  • 31. Data: 2003-01-02 12:01:28
    Temat: Re: Kiedy Inteligo przebije mBank?
    Od: "Ankus" <a...@p...onet.pl>

    > Jasne. Są za to ,,hity'' w postaci praktycznego braku dostępu do
    > _historii_ transakcji oraz przelewów OffLine w ramach Inteligo, o ile
    > się chce skorzystać z przygotowanego szablonu.

    Nie rozumiem jaki masz problem z historią transakcji starszych niż trzy
    miesiące. Dostajesz przecież co miesiąc zestawienie w pdf i żaden problem
    aby to wszystko zapisać w jakimś katalogu na twardym dysku. Ja mam zapis
    wszystkich transakcji od początku istnienia konta, czyli prawie półtora roku
    i zajmuje mi to tylko 1 MB. Dodatkowa korzyść jest taka, że nie musisz nawet
    łączyć się z internetem aby znaleźć interesujące Cię przelewy.

  • 32. Data: 2003-01-02 13:28:00
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Robert wrote:

    > Oczywiście chodzi o ograniczenie historii do 3 miesięcy wstecz.

    OK, zapomniałem o tym, bo ja historię za dłuższy okres i tak
    przechowuję sobie lokalnie i nie miałem potrzeby korzystać z niej z
    serwisu. Przyznaje, że jest to problem.

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

  • 33. Data: 2003-01-02 13:39:30
    Od: Jozef Zbrodel <j...@p...onet.pl>

    Robert wrote:

    > To prawda, ale nawet trzymając wszystko na eKoncie otrzymasz typowo lepsze
    > oprocentowanie niż w Inteligo.

    Ja trzymam na eMaxach nie ze względu na lepsze oprocentowanie w
    stosunku do eKonta, bo to są pomijalne róznice, tylko ze względu na
    bezpieczeństwo: nie mam gotówki (oprócz tej na drobne potrzeby) na
    rachunkach skojarzonych z kartami lub tych na których są zdefiniowane
    przelewy. W razie koniecznosci zasilam te rachunki z rachunków
    "lokacyjnych". Podobną strukturę mam w Inteligo, gdzie dodatkowo
    pasuje mi koniecznosć potwierdzania TANem przelewów pomiędzy własnymi
    rachunkami, choć wiem że dla niektórych jest to kontrowersyjne.

    > Można więc traktować dodatkowe utrudnienie z
    > eMaxem jako cenę, jaką możesz (ale nie musisz) zapłacić za podwyższone
    > odsetki.

    Nie wiem czy różnica odsetek miedzy Inteligo a mBankiem będzie
    wystarczająca by zrekompensować wielokrotnie dłuzsze połączenia
    modemowe. Inna rzecz że większosc przelewów robię z pracy, więc mniej
    mnie to boli, ale czasami muszę zrobić cos z domu i z mBankiem szlag
    mnie trafia. W Inteligo _naprawdę_ większosc operacji wykonuje się
    mniejszą iloscią kliknięć/przeładowań strony, niż w mBanku.

    > W Inteligo nie ma po prostu takich możliwości.

    Tzn. jakich? Chodzi Ci o rachunki o różnym oprocentowaniu (eMax i
    eKonto)? Gdybym miał tyle kasy, że ta róźnica miała by jakiekolwiek
    praktyczne znaczenie, to i tak nie trzymałbym jej w banku (nawet
    mBanku) na rachunkach aVista ;-)))

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

  • 34. Data: 2003-01-02 14:52:02
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Jan 2003 11:16:48 +0100, w <av13ii$2q6$1@topaz.icpnet.pl>,
    "Robert" <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Oczywiście chodzi o ograniczenie historii do 3 miesięcy wstecz.
    > Jest to naprawdę bardzo poważna wada w funkcjonalności konta Inteligo.

    Takie transakcje masz w emailach -- cały miesiąc _na jednej_ stronie
    ze _wszytkimi szczegółami_.

    A wyszukiwanie po emailach jest wyjątkowo proste, i to nawet w OE, a
    na pewno dużo wygodniejsze niż przedzieranie się przez kolejne
    podstrony i wchodzenie w szczegóły _każdej_ podejrzanej operacji.

  • 35. Data: 2003-01-02 14:52:26
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Jan 2003 13:01:28 +0100, w <av1b5s$oh1$1@news.tpi.pl>, "Ankus"
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Dostajesz przecież co miesi?c zestawienie w pdf

    w html

  • 36. Data: 2003-01-02 15:01:53
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av1b5s$oh1$1@news.tpi.pl, Ankus wrote:

> [...]

    > Dodatkowa korzyść jest taka, że nie musisz nawet łączyć się z
    > internetem aby znaleźć interesujące Cię przelewy.

    Dla mnie żadna korzyść, bo mam stałe łącze.

