    From: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kiedy waluty zaczną drożeć ?
    Date: Wed, 2 Feb 2005 12:16:19 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@ajd158.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ctq9c5$b0b$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witajcie...
    > Czekam na decyzję kredytową. Po analizie zdecydowałem się na kredyt
    > hipoteczny w CHF.
    > Ale CHF tanieje.... bardzo.... czy ten trend się w końcu odwróci..mam
    > miesiąc czasu na załatwienie formalności.
    > A może bedzie dalej taniał i trzeba wziąć juz....
    > To wszystko to chyba jak wróżenie z fusów :(

    dokladnie masz racje, to wrozenie w fusow. Gdybys spekulowal sobie jako
    daytrader, to byloby ci wsjo rawno, bo moglbys na biezaco reagowac na
    zmiany. Niestety ty masz konkretna date uruchomienia kredytu. Na twoim
    miejscu wiec bym nie spekulowal, tylko zagwarantowal sobie dzis kursy
    wymiany CHF/PLN na date za 30 dni i spal spokojnie, ze nie zabraknie ci
    zlotowek dla developera, gdy bank zamieni CHF na PLN.

    Teraz spot Chf/Pln masz 2,6105/2,6135 Forward na 30 dni bedziesz miec 210
    pips wyzej (okolo 7 pips na dzien). Wiec juz dzis mozesz sobie zagwarantowac
    kurs sprzedazy CHF na 2,6315. Od tego musisz odjac niestety olbrzymia marze
    banku siegajaca 5-6 groszy w obie strony od rynku. Czyli moglbys liczyc na
    2,5815.

    Tyle masz pewne na 100% :)) Jesli chcesz wiecej, to musisz sie liczyc z tym,
    ze spekulacja moze sie nie udac, i ze spot za 30 dni bedzie nizej niz
    biezacy Forward 30 dni. ;))

    Decyzja nalezy zawsze do Ciebie. Ale ja bym nie spekuilowal, tylko bral co
    jest

    Malin

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com