  • 1. Data: 2005-02-02 09:56:28
    Temat: Firma zarejestrowana zagranica - konto w PL - ktory bank?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,
    Czy ktos z Grupowiczow orientuje sie, ktory bank oferuje interesujace warunki
    i umozliwia nieskomplikowane (bez notariuszy, przysieglych tlumaczy,
    itp.,itd.) otworzenie konta firmowego w Polsce dla firmy zarejestrowanej
    zagranica?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-02-03 00:55:21
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > i umozliwia nieskomplikowane (bez notariuszy, przysieglych tlumaczy,
    > itp.,itd.) otworzenie konta firmowego w Polsce dla firmy zarejestrowanej

    Fortis? Ale bez przysieglego tlumaczenia (oraz notarialnie potwierdzonego
    pelnomocnictwa do otworzenia rachunku - jesli otwierasz w imieniu firmy i
    nie jestes jej wlascicielem) raczej nic nie zdzialasz w zadnym banku.

    Btw: ostatnio Citi w w/w przypadku nie chce otwierac konta - kiedys mozna
    bylo bez problemu, teraz juz nie...

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 3. Data: 2005-02-03 15:12:37
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Fortis? Ale bez przysieglego tlumaczenia (oraz notarialnie potwierdzonego
    > pelnomocnictwa do otworzenia rachunku - jesli otwierasz w imieniu firmy i
    > nie jestes jej wlascicielem) raczej nic nie zdzialasz w zadnym banku.

    Ok, ale jesli jestem wspolwlascicielem firmy i otwieram w jej imieniu
    rachunek, a dodatku wszystkie dokumenty sa w jezyku angielskim, to tez jest
    trudno?
    Czy to notarialne potwierdzenie musi pochodzic z kraju, w ktorym
    zarejestrowana jest spolka, czy moze byc potwierdzone przez polskiego notariusz?

    > Btw: ostatnio Citi w w/w przypadku nie chce otwierac konta - kiedys mozna
    > bylo bez problemu, teraz juz nie...

    Citi w ogole nie chce otwierac rachunkow zagranicznym firmom?

  • 4. Data: 2005-02-04 01:25:25
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > Czy to notarialne potwierdzenie musi pochodzic z kraju, w ktorym
    > zarejestrowana jest spolka, czy moze byc potwierdzone przez polskiego

    Nie rozpisujac sie - dokumenty firmy musza byc przetlumaczone na j.polski
    przez przysieglego. Jesli w dokumentach rejestracyjnych firmy nie jestes
    wymieniony jako wlasciciel/wspolwlasciciel to wymagane jest pelnomocnictwo
    (ogolne lub szczegolowe - np. do otwarcia w imieniu firmy rachunku).
    Przetlumaczone pelnomocnictwo musi zostac potwierdzone notarialnie (oraz
    potwierdzone np. przez ambasade kraju osoby ktora owe pelnomocnictwo
    ustanowila).

    > Citi w ogole nie chce otwierac rachunkow zagranicznym firmom?

    Ztcw to w chwili obecnej nie. Znam zagraniczne firmy ktore maja oraz firmy
    ktore ostatnimi czasy chcialy otworzyc i im odmowiono. Polecam Fortisa lub
    BzWbk.

    Pozdr.,
    Piotr