    Tłumaczę jaki problem, jest ich kilka:
    - strata czasu - muszę zapisywać
    - wyciąg jest za stały okres w jednym pliku, jak chcę dłuższy/krótszy, muszę
    mocno kombinować
    - mój dysk lokalny jest bardziej wrażliwy na utratę danych niż serwer banku
    - nie mam możliwości wygenerowania historii poza domem, jeśli nie zabrałem
    tych wszystkich plików ze sobą

    --
    Robert

  • 37. Data: 2003-01-02 15:10:13
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Jan 2003 16:01:53 +0100, w <av1k93$cq1$1@topaz.icpnet.pl>,
    "Robert" <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Dla mnie żadna korzyść, bo mam stałe łącze.
    >
    > Tłumaczę jaki problem, jest ich kilka:
    > - strata czasu - muszę zapisywać

    Nie musisz. Musisz to kasować taki email, jeśli chcesz.

    > - wyciąg jest za stały okres w jednym pliku,

    To chyba b. dobrze?

    > - mój dysk lokalny jest bardziej wrażliwy na utratę danych niż serwer banku

    Jak do tego dojdzie, zawsze możesz zamówić emailem historię operacji.

    > - nie mam możliwości wygenerowania historii poza domem, jeśli nie zabrałem
    > tych wszystkich plików ze sobą

    Masz (Patrz piętro wyżej).
    A jeżeli korzystasz poza domem, po prostu zostawiaj pocztę na serwerze
    (nawet SMTP/POP3 ma taką możliwość).

  • 38. Data: 2003-01-02 15:24:21
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:5fl81vcb9t8t640p469urv14unrjfnrs83@4ax.com, Radosław Popławski
    wrote:

    > Nie musisz. Musisz to kasować taki email, jeśli chcesz.

    Nie rozumiem. Jesli chcę w przyszłości mieć te wyciągi miesięczne, to muszę
    zapisać plik z nim na dysku.

    > To chyba b. dobrze?

    Nie, to niedobrze. Tłumaczyłem już, dlaczego.
    Dobrze tylko, jeśli akurat potrzebuję historii za dany okres kalendarzowy.

    > Jak do tego dojdzie, zawsze możesz zamówić emailem historię operacji.

    I mam ją od razu? Chyba nie. I chyba jest płatna.

    > Masz (Patrz piętro wyżej).
    > A jeżeli korzystasz poza domem, po prostu zostawiaj pocztę na serwerze
    > (nawet SMTP/POP3 ma taką możliwość).

    Niepraktyczne. Błahy powód do przeorganizowania systemu poczty. Z POP3 nie
    da się praktycznie pracować przy wielu tysiącach wiadomości.

    Historia jest mi potrzebna bardzo rzadko i w Inteligo zbyt dużo zabiegów po
    prostu wymaga zbieranie tych plików co miesiąc.

    --
    Robert

  • 39. Data: 2003-01-02 15:47:53
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 2 Jan 2003 16:24:21 +0100, w <av1lj7$dq1$1@topaz.icpnet.pl>,
    "Robert" <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Nie rozumiem. Jesli chcę w przyszłości mieć te wyciągi miesięczne, to muszę
    > zapisać plik z nim na dysku.

    Ale po co?? Nie możesz go zostawić w poczcie? Albo najlepiej stworzyć
    sobie osobny katalog?

    > Nie, to niedobrze. Tłumaczyłem już, dlaczego.
    > Dobrze tylko, jeśli akurat potrzebuję historii za dany okres kalendarzowy.

    Wydumana przeszkoda... Zawsze możesz sobie zamówić wyciąg za dany
    okres.

    > I mam ją od razu? Chyba nie. I chyba jest płatna.

    Chyba jest, nie wiem czy dostaniesz od razu, ja mam ją ciągle w
    poczcie, więc nie korzystam.

    > Niepraktyczne. Błahy powód do przeorganizowania systemu poczty. Z POP3 nie
    > da się praktycznie pracować przy wielu tysiącach wiadomości.

    Jakie tysiące? To 12 emaili rocznie.

    > Historia jest mi potrzebna bardzo rzadko i w Inteligo zbyt dużo zabiegów po
    > prostu wymaga zbieranie tych plików co miesiąc.

    ROFL. Jakie zbieranie, wchodzę w program pocztowy, do folderu, jak
    szukam czegoś konkretnego to search. Szybciej i przyjemniej niż
    wyszukiwanie po www (no i do zrobienia offline).

  • 40. Data: 2003-01-02 16:17:23
    Od: "Ankus" <a...@p...onet.pl>

    > Historia jest mi potrzebna bardzo rzadko i w Inteligo zbyt dużo zabiegów
    po
    > prostu wymaga zbieranie tych plików co miesiąc.

    Dziwne. Mnie to zabiera kilka do kilkunastu sekund miesięcznie, choć nie
    jestem wcale taki zdolny.

    A.K.