrote:
> [...]
    > odpowiedniki banków zachodnich będą się asymilowały z "oryginałem" -
    > wyszło na to że najprościej będzie jak banki zachodnie wykupią spólkę
    Zapraszam:
    www.sygmabank.pl

  • 5. Data: 2005-02-04 19:01:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:
> [...]
    > Teraz banki nie musza wystepowac do NBP po licencje na prowadzenie
    > dzialalnosci bankowi i troche to dziwne - wg mnie to wygląda na społkę

    Juz dzialali wczesniej - teraz przeniesiono majatek:
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,8774

    Zadbaj o swoje pieniądze!